Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Škoda láme rekordy

04ŠKODA AUTO naďalej drží úspešný rastový kurz. V prvom polroku 2017 automobilka zvýšila dodávky zákazníkom, tržby aj prevádzkový výsledok. Počet automobilov dodaných zákazníkom vzrástol od januára do júla o 2,8 % na nový rekord 585 000 vozidiel.

„Spoločnosť ŠKODA AUTO aj v prvom polroku 2017 výrazne rástla,“ hovorí predseda predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO Bernhard Maier. „Naša svieža a atraktívna modelová paleta, ktorú sme vo februári prostredníctvom SUV Škoda Kodiaq rozšírili o dôležitý pilier, má u zákazníkov skvelú odozvu. Trvalo dobrá situácia v počte prijatých objednávok naplno vyťažila naše výrobné závody a do druhého polroka nás napĺňa optimizmom. Vo štvrtom štvrťroku zaistíme uvedením nového kompaktného SUV Škoda Karoq na trh ďalší impulz k rastu,” dodáva Maier.

Tržby spoločnosti ŠKODA AUTO vzrástli v prvom polroku o 22,6 % na 8,720 miliardy eur (prvý polrok 2016: 7,114 miliardy eur). V rovnakom období dosiahol prevádzkový výsledok hodnotu 860 miliónov eur (prvý polrok 2016: 685 miliónov eur). To zodpovedá podstatnému nárastu o 25,5 %. Rentabilita tržieb vzrástla na 9,9 % oproti 9,6 % v prvej polovici roka 2016. Čistý peňažný tok dosiahol hodnotu 1,159 miliardy eur (prvý polrok 2016: 583 miliónov eur).

„Náročné trhové prostredie predstavuje veľkú výzvu pre celé naše odvetvie,“ hovorí člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO, zodpovedný za oblasť financií, Klaus-Dieter Schürmann. „Dôležitými faktormi pre dodatočný nárast ziskovosti spoločnosti ŠKODA AUTO boli pozitívne objemové efekty a efekty modelového mixu. K doterajšej silnej bilancii v tomto roku prispeli tiež výmenné kurzy, ktoré sa vyvíjali v náš prospech,” uzatvára Schürmann.

Mladoboleslavská automobilka dosiahla aj na Slovensku v prvom polroku 2017 rekordný predaj 9 733 nových automobilov v kategórii M1. V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka tak zaznamenala nárast o vyše 9 percent, čím si zabezpečila takmer 20-percentný trhový podiel a najlepší predajný výsledok v prvom polroku za ostatných 7 rokov.

ŠKODA AUTO v rámci svojej Stratégie 2025 naďalej dôsledne pracuje na ďalšom rozširovaní modelovej palety v nadchádzajúcich rokoch. Hlavná pozornosť sa pritom zameriava predovšetkým na rozšírenie ponuky v segmente SUV. Nové SUV Škoda Kodiaq dosiahlo s počtom 27 100 vozidiel dodaných zákazníkom od februára 2017 úspešný vstup na svetové trhy. S novým kompaktným SUV Škoda Karoq, ktoré malo svetovú premiéru 18. mája v Štokholme, teraz automobilka vytyčuje ďalší míľnik.

ŠAS (šr)

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov