Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Úplne nová Honda Civic Type R

Automobilový svet sa čoskoro zíde na autosalóne Mondial de l’Automobile 2014. Honda preto uverejnila detaily netrpezlivo očakávaného modelu Civic Type R. V Paríži absolvuje premiéru.

Úplne nový “hot-hatch“, ktorý sa v Európe začne predávať na budúci rok, bude doposiaľ najextrémnejší model Type R a z hľadiska výkonu predznačuje začiatok novej éry značky.

Výkon zabezpečí motor i-VTEC s objemom 2,0 litra z typového radu motorov od spoločnosti Honda s technológiou Earth Dreams Technology. Vďaka výkonu vyše 280 k nebude mať konkurenciu v porovnaní s ktorýmkoľvek predchádzajúcim modelom Type R. Tie zahŕňajú všetky generácie športového modelu Civic a tiež ikonické verzie modelov Integra, Accord a dokonca aj NSX.

Napriek tomu nový Civic Type R, ako jediný z týchto športových modelov, spĺňa prísnu emisnú normu Euro 6. Kým jeho predchodcovia mali atmosférické motory, nový model získava vyšší výkon v nízkych otáčkach vďaka prepĺňaniu turbodúchadlom. V kombinácii so špičkovým výkonom, ktorý je pre motory s technológiou VTEC od spoločnosti Honda typický a ktorý tak veľmi oceňujú nadšení majitelia vozidiel radu Type R, tieto motory poskytnú výnimočný zážitok z jazdy.

Napríklad v modeli Civic Type R bude mať premiéru nové tlačidlo „+R“. Bude umiestnené na bočnej strane volantu a po jeho stlačení sa aktivuje režim „+R“, ktorý poskytne vzrušujúci zážitok z jazdy. Reakcie motora budú rýchlejšie vďaka mapovaniu krútiaceho momentu zmeneného na agresívnejšie nastavenie zamerané na výkon. Riadenie taktiež reaguje rýchlejšie a spolu s novým systémom adaptívnych štvorbodových tlmičov poskytuje dokonalý zážitok z riadenia.

V základnom štandardnom režime je Civic Type R výnimočne agilný. Je to vlastne športové vozidlo na každý deň s úžasnou plynulou akceleráciou. Tlačidlo „+R“ poskytuje vodičovi dynamickejšiu a športovejšiu jazdu, ktorá zrýchľuje tep. Rozdiel v charaktere jazdy je ohromný. Režim „+R“ je extrémny: vozidlo je ideálne na pretekárske trate a ocenia ho všetci nadšenci pravej športovej jazdy.

Ďalším príkladom inovatívneho prístupu Hondy je systém „steer axis“. Na podporu výkonu dvojlitrového prepĺňaného motora i-VTEC je predná náprava nového Civic Type R vybavená dodatočným mechanickým systémom pozostávajúcim z dvoch podporných čapov. Ich úlohou je minimalizovať vplyvy vysokého krútiaceho momentu na riadenie a umožňujú vodičovi naplno využívať výnimočné jazdné vlastnosti vozidla.

Okrem toho bol špeciálne pre model Civic Type R vyvinutý nový systém adaptívnych štvorbodových tlmičov. Tento systém automaticky v zlomku sekundy upravuje tuhosť tlmičov prednej a zadnej nápravy na základe jazdných podmienok. Vďaka nemu poskytuje nový model Civic Type R pohodlnú plynulú jazdu, no pri športovej jazde sa podvozok zmení na tvrdý a agilný.

Nový model Civic Type R bude vďaka šesťrýchlostnej manuálnej prevodovke kráčať v šľapajach svojich predchodcov. Vývojársky tím vybral túto možnosť, aby maximalizoval pôžitok z jazdy. Manuálna prevodovka umožňuje vodičovi zvoliť si požadovaný prevodový stupeň, napríklad podradiť z piateho do tretieho pri nájazde do ostrej zákruty. Koncepcia nového modelu Civic Type R je plne zameraná na vodiča, preto je manuálna prevodovka najlepšou voľbou.

Úplne nový model Civic Type R bol vyvinutý a skonštruovaný pre európsky štýl jazdenia. Z výroby v najmodernejšom závode spoločnosti Honda v Swindone, vo Veľkej Británii, sa do predaja dostane v priebehu roka 2015.

Ak si chcete pozrieť koncept najnovšieho modelu Honda Civic Type R, navštívte stánok Hondy v hale 3 na autosalóne Mondial de l’Automobile 2014.

Honda Civic Type-R Concept II Rear 3QTR       Honda Civic Type-R Concept II Side

Honda, DK

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov