Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Neuveriteľné! VW, BMW a Daimler údajne testovali škodlivé emisie aj na ľuďoch!

Veríte, že po ľudoopoch testovali renomované automobilky škodlivé emisie aj na homo sapiens?

Automobilkám Volkgswagen, BMW a Daimler hrozí obrovský škandál. Len nedávno sa nemecký koncern VW verejne ospravedlnil za kontroverzné pokusy na zvieratách v USA, pri ktorých boli opice vystavené výfukovým plynom z dieselových áut. Najnovšie však vyšlo najavo, že spomínané automobilky testovali škodlivé emisie dokonca na ľuďoch!

Pri spomínaných testoch na opiciach púšťali desiatim ľudoopom v testovacom laboratóriu na upokojenie kreslené filmy, pri ktorých hodiny dýchali výfukové plyny z vozu VW Beetle. Informácie vyniesol na svetlo sveta vedec Jake McDonald, ktorý detailne opísal to, čo sa v roku 2014 dialo v testovacom zariadení v Albuquerque.

„Sme presvedčení, že vtedy zvolená vedecká metóda bola nesprávna. Bolo by lepšie, keby sme takýto výskum vopred odmietli. Ospravedlňujeme sa za chyby a zlý úsudok jednotlivcov,“ uviedol nemecký koncern počas posledného januárového víkendu.

Dnes, viac než 3 roky po vypuknutí škandálu týkajúceho sa manipulácie s emisiami v dieselových autách koncernu Volkswagen, sa dostávajú na verejnosť ďalšie závažné informácie. Inštitút, ktorý založili nemecké automobilky, totiž údajne testoval škodlivosť výfukových plynov nielen na opiciach, ale aj na ľuďoch.

V správe Európskeho združenia pre výskum životného prostredia a zdravia v dopravnom sektore (EUGT), ktorú paradoxne v roku 2007 založili tri spomínané automobilky, je uvedené, že EUGT v rokoch 2012 až 2015 na odporúčanie svojej rady „podporilo krátkodobú inhalačnú štúdiu oxidu dusičitého u zdravých ľudí.“

Rôzne koncentrácie oxidu dusičitého (NO2) sa potom testovali v nemeckom Aachene na celkovo 25 ľuďoch, pričom nebola „preukázaná žiadna reakcia na vdýchnutý NO2.“. Nepreukázali sa údajne ani žiadne zápalové reakcie NO2 na dýchacie cesty.

Výskumný pracovník Thomas Kraus pre nemecké médiá uviedol, že testy na ľuďoch z roku 2013 nemajú žiadnu súvislosť s predchádzajúcim dieselovým škandálom. Išlo podľa neho vtedy o hraničné hodnoty oxidu dusičitého na pracovisku. Štúdiu ale skutočne financovalo združenie EUGT, ktoré podľa mnohých lobuje za automobilky.

Nemecká vláda testy ostro kritizovala. Jej hovorca Steffen Seibert vyhlásil, že nie sú žiadnom prípade eticky zdôvodniteľné. Celá kauza zatiaľ produkuje viac otázok ako odpovedí. Ani ministerstvo dopravy nemá žiadne pochopenie pre podobné testy, pričom ministerstvo životného prostredia ich označilo za neseriózne a drzé.

Spoločnosť Daimler výskum na tvoroch z čeľade homo sapiens rezolútne odsúdila a oznámila, že vyšetrí, ako k tomu došlo. Postup EUGT podľa firmy odporuje ich filozofii, hodnotám a etickým princípom. Šéf dozornej rady Volkswagenu Hans Dieter Pötsch zase poznamenal, že sú pre neho uvedené pokusy absolútne nepochopiteľné. Automobilka BMW uviedla, že sa na štúdii nepodieľala. Napriek tomu zahájila interné vyšetrovanie.

Čerstvá kauza nie je jediná, ktorá pridáva vrásky na tvárach zástupcov hneď viacerých automobiliek. Európske úrady totiž už vyšetrujú údajné dlhoročné kartelové dohody nemeckých automobiliek Volkswagen, BMW, Daimler, Audi a Porsche. Uvedené automobilky čelia aj podozreniu, že sa dohovárali na rovnakých podmienkach pre nákup ocele, čím sa previnili proti pravidlám hospodárskej súťaže.

-jj-

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov