Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Volkswagen s novými technickými finesami

Volkswagen rozšíril ponuku motorov o nový 1,5 TSI (96 kW/130 k), ktorý je teraz k dispozícii pre modelový rad Golf a Golf Variant.

Zámerom konštruktérov tohto agregátu bolo zvýšiť jeho účinnosť a znížiť aj spotrebu paliva. Štvorvalec je preto okrem 4-ventilovej techniky a priameho vstrekovania paliva vybavený viacerými inovatívnymi technológiami.

    

Nová pohonná jednotka má aktívne riadenie valcov a funkciu plachtenie pre zníženie spotreby paliva. Má známy systém vypínania dvoch valcov ACT, ktorý sa využíva pri nízkom zaťažení. Technici využili aj takzvaný Millerov cyklus, čo je obdoba Atkinsonovho cyklu, lenže pri preplňovaných motoroch. V režime nižšieho zaťaženia dôjde k neskoršiemu uzatváraniu sacích ventilov, takže pri kompresii pracuje tak, akoby mal menší objem.  Motor s vysokým kompesným pomerom tak dosiahne významné zvýšenie účinnosti a výrazne nižšiu spotrebu. To je pre Golf – v závislosti na vybavení – v priemere 5,0 až 4,8 litrov na 100 km, čo zodpovedá emisií CO2 od 116 do 110 g/km.

Prvýkrát je benzínový motor 1,5 TSI vo VW Golf ybavený variabilnou geometriou turbíny (VTG). Maximálny krútiaci moment 200 Nm je už k dispozícii pri 1400 ot/min, a je v celom rozsahu otáčok až do 4000 o/min k dispozícii – umožní teda hospodárnu prevádzku aj pri zaradenom vyššom rýchlostnom stupeni. Maximálna rýchlosť modelu Golf  TSI 1,5 je 210 km/h.

Ďalšou novinkou v novom Golfe je tzv. funkcia plachtenia. V spojení s prevodovkou DSG  sa motor v rozmedzí rýchlosti do 130 km/h úplne vypne, keď vodič uvoľní plynový pedál a vozidlo začne “plachtiť”.  Kompaktná líthium-iónová batéria zároveň dodáva prúd pre elektrické spotrebiče, akými sú stierače, svetlomety alebo audio systém.

Okrem toho má model Golf aktívne riadenie valcov: Pri jazde rýchlosťou v rozmedzí od 1400 do 3200 ot/min. vypne systém úplne nepozorovateľne dva zo štyroch valcov v závislosti na zaťažení, čí sa výrazne zníži spotreba paliva a emisie znečisťujúcich.

Motor 1,5 TSI s výkonom 96 kW/130 k je k dispozícii pre Golf a Golf Variant v stupni výbavy Comfortline a Highline, ako aj v špeciálnom modeli SOUND.

VW (šr)

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov