Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Pozitívny trend európskej motorizácie

Predaj nových automobilov v Európe rástol počas roku 2014 každý mesiac .

Podľa najnovšej analýzy JATO Dynamics sa predaj nových automobilov v Európe zvýšil v roku 2014 o 5,3 percenta oproti predchádzajúcemu obdobiu. Aj v decembri 2014 boli predaje v porovnaní s decembrom 2013 vyššie o 5,0 percent, čo naznačuje, že trend predajov zostáva pozitívny.

Predalo sa takmer 13 miliónov áut 

Automobilový trh skončil vlani s takmer 13 miliónov predaných kusov, pričom tržby boli o 5,3% vyššia ako v roku 2013. Z 29 analyzovaných trhov boli na 24  trhoch aj objemy vyššie ako v roku 2013. Írsko a Portugalsko zaznamenali najväčší percentuálny nárast, pričom na trhoch Francúzska, Nemecka a Talianska tiež zaznamenal zvýšenie tržieb za celý rok, hoci vo Francúzsku vzrástli iba o 0,3 percenta.

Mitsubishi zvýšilo svoj ročný objem predaja o 24,4% aj vďaka novým modelom, Jeep zaznamenal zväčšenie objemu predaja o 67,9% v dôsledku novej produktovej ponuky Cherokee a Renegade. Tržby za elektrický model Tesla vzrástli o 121,2%, Maserati zaznamenal rast o 267,7%, keď zaujalo nové Ghibli a najnovšie Quattroporte prilákalo tiež nových zákazníkov ku značke. Významne pomáhal dostupnosťou prvý dieselový motor značky.MG – nový model Mg3 prispel k 357,6% zvýšeniu predaja.

Top 10 značky – december 2014/2013

Clipboard01

Suverénny VW Golf

Volkswagen Golf si upevnil svoje vedúce postavenie na trhu, ktorá sa ťahá už od roku 2008. Na druhom mieste bola si najlepšie viedol Ford Fiesta, keď odsunul na tretiu pozíciu Renault Clio . Ďalej bodovali Volkswagen Polo a Opel /Vauxhall Corsa.

Iba dvaja z tohtoročných najlepších 10 modelov, Ford Focus a Peugeot 208, zaznamenali nižšie tržby ako v roku 2013. Renault Capture ukazuje, ako silný je trh pre malé crossovery.

Narástol predaj modelu Dacia Duster o 46,1% a Logan sedan zaznamenal zvýšenie o 92,2 percenta.

Citroën C4 Picasso a Grand C4 Picasso zaznamenali tržby vyššie až o 36,3% oproti roku 2013. Ostatné výrobky novej generácie, ktoré zaznamenané oveľa silnejší predaja v roku 2014, než ich predchodcovia v roku 2013 so okrem iných Nissan Note (+ 94,2%), Mazda3 (+ 89,2%) a BMW X5 (+ 122,4%).

Top 10 modely – medziročné porovnanie

Clipboard01

„Vlani pokračoval na európskom automobilovom trhu impozantný nástup nových automobilov a nárast predaja pokračoval 7 rok v rade,“ poznamenal Brian Walters, Vice President Jato Dynamics. „Ale trh je stále ešte ústretovejší k novým modelom, napríklad k silným a výkonným malým crossoverom, ako je Renault Capture.  Celý kalendárny rok 2014 permanentným rastom trhu ukazuje, že pokračuje dôvera spotrebiteľov Európe k novým vozidlám,” dodal.

Tržby podľa trhov

Clipboard01

Poznámka: * odhadované údaje k decembru 2014

JATO (šr)

 

 

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov