Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Rozprávkový kabriolet Ferrari 250 GT ročník 1962 na predaj

Zberateľskí fajnšmekri sa môžu tešiť! Na májovej akcii aukčného domu RM Sotherby´s v Monaku bude na  predaj okrem iných „bonbónikov“ aj kabriolet Ferrari 250 GT druhej série z roku 1962. Karoséria automobilu je dielom štúdia Pininfarina.

Otvorené automobily boli svojho času nesmierne žiadané najmä na americkom trhu a špeciálne v Kalifornii. Aj preto sa zrazu objavili aj v ponuke automobilky Ferrari. Kabriolet (spyder) so spomínanou karosériou od Pinin Fariny absolvoval premiéru na ženevskom autosalóne v roku 1957.

 
 

Na štandardnom podvozku s rázvorom 2600 mm bolo postavených 36 vozidiel. V roku 1959 sa v Paríži objavil „náš“ kabriolet druhej série. V rokoch1960 až 1962 sa z nich vyrobilo len 200 kusov. Obe vozidlá boli otvorenými verziami modelov s karosériami kupé.


Typové označenie 250 GT patrilo v podstate prvým osobným automobilom Ferrari, s ktorým svetoznáma talianska značka z skutočne zahájila sériovú produkciu. Špecialisti Lampredi a Colombo vyrobili v Maranelle veľké množstvo typov.

Tie sa navyše líšili karosériami od talianskych majstrov, ale v počiatkoch tiež dvoma rôznymi motormi. Mimochodom, číslo 250 je zaokrúhleným jednotkovým objemom valca, takže v každom prípade išlo o trojlitrový dvanásťvalec.

Kabriolet Ferrari 250 GT má pod kapotou kvapalinou chladený zážihový motor V12 Colombo, ktorý je uložený pozdĺžne vpredu. K dispozícii sú tri dvojité karburátory Weber 36 DCS, jednokotúčová suchá spojka, štvorstupňová synchronizovaná prevodovka, samosvorný diferenciál a pohon zadných kolies.

Podvozok tvorí priestorový trubkový rám, pričom predné kolesá sú nezávisle zavesená na dvojitých priečnych ramenách. Vzadu je tuhá náprava, pérovanie vpredu zabezpečujú vinuté pružiny a vzadu pozdĺžne listové pery. Do výbavy patria aj teleskopické tlmiče, kvapalinové kotúčové brzdy Dunlop s podtlakovým posilňovačom.


„Naše“ Ferrari 250 GT, ktoré dokáže vyvinúť maximálnu rýchlosť 246 km/h, má spotrebu 16 litrov na 100 km. Mechanickú rekonštrukciu realizovala firma Luppi z Modeny, pričom následne bol tento zberateľský klenot prefarbený v rovnakom talianskom meste, ale postarala spoločnosť Grigio Conchiglia by Sport Auto.

-jj-

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov