Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Toyota Corolla: klasik i súčasník.

Toyota Corolla je jedným z najstarších mien na automobilovom trhu (1966). V súčasnosti je to príjemný a pekný, moderný sedan.

IMG_4327        IMG_4334

Klasický tvar sedana je ešte stále pre mnohých etalónom automobilovej elegancie. Toyota Corolla je dôkazom, že aj klasická koncepcia trojpriestorovej karosérie má veľa čo povedať aj v súčasnosti. Vyváženosť tvarov bočnej línie – motor, kabína, kufor – sa priaznivo podpisuje aj na vyváženosti jazdných vlastností a rozložení hmotnosti. Corolla jazdí pokojne. Nadpriemerne utlmený a komfortný podvozok je o čosi „rýchlejší“ než motor, ktorý ho poháňa.  Výsledkom je rozvážne, no nie nudné či ťažkopádne správanie sa vozidla pri bežnom spôsobe jazdy. Pri snahe o ostré prechádzanie serpentín trocha chýba väčšia razancia hospodárneho motora. Ten je tichý, pracuje veľmi plynulo v celom rozsahu otáčiek. Nuž, systém variabilného časovanie ventilov má Toyoty naozaj prepracovaný do dokonalosti. Vodiča poteší aj dobrá odozva riadenia a jednoznačná práca prevodovky. Pokoj jazdy je vítaný aj na diaľnici a prekonávanie veľkých vzdialeností v Corolle nie je problém. V interiéri zaujme dosť neobvykle kolmo i vysoko umiestnená palubná doska. Vyvoláva to príjemný pocit serióznosti a bezpečia.

IMG_4348        IMG_4357

Klasické japonské ovládače i prístroje ničím nemilým neprekvapia, no diódové digitálne hodiny pred spolujazdcom  naznačujú, že Corolla stavila viac na spoľahlivosť a overené riešenia, než na výstrelky. Dostatok priestoru pre všetkých cestujúcich aj pre batožinu, spolu s relatívne dobre prístupným batožinovým priestorom (cez nakladací otvor sa zmestil i zložený invalidný vozík), robia zo súčasnej Corolly vážneho kandidáta pre tých, čo obľubujú klasiku v modernom vydaní, vyváženosť tvarov i jazdných vlastností a dávajú prednosť bezpečnému pohodliu pred extravaganciou neoverených módnych kúskov.

Dalibor Klíma, foto: Juraj Hrivnák

 

Toyota Corolla 1,6 Active     

CENA [základ/verzie od/test]                                                          15 290 / 15 990 / 18 081 €

MOTOR: Vpredu priečne uložený zážihový štvorvalec, 16 ventilov, zdvihový objem valcov 1 598 cm3, max. výkon 97 kW (132 k) pri 6 400 ot.min-1, max. krútiaci moment 160 Nm pri 4 400 ot.min-1. Emisie CO2 139 g/km.

JAZDNÉ VÝKONY, SPOTREBA: 0 – 100 km/h za 10,0 s, vmax = 200 km/h, priemerná spotreba podľa výrobcu / počas testu 6,0 / 6,9 l/100 km

KAROSÉRIA: Samonosná oceľová, štvordverový sedan, d/š/v 4 620 / 1 775 / 1 465 mm, rázvor osí náprav 2 700 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1 525 / 1 525 mm, objem palivovej nádrže 50 l, prevádzková hmotnosť 1 365 kg, užitočné zaťaženie 415 kg, obj. batožinového priestoru 452 l

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov