Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Renault Scénic: Lákavé spojenie

Má ambície spojiť svet crossoverov a klasického rodinného MPV. V teste luxusnej verzie Bose sme hľadali odpoveď na to, ako sa mu to podarilo.

Z pohľadu luxusného vybavenia kabíny je na tom nový Scénic veľmi dobre. V kožou čalúnených sedadlách, pričom vodičovo možno nastavovať elektricky, sa budete cítiť pohodlne aj počas dlhej cesty na dovolenku. V prípade zadných pasažierov je úroveň cestovného pohodlia tiež  veľmi dobrá. Na chrbtovej strane operadiel predných sedadiel sú umiestnené sklápacie stolíky. Z pohľadu využiteľnosti im niet čo vyčítať, no ak sa na zadné sedadlo posadí osoba s dlhými nohami, mohli by jej kolenám zavadzať. Zadné sedadlá sú asymetricky delené, vďaka čomu ich možno pozdĺžne posúvať. Túto možnosť ocenia hlavne mladé rodiny. Deti totiž na nohy veľa priestoru nepotrebujú, no v batožinovom priestore sa naopak zíde každý liter. Základný objem kufra 506 dm3 tak pri úplnom posunutí zadných sedadiel dopredu narastie až na 637 dm3. Pri manipulácii s ťažkými kuframi oceníte nízko položenú nakladaciu hranu aj široký otvor.

Motorizácia testovanej verzie zodpovedala luxusnému vybaveniu. Turbodiesel s objemom 1,6 litra a maximálnym výkonom 118 kW (160 k) bol spriahnutý so šesťstupňovým dvojspojkovým automatom EDC. Prevodovka je veľmi dobre odstupňovaná a spokojní sme boli aj s rýchlosťou radenia. Ku kladom motora, ako aj podvozka, treba pripočítať veľmi dobré odhlučnenie. Motor s autom ťažkú prácu nemá a platí to aj v prípade plného obsadenia vozidla a po okraj naloženého batožinového priestoru. Je potešiteľné, že ani chuť zajazdiť si športovejšie vás v prípade tejto kombinácie finančne nezruinuje. Ak budete s plynovým pedálom narábať uvážlivejšie, dosiahnete priemer pod 6 litrov nafty na 100 kilometrov, ak budete jazdiť expresívnejšie, počítajte so spotrebou o liter vyššou.

Podvozkovo je Scénic o poznanie tvrdší, než sme pri rodinne orientovanom aute francúzskej značky zvyknutí. Samozrejme, kto rád jazdí športovo, sťažovať sa nebude.

Renault sa napriek móde svojho rodinného striebra, teda praktických automobilov MPV, vzdať bez boja nechce. Namiešal preto kombináciu, ktorá na pohľad pôsobí citeľne agresívnejšie a odolnejšie, no v kabíne ponúka variabilný priestor pre rodinu a jej batožinu. A robí to dobre.

Čo treba uznať: Zaujímavé spojenie dvoch tried automobilov.

Čo nám chýbalo: Lepšie rozmiestnenie niektorých tlačidiel.

Čo nás prekvapilo: Rozumná spotreba paliva.

 

Renault Scénic Energy dCi 160 EDC Bose

Cena a záruka:

Základ/test 16 990 €/29 560 €

5 rokov alebo 100 000 km

Motor: preplňovaný vznetový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 598 cm3, max. výkon 118 kW (160 k) pri 4 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 360 Nm pri 1 750 ot.min-1. Emisie CO2 118 g/km.

 

Jazdné výkony, spotreba:

0 – 100 km/h za 10,7 s

max = 200 km/h, spotreba výrobca/test 4,5/5,8 l/100 km.

kufor 506 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov