Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Nissan 370Z NISMO: Pretekár na cesty

Nissan 370Z NISMO je auto, do ktorého musíte investovať veľa energie. Potom sa vám odvďačí  jazdou, z ktorej si okrem super spomienok odnesiete aj svalovicu.

Text: Juraj Hrivnák, foto: Emil Páleš, autor

Súčasné rýchle autá sú často také sofistikované, že by ich mohli šoférovať aj naši starí rodičia a ani by nad tým nemuseli dvakrát rozmýšľať. Nissan 370Z Nismo patrí do opačnej kategórie. Jeho pozornosť si treba zaslúžiť fyzickým, ale aj mentálnym úsilím.

VIAC KORENIA

Oproti klasickému, trochu bacuľatému 370Z vyzerá verzia NISMO (Nissan Motorsport) ako čistokrvné pretekárske vozidlo. Môže za to o 10 mm nižšia svetlá výška, nový predný nárazník s výrazným „lízatkom“, zadný nárazník s mohutným difúzorom a extravagantný spojler, ktorý sedí na dverách batožinového priestoru. Tieto zmeny nie sú iba kozmetické – autu dodávajú vo vysokých rýchlostiach reálny prítlak. Funkčné zmeny sa udiali aj v motorovom priestore. Odlišné naladenie riadiacej jednotky motora a priechodnejší výfuk s dvoma kanónmi namiesto koncoviek uvoľnili ďalších 12 kW (16 k) a zlepšili priebeh krútiaceho momentu. Výkon 370Z NISMO tak dosahuje úctyhodných 253 kW (344 k). To sú čísla, pred ktorými má rešpekt aj Porsche 911 Carrera.

xDSC_0494 (Custom)

NIEČO ZA NIEČO

Nissan 370Z NISMO je auto pre chlapov, ktorí ich milujú. Iskra lásky preskočí pri prvom naštartovaní. Stlačíte tlačidlo Start, auto sa zobudí, naskočí ostrý a hlučný štartér a vzápätí celým autom zatrasie prebudenie mocného 3,7-litrového šesťvalca. Jeho vibrácie cítiť v kratučkej radiacej páke, v pedáloch, v sedadlách. Škoda, že tu nie sú pravé škrupiny. Tie by ten pocit ešte zintenzívnili. Je čas vyraziť. Radenie je krátke a presné, ale vyžaduje riadnu námahu. Spojka je tuhá, že po dlhšej jazde budete mať jednu nohu svalnatejšiu, ako druhú. Trochu ma sklamal zvuk motora. Napriek parádnym výfukom, do ktorých by ste strčili aj päsť je pekný iba vo veľmi úzkom pásme relatívne nízkych otáčok. Potom už motor iba hučí nekultivovaným zvukom akejsi strojovne. Počuť aj prevodovku, kardanový hriadeľ a hlavne odvaľovanie sa tučných pneumatík. Podvozok je dosť nekompromisne tvrdý a na našich cestách skackavý, aj keď nikdy nestratí kontakt s vozovkou. Jeho naladenie pripomína predchádzajúce Clio R.S., čo sa dá brať ako veľký kompliment. Treba ho podrobiť dôkladnému testu…

xDSC_0421 (Custom)

VO SVOJEJ KOŽI

…a Slovakia Ring je na to dokonalým miestom.

 

…Ako sa NISMO správalo na Slovakia Ringu, to si môžete prečítať v septembrovom vydaní Auto magazínu.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov