Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Ženeva 2015: svetová premiéra nového Audi R8

Jeden z najočakávanejších modelov tohto roka, nové Audi R8, predstavuje automobilka na autosalóne v Ženeve.

Nové Audi R8 je nekompromisným športovým vozidlom. Prvá generácia predstavovala alternatívu pre superšportové automobily, druhá generácia chce v týchto tradíciách pokračovať.

Na pohon automobilu bude na začiatku predaja slúžiť vidlicový desaťvalec FSI so zdvihovým objemom 5,2 litra. Neskoršia implementácia vidlicového osemvalca, prípadne vznetového motoru nie je vylúčená. Motor bude na začiatku k dispozícii v dvoch výkonových verziách.

Slabší variant ponúkne 397 kW (540 k), silnejšia verzia 449 kW (610 k). Výkonnejší variant zrýchli z 0 na 100 km/h len za 3,2 sekundy a maximálna rýchlosť bude 330 km/h. Z 0 na 200 km/h šprintuje za 9,9 sekundy. Slabší derivát zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy a maximálna rýchlosť bude 323 km/h.

Audi R8 Audi R8

Motor kombinuje priame a nepriame vstrekovanie. Pre úsporu paliva využíva vypínanie valcov prostredníctvom vypnutia vstrekovania a zapaľovania. Vysokovýkonný motor vyrábajú v maďarskej továrni v Gyori.

Prenos krútiaceho momentu na vozovku bude zabezpečovať sedemstupňová prevodovka S tronic a pohon všetkých kolies quattro. Pohotovostná hmotnosť silnejšej verzie bude 1 454 kg. Zníženie pohotovostnej hmotnosti voči predchodcovi je na úrovni 50 kg. Audi Space Frame využíva vonkajšiu karosériu z hliníka. Z uhlíkových vlákien sú vyrobené B-stĺpiky, centrálny tunel a zadná stena.

Automatická prevodovka má 3 automatické režimy a jeden manuálny. Pri rýchlosti nad 55 km/h a pustení pedálu akcelerátora využíva prevodovka režim plachtenia. Režim quattro využíva elektro-hydraulicky ovládanú lamelovú spojku. Na zadnej náprave je namontovaný samosvorný diferenciál. Systém dokáže preniesť 100 % krútiaceho momentu len na zadnú alebo prednú nápravu.

Podvozok využíva trojuholníkové hliníkové ramená pre všetky 4 kolesá. Adaptívne tlmiče s funkciou Audi Magnetic Ride sú k dispozícii za príplatok. Automobil stojí na 19-palcových diskoch s pneumatikami 245/35 vpredu a 295/35 vzadu. Za príplatok sú 20-palcové disky a keramické brzdové kotúče.

Do sériovej výbavy pribudli LED svetlomety, ktoré Audi za príplatok doplní o laserový zdroj svetla pre diaľkový režim. Ten predĺži dosvit diaľkového režimu do dĺžky 600 metrov.

Audi R8 Audi R8

Vodič sedí v novom Audi R8 ako v pretekárskom automobile. Športové sedadlá s integrovanými opierkami hlavy ponúkajú vynikajúcu oporu tela. V palubnej doske je nový virtuálny displej s uhlopriečkou 12,3 palca. V príplatkovej výbave bude vstavaný hotsport Wifi alebo zvukový audiosystém Bang & Olufsen s výkonom 500 W.

S druhou generáciou Audi R8 príde na trh tiež verzia R8 e-tron. Elektromobil s výkonom 340 kW (455 k) a krútiacim momentom 920 Nm zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy. Dojazd vozidla bude 450 km. Súčiniteľ odporu vzduchu cx má hodnotu 0,28.

Batérie sú umiestnené v strede tunela a majú tvar písmena T. Kapacita batérii sa voči predchodcovi zvýšila z 49 na 92 kWh. S rýchlonabíjačkou sa R8 e-tron nabije za menej ako 2 hodiny. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h.

Predaj novinky sa začne v lete 2015 a ceny štartujú na hodnote 165 000 € pre slabší model a 187 400 € pre verziu V10 plus.

MM, Audi

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov