Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Dacia Lodgy – Účel svätí prostriedky

Dacia Lodgy by mala byť príkladom momentálne nedostižného pomeru cena/úžitková hodnota. Aká je skutočnosť?

  

  

  

Telegraficky:

Čo treba uznať: Skvelý pomer cena/úžitková hodnota.

Čo nám chýbalo: Skôr prevyšovalo – ozdobné prvky verzie Stepway.

Čo nás prekvapilo: Slušný komfort a vysoká praktickosť.

Cena: základ/test 12 590/13 120 €

Záruka: 3 roky/100 000 km

Hneď na úvod musím konštatovať – je to tak! Za 13-tisíc eur iné nové 7-miestne vozidlo s plnou zárukou, slušne vybavené a solídne vyrobené nenájdete. Pozrime sa naň podrobnejšie.

Dacia Lodgy je auto maximálne účelné a praktické. Po technickej stránke na nej nie je nič z dnešného pohľadu úžasné, ale ani nič, čo by nevyhovovalo súčasným nárokom na bezpečnosť a primeraný komfort. Jazdí príjemne a stabilne vo všetkých režimoch a nie nadmerne hlučne. Škoda, že nemá 6. prevodový stupeň. Na diaľnici i v meste treba rátať s cca 8 l/100 km, priemerne okolo 7 l/100 km. Z vozidla je výborný výhľad. Mäkšie, pohodlné sedačky poskytujú veľa miesta vpredu, dosť v strede a znesiteľne v 3. rade. Po vybraní 3. radu (sklopiteľného) vznikne velikánsky kufor s objemom 827 dm3. Vybrať sa dá aj 2. rad, delený 2:1. Podlaha je potom síce bez schodu, ale vlnitá.

  

  

  

  

Riadenie i radenie je bez problémov. Vodič narazí na mnohé prvky typické pre značku Renault, čo vôbec neprekáža.

Vzhľadovo je Dacia Lodgy trocha ťažkopádna, ale významne to pomáha vnútornému priestoru. Vo verzii Stepway je možno zbytočné „vylepšenie“ vzhľadu akoby hliníkovými prvkami či čiernymi liatymi kolesami. Snažia sa vari maskovať účelnú skromnosť? Vynikajúco sa nastupuje, vystupuje, nakladá, vykladá. Niektoré prvky sú zastarané (dlhý kovový prút antény, otváranie kufra tlačidlom zámky), ale všetko to funguje a je jednoduché. Materiály vnútri neoslnia, no sú účelné, umývateľné, praktické. Nechýba a poteší tempomat, navigácia, detské zrkadielko. Trojbodové pásy sú na všetkých sedadlách a výklopné stolíky na zadnej strane predných operadiel.

   

    

  

  

   

Kto nie je snob a hľadá účelné, priestranné vozidlo využívajúce časom dobre overené technológie, je pri Dacii Lodgy na správnej adrese.

Motor: zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 598 cm3, max. výkon 75 kW (102 k) pri 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 156 Nm pri 4 000 ot.min-1. Emisie CO2 139 g/km.

Jazdné výkony, spotreba: 0 – 100 km/h za 11,6 s vmax = 172 km/h, spotreba výrobca/test 6,1/7,0 l/100 km

Text: Dalibor Klíma, foto: Peter Varga

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov