Tip

SEAT Leon ST – Voľba rozumu

SEAT Leon ST – Voľba rozumu

SEAT Leon ST je klasické kompaktné kombi, ktoré nemieni vzdať boj o zákazníka s módnymi crossovermi. A robí to spôsobom, ktorý mi je veľmi sympatický. Budúcemu majiteľovi totiž ponúka priestranný interiér a veľký batožinový priestor, solídnu výbavu a úsporný benzínový motor. Potrebuje pragmatický otec rodiny viac?

   

   

   

 

STRUČNE:

Čo treba uznať: Auto premyslené do detailu.

Čo nám chýbalo: Navigácia.

Čo nás prekvapilo: Výborná spotreba paliva.

Cena: základ/test: 13 830 €/17 254 €

Záruka: 6 rokov / 150 000 km

Leon s praktickou karosériou kombi som si na test prevzal vo veľmi zaujímavej konfigurácii. S pragmatickou výbavou Style doplnenou o bezplatný balík Exclusive a benzínovým štvorvalcom 1,2 TSI vo výkonnejšej alternatíve (81 kW/110 k). Na rozdiel od bežne testovaných vozidiel teda nebol v „plnke“, o čom svedčí aj celková cena vozidla.

Čaro klasickej karosérie, parádnej ergonómie pracoviska vodiča či interiéru premysleného do detailu ma dostalo. Mám skrátka rád koncept pracoviska vodiča, ktorý používajú v koncerne VW. Nehrá sa na modernu, jej nosnými vlastnosťami sú kvalita vypracovania, prehľadnosť a intuitívne ovládanie všetkých dôležitých prvkov. Prístrojová doska má napríklad minimum dnes tak populárnych lesklých plôch. Chýbajú niekomu? Mne rozhodne nie. Odrazy od veľkých lesklých plôch sa zvyknú skôr rušiť a udržiavať ich čisté je priam nesplniteľná úloha.

Podvozok zodpovedá rodinnému účelu auta. Dobre tlmí nerovnosti, no pri náhlej zmene smeru jazdy sa auto neroztancuje. Tomuto charakteru zodpovedá aj kombinácia benzínového štvorvalca a šesťstupňového manuálu s presnou kulisou radenia. Motor napriek malému objemu ochotne reaguje na pokyny vodiča a čo je rovnako dôležité, aj keď budete jazdiť na diaľnici nad povoleným limitom, nezruší vám rodinný rozpočet. SEAT Leon ST 1,2 TSI je jedným z mála automobilov, pri ktorom si viem predstaviť, že budem jazdiť s proklamovanou priemernou spotrebou paliva!

K plusom dôležitým v prípade, že budete jazdiť na dlhé trate, je výborné odhlučnenie kabíny. Motor, podobne ako hluk od podvozka, totiž vo väčšine spektra používaných otáčok takmer nepočuť. V kabíne sa pohodlne usadí štvorica dospelých cestujúcich. Zadných pasažierov poteší nielen dostatok miesta nad hlavami, ale napríklad aj ovládateľné výduchy klimatizácie či zásuvka na nabíjanie mobilných zariadení. Piate dvere ukrývajú priestor s objemom reálne využiteľných 587 dm3. Krycia roletka sa ovláda jednoducho, pod dnom je miesto na plnohodnotnú rezervu. Manipuláciu s ťažšími či objemnejšími predmetmi uľahčuje nízko položená nakladacia hrana aj široký otvor.

   

   

 

Technické údaje: Motor: zážihový preplňovaný R4/16V, zdvihový objem valcov 1 197 cm3, max. výkon 81 kW (110 k) pri 4 600 – 5 600 ot.min-1, max. krútiaci moment 175 Nm pri 1 400 – 4 000 ot.min-1. Emisie CO2 114 g/km. Jazdné výkony, spotreba0 – 100 km/h za 10,1 s, V max = 194 km/h, spotreba výrobca/test 4,9/5,6 l/100 km.

Text: Peter Lacena, foto: autor

Diskusia k článku

';