Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Volkswagen Amarok: špičkový pick-up vo všetkých smeroch

Volkswagen Amarok so šesťvalcovým motorom má ambíciu byť špičkovým pick-upom vo všetkých smeroch. Týždeň jazdenia počas tvrdej zimy potvrdil jej naplnenie.

Málokedy sa podarí testovať auto do nepohody v takých podmienkach, ako sa pošťastilo mne. Tuhá tohtoročná zima ma s ním zaviedla na diaľnicu D1 na Vysočinu počas snehovej kalamity. Parkoviská preplnené osobnými autami i kamiónmi, kamióny už poodstavované aj na diaľnici, vozovka takmer nedotknutá údržbou. No Amarok išiel ako na koľajniciach. Chvíľami len päťdesiatkou, ale suverénne. Vo vnútri bolo útulné teplo, pocit bezpečia. Náklad na korbe spoľahlivo krytý prídavnou roletou. Na prekonávanie prekážok má všetky predpoklady: tuhá zadná náprava s priam sexi listovými pružinami, stály pohon všetkých kolies medzinápravovým diferenciálom typu Torsen, nadpriemerná stabilita vďaka širokému rozchodu, terénnej jazde prispôsobené aj ABS. A v cieli zimnej jazdy, v horách, sa dostala k slovu aj elektronická uzávierka diferenciálu a asistent zjazdu v strmých klesaniach. To všetko v poctivých 20 cm snehu a bez reťazí. Nechcel som od Amaroku nemožné, no to technicky možné dokázal všetko bez zvyšku. Prirátajme k tomu pôvaby poctivého šesťvalcového trojlitra skvelo podporovaného 8-stupňovým automatom, priestrannú kabínu vo všetkých smeroch vybavenú na úrovni limuzíny strednej triedy. Samotný motor je silnejší a kultivovanejší než doterajšie dvojlitrové štvorvalce, no jeho hlavná výhoda bude tkvieť v (pravdepodobnej) nezničiteľnosti. Vysoký posed s výborným výhľadom, jednoduché ovládanie bez akejkoľvek námahy i robustnú techniku vzbudzujúcu obrovskú dôveru, podporenú aj bezchybným spracovaním, prejavujúcou sa zvukovou kulisou bez najmenších pazvukov. A nezabudnime ani na príťažlivý vzhľad s doplnkami, ako sú chrómovaný bezpečnostný rám za kabínou, liate kolesá či grafiku svetiel. Amarok je však aj správny robotník: utiahne až 3 500 kg, ESC a štyri kotúčové brzdy dokážu príves automaticky stabilizovať v prípade jeho rozkmitania.

Amarok bol absolútne univerzálny pick-up, luxusne komfortný na ceste, maximálne vybavený najnovšou elektronikou, nekompromisne bojovný v teréne. A s novým trojlitrovým motorom je ešte lepší. Presný taký, aký ma špičkový súčasný pick-up byť.

Volkswagen Amarok 3,0 V6 TDI 4MOTION Aventura

Cena a záruka:

základ/test: 41 988/59 507 €

2 roky bez obmedzenia km

Motor: preplňovaný, vznetový V6/24 V, zdvihový objem valcov 2 967 cm3, max. výkon 150 kW (204 k) pri 3 000 – 4 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 500 Nm pri 1 250 – 3 000 ot.min-1. Emisie CO2 204 g/km.

Jazdné výkony, spotreba:

0 – 100 km/h za 8,0 s, vmax = 191 km/h,  spotreba výrobca/test 7,8/9,2 l/100 km.

Stručne:

Čo treba uznať: Nepozná prekážky.

Čo nám chýbalo: Ešte pár centimetrov pozdĺžne na zadných sedadlách.

Čo nás prekvapilo: Maximálny komfort aj s poctivou off-road technikou.

 

 Dalibor Klíma, foto P. Varga

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov