Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Vynovené Audi A6

Po nedávnej modernizácii BMW radu 5 a Mercedesu triedy E prichádza automobilka Audi s modernizáciou vo vyššej strednej triede – Audi A6. Audi inovuje A6 naprieč celým modelovým radom, modernizované budú aj verzie Avant, S6 a RS6.

Audi modernizuje okrem exteriérových častí automobilu aj technológie. Zmeny sa dotknú pohonných jednotiek a nové budú prvky výbavy, ktoré doteraz nebolo možné pre Audi A6 objednať.

V exteriéri nájdeme zmeny na mriežke chladiča, nárazníkoch, bočných prahoch a zadných svetlometoch. Nové budú aj predné svetlomety, ktoré bude možno objednať s novinkou Matrix LED. A6 tak bude tretím modelom Audi, po Audi A8 a A7, v ktorom budú tieto svetlomety použité.

Konštruktérom sa podarilo znížiť pohotovostnú hmotnosť automobilu, základná verzia s motorom 1,8 TFSI ju má 1 535 kg bez vodiča. V interiéri pribudnú nové farebné odtiene. Pre modely A6 to bude farba Flint Grey a pre S6 Arrasrot.

Audi A6 Audi A6

Štandardnú výbavu obohatí komfortná automatická klimatizácia a systém MMI. Predné sedadlá s ventiláciou a masážou prinášajú nové funkcie. Nový monitor pre systém MMI využíva čip Nvidia.

Rozsiahla asistenčná výbava zostala rovnaká. K dispozícii je adaptívny tempomat s funkciou Stop & Go, Audi Lane Assist (zabraňuje vybočeniu vozidla z pruhu) a Audi Side Assist (monitorovanie mŕtveho uhla). Asistent nočného videnia rozšíril svoju funkčnosť.

Motory v novom Audi prešli rozsiahlou inováciou. Výkonové spektrum zážihových motorov siaha od 140 kW (190 k) do 245 kW (333 k). Vznetové motory zastupuje päť pohonných jednotiek TDI  s výkonmi od 110 kW (150 k) do 240 kW (326 k). Všetky motory spĺňajú emisnú normu Euro 6.

Najšetrnejším zážihovým motorom je 1,8 TFSI s výkonom 140 kW (190 k). S prevodovkou S tronic má kombinovanú spotrebu 5,7 l/100 km a emisie CO2 133 g/km. Najúspornejším vznetovým zástupcom je 2,0 TDI s výkonom 110 kW (150 k) a spotrebou len 4,2 l/100km. Emisie CO2 dosahujú hodnotu 109 g/km.

Benzínový motor 3,0 TFSI mierne prepracovali. Výraznejšie zmeny sú však pri 3,0 litrovom vznetovom motore. Slabšia verzia vyvinie 160 kW (218 k) a silnejšia 200 kW (272 k). Motor 3,0 TDI clean diesel, ktorý mal premiéru v modeli A7 na počesť 25. narodenín motorov TDI, dosahuje najvyšší výkon 235 kW (320 k).

Audi A6 Avant Audi A6 Avant

V silnejšej verzii má výkon 240 kW (326 k), ktorý môže krátkodobo zvýšiť na 255 kW (346 k). Najsilnejšie verzie TDI motorov spolupracujú s novým 8-stupňovým automatom, slabšie verzie majú 6-stupňovú manuálnu alebo 7-stupňovú automatickú prevodovku S tronic.

Nechýba ani permanentný pohon všetkých kolies quattro. Pre verzie s výkonom nad 200 kW (272 k) má systém na zadnej náprave športový aktívny diferenciál . V príplatkovej výbave je tiež adaptívne vzduchové pruženie. Najslabšia verzia s TDI motorom má novovyvinuté pružiny z plastu, o ktorých sme nedávno písali, zosilnené sklennými vláknami (GRP). Ušetria až 4,4 kg z váhy vozidla.

Vynovené Audi A6 allroad quattro má v ponuke 4 motory so zdvihovým objemom 3,0 litra. Jeden je zážihový, tri sú vznetové TDI v rôznych výkonových verziách. Adaptívne vzduchové pruženie je v sériovej výbave.

Audi A6 Allroad quattro Audi A6 allroad quattro

Audi S6 a S6 Avant poháňa vidlicový osemvalec 4,0 TFSI s dvojicou turbodúchadiel. Maximálny výkon je 331 kW (450 k). Šprint z 0 na 100 km/h zvládne sedan za 4,4 sekundy a verzia Avant za 4,6 sekundy.

Audi S6 Audi S6

Podvozok je voči bežným verziám o 20 mm nižšie. Pod 19-palcovými diskami sú brzdové strmene lakované do matnej čiernej farby. Priemerná spotreba sedanu je 9,2 l/100 km a verzie Avanat 9,4 l/100 km.

Posledným modernizovaným modelom je Audi RS6 Avant. Pod prednou kapotou je ukrytý 4,0 litrový TFSI motor s výkonom 412 kW (560 k). Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne Avant za 3,9 sekundy a maximálna rýchlosť je 305 km/h.

Audi RS6 Avant Audi RS6 Avant

Automobil stojí na 20-palcových diskoch, na požiadanie sú k dispozícii 21-palcové. Vzduchové pruženie znižuje svetlú výšku automobilu o 20 mm. V sériovej výbave je systém Dynamic Ride Control (DRC).

Základná verzia sedanu s motorom 1,8 TFSI na nemeckom trhu štartuje na 38 400 €. Verzia Avant má základnú cenu 40 900 €. Model allroad quattro s 3,0 TDI motorom začína na 56 650 € a S6 na 75 400 €. Najnovšie Audi RS6 Avant má stanovenú základnú cenu na 108 900 €.

MM, Audi

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov