Tip

Bayerische Motoren Werke AG (BMW) medallions sit in a pile at the BMW manufacturing plant in Spartanburg, South Carolina, U.S., on Wednesday, Jan. 11, 2012. Bayerische Motoren Werke AG (BMW), the world's largest maker of luxury autos, will invest about $900 million in its South Carolina factory to expand capacity and prepare the facility to produce a new sport-utility vehicle. Photographer: Ariana Lindquist/Bloomberg via Getty Images

Bayerische Motoren Werke AG (BMW) medallions sit in a pile at the BMW manufacturing plant in Spartanburg, South Carolina, U.S., on Wednesday, Jan. 11, 2012. Bayerische Motoren Werke AG (BMW), the world's largest maker of luxury autos, will invest about $900 million in its South Carolina factory to expand capacity and prepare the facility to produce a new sport-utility vehicle. Photographer: Ariana Lindquist/Bloomberg via Getty Images

Aj BMW hrozí škandál, automobilka je podozrivá z manipulácie s emisiami

Nemecká organizácia na ochranu životného prostredia Deutsche Umwelthilfe vyjadrila podozrenie, že aj automobilka BMW využíva software pre manipuláciu s emisiami. Veľmi silné indície pre to podľa nej poskytli testy vozu BMW 320d, ktoré realizovala v spolupráci s magazínom WISO verejnoprávnej televízie ZDF. Vedenie BMW striktne odmietlo, že by s emisiami manipulovala.

Testovanie ukázalo, že BMW 320d v laboratóriu bez problémov spĺňa normu Euro 6, v reálnej prevádzke produkuje ale niekoľkonásobne viac oxidu dusíku. Zatiaľ čo v laboratóriu emisie dosahovali 27,6 miligramu oxidu dusíku na kilometer, a vošli sa tak s prehľadom do limitu 80 miligramov, v skutočnej premávke stúpli v priemere na 212 miligramov.

 

„Výsledky merania predstavujú jasné indície pre to, že software motoru obsahuje neprípustné zariadenie, ktoré vypína čistenie,“ uviedol na tlačovej konferencii v Berlíne šéf Deutsche Umwelthilfe Jürgen Resch. Testovaný automobil podľa neho pri otáčkach vyšších než 2000 za minútu redukuje čistenie emisií a pri 3500 otáčkach za minútu ho vypína. To považuje organizácia za absolútne neprijateľné.

Deutsche Umwelthilfe výsledky meraní odovzdala nemeckým úradom. Očakáva sa, že ich preskúmajú a prípadne danému modelu vozu odoberú povolenie k prevádzke. Automobilka BMW však odmietla, že by používala podobné metódy. „Rozhodne sa bránime proti vzneseniu obvinení a odmietame ich. Vozidlá skupiny BMW nie sú manipulované,“ reagoval člen predstavenstva automobilky Klaus Fröhlich.

-jj-

Diskusia k článku

';