Tip

Volkswagen T-Roc: Nie len pre efekt

Volkswagen T-Roc: Nie len pre efekt

Volkswagen T-Roc možno vyzerá ako ďalšie zo záplavy mestských SUV, avšak vyzerá, že je zo všetkých najviac dotiahnutý do dokonalosti.

Text: Juraj Hrivnák, foto: autor

     

Kto dnes nemá malé SUV, ten nie je in. Mnohí výrobcovia to však riešia narýchlo: zdvihnú podvozok nejakého hatchbacku, trochu ho premodelujú, pridajú zopár „čačaných“ plastov a lesklých okrás a voilà! Máme nové SUV so všetkou tou marketingovou slávou okolo toho. Volkswagen bol pri koncepcii T-Rocu dôkladnejší a napriek tomu, že sa skladá z v podstate známych komponentov, ako celok je veľmi pôsobivý. Presvedčili sme sa o tom na prvých testoch v Portugalsku. Všetko má na svedomí dizajn, ktorý je odvážny, emotívny, s výrazními líniami a pre Volkswagen novými prvkami. Výsledok je až prekvapivo excentrický, avšak v tom najlepšom zmysle slova. Či bude váš T-Roc naozaj kričať do sveta, záleží na vás.

     

Vďaka možnosti dvojfarebného lakovania karosérie (kontrastnými prvkami sú strecha, stĺpiky a spätné zrkadlá) môžete z T-Rocu spraviť nenápadného elegána, alebo veselé, farebné auto. Obidve polohy mu pristanú. Za pekným dizajnom sa však skrýva talentované auto. Vďaka rázvoru 2 590 mm a šírke 1 819 mm je v ňom dostatok miesta pre štyroch urastených dospelých, pričom na batožinu zostáva ešte 445-litrový kufor. Pri aute s dĺžkou príjemných 4 221 mm to je v segmente vynikajúca hodnota. Aj interiér si viete prispôsobiť podľa svojho vkusu. Štýlovou novinkou je digitálny prístrojový štít novej generácie, ktorý je po vzore Pola v jednej rovine s displejom navigácie. Všetko je tak v zornom poli vodiča. Svetlá výška 161 mm je dobrý kompromis medzi väčšou prejazdnosťou a dobrými maniermi na ceste. T-Roc so svojim zvýšeným podvozkom nie je iba pozér, ale na rozdiel od niektorých konkurentov ponúka aj dobrý pohon 4×4 so špeciálnym off-road režimom. Najlepšie sa však cíti na dobrých cestách, kde jazdí napriek vyššej stavbe karosérie porovnateľne s dobrými hatchbackmi. Na 19-palcových kolesách má však problém odfiltrovať krátke nerovnosti či vibrácie z cety, a to aj napriek adaptívnemu podvozku. 18-ky budú hádam lepšie, pretože ešte menšie kolesá by už na T-Rocu vyzerali trochu nemiestne. Zatiaľ sme skúšali iba vrcholnú verziu s audiom od Beats a s motorom 2,0 TSI (140 kW/190 k). Je to príjemná kombinácia silného motora a prijateľnej spotreby. K muskulatúre T-Rocu sa hodí. Volkswagen T-Roc vyzerá byť asi najlepšie malé ľudové SUV na trhu, avšak vzhľadom na jeho cenu sme nič iné ani nečakali.

 

 

Diskusia k článku

';