Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Roadster Jaguar XKSS ročník 1957 mieri opäť do výroby

Na tohtoročnom autosalóne v Los Angeles mohli motoristickí fanúšikovia vidieť aj jednu zaujímavosť. Konkrétne máme na mysli Jaguar XKSS z roku 1957, ktorý mieri opäť na výrobné pásy.

 

Jaguar Classic, divízia venujúca sa práci na historických modeloch, vyrobí na budúci rok deväť nových kusov ikonického Jaguaru. Každý potenciálny nový majiteľ si však musí pripraviť viac ako jeden milión libier (1,4 milióna eur).

 

Roadster Jaguar XKSS vznikol v rokoch 1954 až 1956 len v šestnástich exemplároch ako cestná verzia pretekárskeho špeciálu Jaguar D-Type pre Le Mans. Bol to vlastne prvý superšportiak na svete. Malo ich byť viac, avšak deväť vozov určených pre americký trh zhorelo v roku 1957 pri požiari v továrni Browns Lane.

 

Jaguar tak zostávajúcich deväť exemplárov vyrobí teraz. Každé auto dostane odpovedajúce poradové číslo. Keďže sa dávno stratili pôvodné plány a predovšetkým drevené formy, na ktorých sa tvarovali ručne horčíkové karosérie, musí Jaguar vyrobiť nové. Výroba Jaguaru XKSS tak bude kombinovať tradičné postupy s modernými nástrojmi.

 

Mimochodom, pod kapotou tohto roadsteru je radový šesťvalec 3,4 l pôvodom z Jaguaru D-Type. Aj blok a hlava motoru musia byť vyrobené nanovo. Palivovú zmes potom pripravujú tri karburátory Weber DC03. Emisné predpisy sa totiž na tento automobil nevzťahujú.

 

Jedinou zmenou proti pôvodnému Jaguaru XKSS je modernizovaný palivový systém. Má byť spoľahlivejší a hlavne bezpečnejší. Iné sú aj bezpečnostné pásy pre šoféra a spolujazdca. A súčasnej dobe nezodpovedajú tiež pneumatiky a brzdy. Dizajn sa nezaprie, ale účinnosť bŕzd je predsa len niekde inde než v roku 1957. Inak všetko odpovedá tomu, ako vozy XKSS opúšťali montážnu halu pred šesťdesiatimi rokmi.

-jj-

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov