Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Seat Leon Cupra ST

Seat po predstavení novinky Leon Cupra „bojoval“ so športovým oddelením automobilky Renault o titul najrýchlejšieho vozidla s predným pohonom na trhu. Seat teraz na trh uvádza rýchle kombi, model Leon Cupra ST.

Na pohon najrýchlejšieho kombi od Seatu slúži obdobný motor ako na pohon hatchbacku. Preplňovaná verzia 2,0-litrového motora TSI ponúka maximálny výkon 195 kW (265 k) v slabšej verzii a 206 kW (280 k) v prípade silnejšej verzie.

Zrýchlenie silnejšej verzie s voliteľnou prevodovkou DSG z 0 na 100 km/h je 6,0 sekundy, s manuálnou prevodovkou je to 6,1 sekundy. Maximálny krútiaci moment 350 Nm je rovnaký v prípade slabšej aj silnejšej verzie.

Seat Leon Cupra ST Seat Leon Cupra ST

Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Priemerná spotreba s  prevodovkou DSG  je 6,6 l/100 km, v prípade manuálnej prevodovky o jeden deciliter vyššia. Za príplatok je k dispozícii Performance Pack, ktorý obsahuje väčšie brzdové strmene Brembo, špecifické disky a plášte.

Motor využíva priame a nepriame vstrekovanie. Výfukové potrubie je integrované do hlavy valcov. Piesty sú z hliníka a majú zlepšený povlak zliatiny. Automobil má tiež systém Start/Stop a rekuperáciu brzdnej energie.

Skvelé jazdné vlastnosti má na starosti dynamické ovládanie podvozku DCC. Na prednej náprave je samosvorný diferenciál, ktorý dokáže v extrémnych podmienkach preniesť až 100 % krútiaceho momentu na jedno koleso.

Seat Leon Cupra ST Seat Leon Cupra ST

Riadenie v novom Leone Cupra ST má premenlivý prevod prostredníctvom variabilného ozubenia. Systém ESP má v režime Sport len vypnutú trakciu a v druhom režime je celkom vypnutý.

V sériovej výbave automobilu sú LED predné a zadné svetlomety. Teplota svetla predných lúčov je 5 300 Kelvinov. Spotreba elektrickej energie  na jeden svetlomet je len 20 W. Slabšia verzia stojí na 18-palcových diskoch, silnejšia verzia má disky 19-palcové .

V interiéri nájdeme  športový volant Cupra s pádlami pre prevodovku DSG a športové sedadlá z Alcantary s bielym prešívaním. Pedále a nástupné lišty sú z hliníka. V sériovej výbave je tiež multimediálny systém so 6,5-palcovou dotykovou obrazovkou.

MM, Seat

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov