Tip

Tradícia škodoviek sa snúbi s emóciami

Tradícia škodoviek sa snúbi s emóciami

ŠKODA Design navrhol exkluzívne krištáľové trofeje pre víťaza Tour de France.

Rovnako ako v minulých rokoch, aj tento rok navrhli odborníci z českej automobilky krištáľové poháre, ktoré 23. júla pozdvihnú k nebu víťazi slávneho cyklistického závodu. Tieto štyri trofeje reprezentujú to najlepšie z umenia českých sklárov. Pri ich tvorbe bola dizajnérom zdrojom inšpirácie štúdie Škoda Vision E.

      

Automobilka ŠKODA podporuje najvýznamnejšie cyklistické preteky od roku 2004, tento rok je oficiálnym partnerom a oficiálnym vozidlom už po štrnástykrát. Značka ŠKODA poskytla celkom 250 usporiadateľských a sprievodných vozidiel. Súčasťou flotily je okrem iného aj nové SUV Škoda KodiaQ alebo výrazne modernizované vozidlá Škoda Octavia a Škoda Superb, lakovaná v nápadnom červenom odtieni Corrida. Má panoramatickú presklenú strechu, ktorú možno otvárať aj stlačením tlačidla zo zadného sedadla.

Mimoriadne nasadila značka ŠKODA v rámci premiérovej etapy v Düsseldorfe tri nové vozidlá Škoda Karoq, ktoré sprevádzali tri tímy ako servisné vozidlá. Počas svojho trojtýždňového nasadenia prejde flotila vozidiel ŠKODA približne 2,8 milióna kilometrov. Od roku 2004 už počet kilometrov, najazdených v rámci Tour de France, predstavuje viac ako 30 miliónov kilometrov. Značkový servis ŠKODA zaistí každý deň kompletnú prípravu všetkých 250 vozov na nasledujúce etapu.

Tohtoročná Tour de France opäť potvrdí svoju povesť najnáročnejších cyklistických pretekov sveta: 3 540 kilometrov, 21 etáp, tri náročné horské výjazdy. Víťazmi budú de facto všetci profesionáli, ktorí po trojtýždňovom pretekoch prejdú 23. júla cez cieľovú čiaru na Champs-Élysées v Paríži.

Na záver slávnych pretekov bude nasledovať tradičný vyvrcholenie: v rámci oficiálneho vyhlásenia získajú víťazi štyroch kategórií cenené krištáľové trofeje. Okrem celkového víťaza v Žltom tričku sa pocty dočkajú aj víťazi bodového hodnotenia v jednotlivých kategóriách. Predseda predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO Bernhard Maier odovzdá najlepšiemu šprintérovi trofej, ktorá bola vyrobená zo zeleného skla, aby ladila so Zeleným trikotom víťaza.

Všetky trofeje pre víťaza boli navrhnuté dizajnérmi značky ŠKODA a vyrobila ich renomovaná česká sklárska firma LASVIT. Odborníci z tejto sklárskej a dizajnérskej spoločnosti vyrobili tieto majstrovské kusy tento rok už po niekoľkýkrát. Kým rozmery týchto 60 centimetrov vysokých a štyri kilogramy vážiacich umeleckých diel zostávajú nezmenené, každý rok prekvapia dizajnéri značky ŠKODA pri tvorbe pohárov novými kreatívnymi nápadmi dekoru. Pre tohtoročnú Tour de France sa nechali inšpirovať dizajnom štúdie Škoda Vision E. Ide o prvú štúdiu elektromobilu českej automobilky, ktorá poskytuje konkrétne a špecifický výhľad na individuálnu mobilitu budúcnosti a prvýkrát bola predstavená verejnosti v polovici apríla tohto roku na autosalóne Auto Šanghaj. Päťdverové SUV-kupé prejde s čisto elektrickým pohonom až 500 kilometrov, dosahuje stupeň 3 autonómneho riadenia a nadchne svojim emocionálnym dizajnom, vyznačujúcim sa jasnými hranami a dynamickými líniami. Táto emocionalita sa odráža aj v pohároch pre tohtoročnú Tour de France, ktoré stelesňujú modernú interpretáciu klasického dekorovanie českého krištáľového skla.

Škoda Média Services (šr)

 

Diskusia k článku

';