Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Renault Espace 1,8 Energy TCe 225 EDC Magnetic: Takmer kompletný

Stručne:

Čo treba uznať: Väčší je lepší.

Čo nám chýbalo: Lepšia trakcia, možno pohon 4×4.

Čo nás prekvapilo: Dobrá spotreba, výborný prejav motora.

Cena: základ/test: 30 190/42 810 €

Záruka: 5 rokov/150 000 km

   

   

   

   

   

   

   

   

   

   

   

   

Upsizing máme radi, najmä ak dáva na frak menším motorom. Bez zbytočných okolkov môžem povedať, že nový zážihový preplňovaný motor s objemom 1,8 litra (ktorý v trochu ostrejšom naladení poháňa Alpine A110 aj Megane RS) je malá senzácia. Doteraz bola totiž v Espace dostupná iba 1,6-ka z Clia RS s výkonom 147 kW (200 koní) a krútiacim momentom 260 Nm. Na papieri to nevyzerá zle, avšak malý motor neposkytoval ťažkému Espace dostatok „pary“ v nízkych otáčkach, pričom v tých vyšších zbytočne veľa žral a vôbec takému elegantnému autu nepristane hučanie motora zakaždým, keď od neho vyžadujete trochu ráznejšie zrýchlenie. Nový, väčší motor ponúka presvedčivejší výkon 165 kW (225 koní). Ozajstná transformácia však prichádza pri pohľade na maximálny krútiaci moment, ktorý dosahuje až 300 Nm. Túto hodnotu máte navyše k dispozícii už pri  1 750 otáčkach (predtým to bolo až 2 500), takže sedemstupňová prevodovka EDC nemusí tak často podraďovať. Výsledok je naozaj pôsobivý. Motor má v prvom rade pekný, prirodzený zvuk, ktorý je príjemne utlmený a nikdy neobťažuje. Na to, aby dokázal s autom svižne pohnúť, nepotrebuje tak veľa otáčok, takže sa pocitovo oveľa menej namáha. Pri bežnej jazde dokáže byť veľmi úsporný – medzimestské presuny zvláda aj za 6,5 l/100 km. Náš priemer dosiahol 7,3 l/100 km bez výraznejšieho obmedzovania, čo je výborná hodnota, ktorú by menší motor nedokázal dosiahnuť. Najviac spotrebe ublížia veľmi časté rozjazdy. Espace je riadna skriňa a pohnúť s ňou skrátka niečo stojí. Nezanedbateľnou výhodou nového motora je však, prirodzene, jeho výkon. Espace s ním výrazne získal nie len na pružnosti, ale aj na schopnosti celkom nečakane a neúnavne zrýchľovať až do ozaj vysokých rýchlostí. Stalo sa z neho prekvapivo rýchle auto. Našťastie je Espace patrične vybavený dobrým adaptívnym podvozkom so systémom 4Control. Jedinou slabinou, ktorú nový motor odhalil, sa stala trakcia. Na mokrom povrchu už Espace hrabe aj na trojke. Jeho sedemmiestnej crossoverovej karosérii by s týmto motorom vážne pristal pohon 4×4. Stala by sa z neho rýchla, pohodlná, obratná a najmä francúzsky šarmantná limuzína do každého počasia.

Tabuľka: Motor: zážihový preplňovaný R4/46V, zdvihový objem valcov 1 750 cm3, max. výkon 165 kW (225 k) pri 5 600, max. krútiaci moment 300 Nm pri 1 750 ot.min-1. Emisie CO2 152 g/km. Jazdné výkony, spotreba: 0 100 km/h za 7,6 s, vmax= 224 km/h, spotreba výrobca/test 6,8/7,3 l/100 km.

Text: Juraj Hrivnák, foto: autor

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov