Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Ferrari 625 Targa Florio – zberateľská rarita

Dokonalé tvary, zmysel pre detaily a vietor vo vlasoch…..

Automobilka Ferrari vyrobila z modelu 625 Targa Florio v roku 1953 len tri exempláre. Jeden z výnimočných dvojsedadlových roadsterov po rekonštrukcii, ktorý je celosvetovou raritou pre zberateľov, bude na predaj v májovej aukcii v Monaku.  


Roadster Ferrari 625 Targa Florio by Carrozzeria Vignale ponúka aukčný dom Bonhams ako jednu zo svojich lahôdok na aukcii Les Grandes Marques du Monde à Monaco, ktorá sa uskutoční 11. mája v luxusnom prostredí Villa La Vigie v Monte Carle. Mimochodom, pojem Targa Florio v názve modelu, odkazuje na slávne automobilové preteky v sicílskom pohorí Madonie.


 

Automobil, ktorý svojho času používalo aj trio pretekárov z tímu Enza Ferrariho – Mike Hawthorn, Umberto Maglioli a Luis Milan, má vyvolávaciu cenu 4,5 milióna eur. Tento konkrétny model má za sebou pestrú históriu. Niekoľko rokov strávil v Južnej Amerike, v prvej polovici 70-tych rokov minulého storočia sa dostal na vrakovisko v Neapole a začiatkom roku 2000 sa podrobil kompletnej rekonštrukcii.


Ferrari 625 Targa Florio absolvoval súťažnú premiéru v roku 1953 na pretekoch Autodrome Grand Prix race v Monze. Pod kapotou akčného tátoša sa nachádzal štvorvalcový motor s objemom 2,5 litra od spoločnosti Scuderia Ferrrari a za volant si usadol vtedy mladý Brit Hawthorn. V kvalitnej konkurencii z toho bola štvrtá priečka.


Po týchto pretekoch došlo k prepracovaniu karosérie Vignale, pričom menším zmenám sa podrobila predná aj zadná časť auta. Predpokladá sa, že zmenu vrátane menšieho prívodu vzduchu vpredu vykonala firma Scaglietti v súvislosti s prípravou na cestné preteky Coppa d’Oro delle Dolomiti. Ferrari 625 Targa Florio skončilo tretie a potvrdilo svoje mimoriadne kvality na horských cestách s rôznymi povrchmi.

 

Bohatá pretekárska história vozidla pokračovala aj potom, čo sa jeho novým majiteľom stal argentínsky pretekár Luis Milán. Pod jeho taktovkou prešiel model Targa Florio rozsiahlym cyklom po kompletnej rekonštrukcie a modernizácie v továrni. Súčasťou zmeny sa stal aj nový motor s objemom 2,9 litra, ktorý produkoval výkon  takmer 200 koní.


 

Po striedavých športových úspechoch na rôznych juhoamerických motoristických podujatiach sa „náš“ konkrétny model 625 Targa Florio dostal do rúk Alvarovi Pianovi. Portugalský bankár žijúci v Buenos Aires ho kúpil v roku 1956.



Ani Piano však nezaprel v sebe súťažného ducha a vozidlo sa tak predstavilo na ďalších pretekoch v Argentíne a Brazílii. Sympatické tretie miesto si vyjazdilo na pretekoch Premio Cinquentenario, Rafaela 500-Miles a Primavera race na BA Autodrome.



Pretekárska história modelu 625 Targa Florio neutíchla ani po Pianovej smrti v roku 1958. Nastupujúcim majiteľom vozidla sa stal argentínsky pilot Nestor Salerno, ktorý s kúpeným modelom skončil druhý na pretekoch San Carlos v Coloniale v roku 1959 a tretí o rok neskôr na pretekoch Premio 1810 v BA Autodrome.



Súťažná a pretekárska kariéra 625-ky v podstate pokračovala až do roku 1962, keď auto predali s 2,5-litrovým a 3,0-litrovým motorom Césarovi Riverovi. V tom čase oslavoval model Targa Florio desaťročie svojho vzniku, ale hoci stále dosahoval slušné výsledky, exportovali ho späť do Talianska.



Na Apeninskom polostrove však na krásny automobil dočasne zanevreli. Šťastie na ojedinelý model sa opäť usmialo až v roku 1974, keď ho na vrakovisku v Neapole objavil  Franco Lombardi. Ferrari Targa Florio sa nachádzalo v zlom „zdravotnom stave“, pričom pod kapotou malo nepôvodný vidlicový dvanasťvalec. Hliníková karoséria však zostala celá.



Automobil sa podrobil dvom v Taliansku dvom rekonštrukciám z toho jednej v Modene. Nový majiteľ osadil svoj roadster agregátom Tipo 555 F1, obnovil karosériu a v rokoch 1984 a 1986 štartoval na pretekoch Mille Miglia.




V roku 1988 sa model Ferrari 625 Targa Florio sťahoval do Veľkej Británie, kde ho pred pätnástimi rokmi kúpil jeho súčasný majiteľ. Odvtedy sa vozidlo podrobilo výraznej rekonštrukcii, ktorú v talianskej Vigonze neďaleko Padovy zrealizovala firma Carrozzeria Nova Rinascente. Súťažný špeciál sa potom opäť objavil na tradičných pretekoch ako sú Monaco Historic Grand Prix, Mille Miglia, Le Mitiche Sport a Bassano a Tour Auto.

-jj-

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov