Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Volkswagen Golf: Proti prúdu

Volkswagen Golf je po facelifte ďalšou lastovičkou, ktorá ide namiesto downsizingu opačným smerom. Sú tu však aj ďalšie novinky.

Juraj Hrivnák, foto: autor a archív

Na statickom predstavení faceliftovaného Golfu sme sa dozvedeli všetko možné. Najväčší dôraz kládli jeho tvorcovia na informačno – zábavné technológie s väčšími displejmi a ovládaním gestami, na dizajnové zmeny vyplývajúce z novej grafiky LED svetiel a tvaru nárazníkov, nové asistenčné systémy (pribudol Emergency Assist, Trailer Assist, Traffic Jam Assist a Front Assist dostal funkciu rozpoznávania chodcov) a nové farby. Povedali nám, že Golf je preborníkom v oblasti konektivity, je to najpokrokovajší hatchback a najobľúbenejší predstaviteľ svojej triedy. Nás však oveľa viac zaujímalo, ako to bude v praxi a najmä – aký je nový motor 1,5 TSI EVO, ktorý spôsobil toľko kontroverzie tým, že nahrádza menší objem. To je v dnešnej dobe downsizingu veľmi ojedinelý zjav. Najprv sme však dostali kľúče od Golfu GTI – od jeho novej, silnejšej verzie s výkonom 169 kW (230 koní). Báli sme sa, že po ňom motor 1,5 TSI nemá šancu, ale čo už. Najprv sme si teda užili GTI. A je si veru čo užívať. GTI je majstrom v hre na viaceré nástroje. Dokáže byť tichý, komfortný a krotký, ale aj uvrčaný, športovo tvrdý a výbušný. Najmä jeho adaptívny podvozok DCC funguje famózne a v komfortnom režime by ste mali problém určiť, či sedíte v GTI, alebo v obyčajnom Golfe. Manuálna prevodovka zakončená hlavicou v podobe golfovej loptičky sa ovládala delikátne a motor mal toľko energie, že bolo ťažké sa udržať a zbytočne ju nevyužívať. Prekvapila nás najmä trakcia prednej nápravy, a to aj napriek absencii samosvorného diferenciálu. GTI je naozaj Hothatch s veľkým H, ktorý popri svojej rýchlosti nezabúda na to, že má v prvom rade spoľahlivo a neúnavne slúžiť svojmu pánovi každý deň. V GTI-čku sme si vyskúšali aj ovládanie gestami. Zatiaľ funguje iba mávnutie rukou zo strany na stranu, čo umožňuje meniť skladby alebo listovať medzi jednotlivými stránkami na displeji. Práve dostupné prvky, ktoré sa dajú ovládať gestami, vám Golf vždy zvýrazní. Vyskúšali sme si aj Active Info Display, ktorý funguje fajn a najmä na neznámych cestách oceníte možnosť zobraziť si mapu medzi „budíkmi“. Poslednou dôležitou vychytávkou je veľký, 9,2-palcový displej nového infotainmentu, elegantne prekrytý jednoliatym sklom. Vyzerá výborne, ale žiaľ prišiel o všetky hardvérové tlačidlá. Nám je smutno len za jedným – konkrétne za kolieskom ovládania hlasitosti. Nahradili ho dotykové tlačidlá, s ktorými sa pracuje oveľa ťažkopádnejšie. Pribudla však konfigurovateľná domovská stránka či podpora aplikácií. A teraz konečne k novinke 1,5 TSI s výkonom 110 kW (150 k): je skvelá. A to hovoríme napriek tomu, že sme do nej sadli rovno z GTI. Motor je tichý, pocitovo veľmi silný, rád sa vytáča a je nadmieru kultivovaný. Pri spojení s novou, 7-stupňovou prevodovkou DSG dochádza pri plachtení po prvý krát v histórii ku kompletnému odpojeniu a zastavenie motora. Napriek rovnakým parametrom sa zdá byť pocitovo silnejší, než 1,4 TSI. Jeho spotreba by mala byť v reálnej premávke o liter nižšia. Naozaj sa máme na čo tešiť!

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov