Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Predaj áut v Európe vzrástol v marci o 11,1 percenta.

VW Golf a Ford Fiesta sú najpredávanejšie automobily v tomto roku.

Predaj nových automobilov sa zvýšil už 19. mesiac po sebe a tempo jeho rastu je najvyššie od marca 2014. V prvom štvrťroku boli o 8,9 percenta vyššie než v porovnateľnom období v minulom roku.

Výrazné zlepšenia odbytu

K expanzii predaja prispeli všetky veľké trhy. V Španielsku sa odbyt áut zvýšil o 33 000 jednotiek alebo 41,1 percenta vďaka zlepšenej hospodárskej situácii. Dobré správy prichádzajú aj z Poľska (+ 35,6 %) ,  Írska (+ 33,2 %, Českej republiky (+ 25,7 %). Brian Walters, Vice President Data  JATO Dynamics to komentoval nasledovne: “Európsky automobilový trh s novými autami rastie už siedmy štvrťrok po sebe, čo signalizuje aj rast dôvery zákazníkov do zlepšených vlastností nových vozidiel, ktoré produkuje nielen európsky& automobilový priemysel.“

Najžiadanejšie značky

Volkswagen  zostáva vedúcou značkou. Jej obrat vzrástol oproti I. štvrťroku vlaňajška o 10,8 %. Ford obsadil druhé miesto najmä zvýšenému predaju vo Veľkej Británii. Automobily značky Renault sa dobre predávali nielen v januári a februári, kým Opel/Vauxhall poskočil na tretiu priečku vďaka vysokému dopytu najmň v marci tohto roku.

Všetky značka v rebríčku Top 10 zvýšili svoje predaje v marci aj v I. štvrťroku 2015. Najviac si polepšil Nissans (+ 25,7 % ) azda aj vďaka uvedeniu modelu Pulsar a modelov Qashqai a X-Trail. Mimo rebríčka Top 10 treba spomenúť vychádzajúce hviezdy značky Jeep:  modely Renegade a Cherokee, ktorých predaj sa strojnásobil v I. štvrťroku oproti rovnakému obdobiu minulého roka.

Clipboard01

Volkswagen Golf  si udržal náskok na trhu s rastom predaja o 2,9 % v prvom štvrťroku. Ford Fiesta si udržal druhé miesto aj vďaka tomu, že bol najpredávanejším vozidlom  vo Veľkej Británii. Dobre sa daril aj predaj modelu Renault Clio. Nissan Qashqai a Opel/Vauxhall Corsa zaznamenali v prvom štvrťroku nárast predaja o viac než  20 % oproti predchádzajúcemu roku hlavne vďaka novej generácii modelov, ktoré boli uvedení na trh.

Mimo Top 10 zaznamenal model MINI rast predaja o 99,0 % po uvedení nového zážihového motora a 5-dverovej karosérie, kým nová generácia modelov Mercedes-Benz C-Klasse, Peugeot 308 a VW Passat zaznamenali nárast obratu okolo 40 percent.

Top 10 modely

Clipboard01

Brian Walters uzavrel svoje hodnotenie predaja na európskych trhoch nasledovne: „Vidíme, že nové produkty vyvolávajú silný dopyt, ale obľúbenosť si zachovávajú aj mnohé staršie modely, ktoré ponúkajú dobrý pomer medzi úžitkovými vlastnosťami a cenou. Preto je dobré, že ostávajú ako dôležitý prvok komplexného trhu.“

Celkové predaje

Clipboard01

Poznámka: * odhadované údaje pre marec 2015

 Jato Dynamics (šr)

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov