Renault Captur: Miss Crossover

Renault Captur: Miss Crossover

Renault Captur po facelifte sa vôbec netají tým, že väčšina zmien je len estetických. Vďaka tomu vyzerá krajšie a hodnotnejšie. Je to súci adept na titul „najkrajší malý crossover“.

Captur bol vždy zaujímavý zjav. Možno aj to je dôvod, prečo sa naň často obracajú aj zákazníci, ktorí bežne lovia v oveľa vyšších segmentoch. Veľké SUVčka a dlhé limuzíny však v meste a prepchatých parkovacích domoch nie sú práve najpraktickejšie a preto sa malý, šikovný a obratný crossover zíde. V Renaulte to pochopili a preto sa pri modeli Captur sústredili najmä na to, aby mal čo povedať aj náročnejším zákazníkom. Môžem konštatovať, že sa to podarilo. Už fakt, že bola slovami výrobcu zvýšená kvalita produkcie, je potešujúci. Nový Captur má vraj dokonca pevnejšiu karosériu. Vŕzganie a škrípanie karosérie na nerovnostiach by tak malo byť ešte viac potlačené. Na našich testovacích jazdách v okolí Kodane sme nezaznamenali žiadne pazvuky. Za to má akékoľvek auto hneď plus 10 bodov za dobrý dojem! Nový Captur sa samozrejme zmenil aj navonok a ľahko ho rozpoznáte. Predné svetlá dostali nový dizajn v súlade s modelmi Kadjar a Espace. Po novom si môžete priplatiť za Full LED svetlá. Tie sú vybavené aj typickým denným svietením v tvare písmena C. Zadné svetlá majú tiež novú grafiku a Captur s nimi vyzerá pekne sviežo. Pre robustnejší vzhľad sa pod predným aj zadným nárazníkom nachádzajú strieborné ochranné lišty. Captur bol vždy ochotný prispôsobiť sa požiadavkám svojho majiteľa a jeho personalizačné schopnosti boli výnimočné. Teraz je ich ešte viac (až 30 farebných kombinácií!), pričom pribudla nová farba strechy – sivá. V interiéri sú zmeny väčšinou jemné – prepracované materiály, nová lakťová opierka… Perfektná zásuvka Easy Life našťastie zostala, rovnako ako vymeniteľné poťahy sedadiel, posuvná zadná lavica a ďalšie praktické riešenia. Absolútnou novinkou je však výbava Initiale Paris, ktorá z modelu Captur spraví hotový malý klenot. Tá má dynamické predné smerovky, jedinečné disky kolies a najmä nádherný, vyslovene draho pôsobiaci interiér. Je tu nové strešné okno. Volant a radiaca páka (ktorá má, mimochodom, veľmi presnú kulisu a chod) sú čalúnené v koži Nappa, pričom kožu nájdete aj na exkluzívnych sedadlách s výraznejším čalúnením, či dokonca aj palubnej doske! Vyzerá to naozaj parádne a určite najhodnotnejšie spomedzi konkurencie. Ešte aj dotykový displej reaguje tak, ako má. Poteší kvalitná zvuková aparatúra Bose, ale aj nové monitorovanie mŕtveho uhla a parkovací asistent. Z motorizácií spomeňme dve najvýznamnejšie novinky – veľmi príjemný benzínový motor 1,2 TCe s výkonom 88 kW (120 koní), ktorý sa dá kombinovať aj s manuálom (donedávna bol dostupný iba s dvojspojkou EDC) a vznetový motor 1,5 dCi s výkonom 81 kW (110 koní), ktorý má navyše nové turbodúchadlo pre lepšiu odozvu na plyn. Slabšia verzia motora s výkonom 66 kW (90 koní) je dostupná aj s prevodovkou EDC.

Juraj Hrivnák, foto: archív

 

Diskusia k článku