Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Maťo Homola bodoval v Abú Zabí

Preteky seriálu TCR Middle East International Series poskytli niekoľko napínavých pretekov na okruhu Yas Marina v Abu Dhabi.

Giacomo Altoè (Audi RS3 LMS, prevádzkovaný firmou Pit Lane Competizioni) a Luca Engstler (Liqui Moly Team Engstler Volkswagen Golf GTI) opustili Abu Dhabi ako víťazí prvých a druhých pretekov.

Altoè v prvých pretekoch získal víťazstvo pred pretekármi na golfoch, vedených Mat’om Homolom, Luca Engstlerom a Floriánom Thomom.

Druhé preteky boli oveľa vzrušujúcejšie a odohral sa úporný boj o prvenstvo medzi Lorenzom Vegliom, FloriánomThomom a Luca Engstlerom. Mali niekoľko kontaktov, ktoré donútili Thoma, aby odišiel s rozbitým odpružením z prvej pozície a potom Vegliu dostal 30-sekundový trest za to, že zaútočil a prekonal Engstlera v poslednom kole.

Giacomo Altoè odišiel z Abu Dhabi ako vedúci pretekár seriálu s 45 bodmi, zatiaľ čo Engstler je druhý, zaostal len o jeden bod. Homola sa nachádza na tretej pozícii s 33 bodmi.

Úspešný Maťo Homola

Maťo začal kalendárny rok 2018 skvelým spôsobom. V seriáli TCR Middle East skončil v prvých pretekoch v Abú Zabí na výbornom 2. mieste. V druhej jazde skončil štvrtý a tak je po prvom z troch podujatí na výbornom 3. mieste priebežného hodnotenia.
Na okruhu Yas Marina v Spojených arabských emirátoch štartoval do prvej jazdy s Volkswagenom Golf GTi TCR DSG talianskeho tímu Pit Lane Competizioni z tretieho miesta, ktoré si vyjazdil v piatkovej kvalifikácii. Štart sa mu vydaril a hneď sa dostal na 2. miesto. Veľa nechýbalo a mohol sa dostať do vedenia: „Táto verzia Golfu má DSG prevodovku, s ktorou som už dlho nejazdil, tak si na ňu trochu zvykám. Mohol som ísť aj do čela, no mal som tam pri jednom radení problém, no aj druhé miesto bolo fajn. Snažil som sa celé preteky držať skúseného Altoého, no na rovinkách a v rýchlych zákrutách mi utekal. Aj keď som ho v pomalej pasáži dobehol, tam nebolo možné zaútočiť. Takže musím byť spokojný, lebo som dosiahol maximum.”
V druhej jazde štartoval z ôsmeho miesta a čakalo ho množstvo predbiehania. Auto sa však správalo odlišne, ako v prvých pretekoch. Inžinieri sa rozhodli znížiť tlak v pneumatikách, no žiadny pozitívny efekt sa nedostavil a auto bolo výrazne nedotáčavé. „Nemal som šťastie pri výbere miesta pri mnohých útokoch, preto som išiel dopredu trochu pomalšie, ako som čakal. Potom som mal kontakt s Altoém a narušilo mi to geometriu prednej nápravy. No bojoval som, čo to dalo a napokon som bol na 4. mieste. Aspoň som získal solídnu porciu bodov a množstvo cenných skúseností. Najbližší víkend nás čaká 2. kolo blízkovýchodného TCR seriálu v Dubaji, tak verím, že aj tam nadviažem na dobré výsledky.

2018 TCR Middle East Series – kalendár 

19/20 Január – Yas Marina Circuit, Abu Dhabi
26/27 Január – Dubai Autodrome
23/24 Február – Bahrain International Circuit 

(šr), foto MH

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov