Tip

OPEL CROSSLAND X: ZA MŇA ÁNO

OPEL CROSSLAND X: ZA MŇA ÁNO

OPEL CROSSLAND X. KEĎ SOM SI TOTO AUTO PREBERAL NA REDAKČNÝ TEST, MYSLEL SOM SI, ŽE JE IBA ĎALŠÍM Z DLHOČIZNÉHO RADU MÓDNYCH MESTSKÝCH CROSSOVEROV. NIE PRIATELIA, NIE JE.

Dizajnom karosérie Opel Crossland X korešponduje s inými modelmi značky. Stavbou sa netvári na horala, bez falošných nádejí priznáva svoj mestský charakter. Opel s nevôľou opustil segment malých MPV, no keďže si je vedomý ich predností, posuvné zadné sedadlá doprial aj svojej novinke. A to napriek tomu, že batožinový priestor už v základe ponúka objem solídnych 410 dm3. Auto dostalo modernú svetelnú techniku osadenú LED diódami. Svietia výborne, automatické prepínanie medzi stretávacímia diaľkovými reflektormi fungovalo
bez problémov.
Útulne a pohodlne
Automobilka v kabíne nešetrila,interiér kvalitou nadväzuje na solídny exteriér. Palubná doska je pomerne hlboká, a tak konštruktéri do hornej časti umiestnili ešte jeden dodatočný uzatvárateľný výduch klimatizácie. Nastaviteľné sú však všetky, ak si teda napríklad nechcete nechať studeným vzduchom ofukovať
ruku, môžete výduch jednoducho uzatvoriť. V kabíne nechýbajú stropné držadlá, osvetlené zrkadlá v slnečných clonách ani výškovonastaviteľné bezpečnostné pásy. Auto má aj chladenú schránku v palubnej doske s možnosťou nastavenia intenzity chladenia/ ohrievania uložených potravín. Verte, že tento prvok nie je bežný ani v oveľa väčších a drahších autách.
Kto sa pri kúpe auta sústreďuje na pohodlie, bude sav Crosslande X usmievať. Predné sedáky majú nastaviteľnú dĺžku aj uhol sklonu, v operadlách nechýba nastaviteľná bedrová opierka. Vzhľadom na veľkosť auta poteší, že ani zadné sedadlá nie sú krátkou trestnou lavicou s kolmým operadlom, ale dobrým
cestovným komfortom poslúžia aj dvom dospelým spolucestujúcim. Veľkú spokojnosť musím vyjadriť s head -up displejom. Vodičovi totiž premieta presne tie
informácie, ktoré reálne potrebuje. Ikony sú dobre rozmiestnené, čitateľné a zrozumiteľné. Celým interiérom sa teda nesie solídnosť z pohľadu použitých materiálov,dielenského vypracovania a tiež logiky rozmiestnenia ovládacícha informatívnych prvkov. Aby som však iba nechválil, jednu vec som skutočne nepochopil. Kulisa radenia v neutrálnej polohe nieje kolmo, ale páka je naklonená dopredu a k spolujazdcovi. Ak to mierne preženiem, budete mať pocit, že tam máte zaradenú trojku. Prvý deň ma táto anomália mýlila, neskôr som si už zvykol.
Zdvíhanie úrovne
Dostávame sa k tomu, čo toto sympatické auto pozdvihlo v mojom rebríčku ešte vyššie. Opel sa nás síce pokúsil zmiasť vlastným kódovým označením CDTi, no parádne vyladené francúzske BlueHDi je nám dobre známe. Šesťstupňová manuálna prevodovka, motor a pedál akcelerátora sú výbornezladené. Motor na rýchlostných limitoch pracuje v optimálnych otáčkach. V meste ani na okresných cestách nie je podtočený. A teda, keď budete potrebovať predbehnúť pomalšie vozidlo alebo si iba budete chcieť dopriať radosť za volantom, motor na povel zareaguje s nadšením. Táto schopnosť mladíckeho elánu mi veľmi imponovala. A, samozrejme, motor podobne ako v prípade francúzskych „súrodencov“ pracuje veľmi ticho a hlavne úsporne. V konečnom účtovaní z toho bola priemerná spotreba na úrovni 5,4 litra nafty na 100 kilometrov.
Na záver pár slov k podvozku.
Pneumatiky s nízkym profilom, vysoká a úzka karoséria je limitom, ktorý sa oklamať nedá. Auto je teda skôr tvrdšie, čo je na kvalitných cestách fajn, no na tých našich by podľa mňa schopnosť plavnejšieho prejazdu záplat a železničných priecestí nebola na škodu.

Peter Lacena, foto autor

Diskusia k článku

';