Počet dodaných vozidiel ŠKODA v júli opäť vzrástol

Počet dodaných vozidiel ŠKODA v júli opäť vzrástol

Počet dodaných vozidiel ŠKODA celosvetovo opäť vzrástol. Najvyšší nárast dosiahla vlajková loď značky: model Škoda Superb prekonal s 11 200 predanými vozidlami výsledok za rovnaké obdobie minulého roka o 18,2 %.

Celosvetový dopyt po modeloch značky ŠKODA ďalej rastie: v júli dodala značka svojim zákazníkom 87 000 vozidiel. V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka to zodpovedá nárastu o 4 percentá (júl 2016: 83 700 vozidiel). Okrem významného nárastu v Európe (+6,5%) sa automobilke podarilo zvýšiť predaje najmä v Rusku (+13,6 %) a v Indii (+34,0 %). V porovnaní s vlaňajším júlom si značka ŠKODA polepšila v Číne (+3,0 %). Modely Škoda Superb a Kodiaq výraznou mierou prispeli k celkovému úspechu značky. Nové SUV Škoda Kodiaq malo s počtom 37 100 vozidiel dodaných od februára úspešný vstup na svetové trhy.

Ďalšie rastové impulzy si automobilka sľubuje tiež od modelu Škoda Karoq. K zahájeniu výroby tohto nového kompaktného SUV došlo v j závode vKvasinách koncom júla. „Značke ŠKODA sa opäť podarilo prekonať dobré výsledky predaja, ktoré boli dosiahnuté počas vlaňajšieho júla. „Trvajúci úspech je dôkazom atraktivity našej modelovej palety,“ dôraznil Werner Eichhorn, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO zodpovedný za oblasť predaja a marketingu a dodáva: „Teraz našu SUV ofenzívu ešte zintenzívnime. Prostredníctvom modelu KodiaQ a nového modelu Karoq sme naše portfólio rozšírili o dva moderné, atraktívne modely SUV.“

V západnej Európe vzrástla ŠKODA v júli o 6 percent na 34 700 vozidiel dodaných zákazníkom (júl 2016: 32 700 vozidiel). Na najsilnejšom európskom trhu v Nemecku potvrdila značka ŠKODA s 11 000 predanými vozidlami výsledok minulého roka (júl 2016: 10 500 vozidiel; +5,6 %). Pozitívne sa vyvíjali predaje najmä vo Veľkej Británii (7 100 vozidiel; +16,9%), Taliansku (1 800 áut; +13,6 %), Rakúsku (1 700 áut; +18,8 %), Nórsku (800 áut; +27,1 %), Grécku (200 vozidiel; +32 %) a Portugalsku (200 vozidiel; +32,4 %).

V strednej Európe dodala automobilka v júli zákazníkom 14 700 vozidiel a pohybuje sa tak o 6 percent nad úrovňou porovnateľného obdobia minulého roka (júl 2016: 13 900 vozidiel). Na domácom trhu v Českej republike dodala značka ŠKODA 6 900 vozidiel (júl 2016: 7 100 vozidiel, – 2,5 %). Rast dodávok zákazníkom zaznamenala ŠKODA tiež v Poľsku (4 400 vozidiel; + 24,7 %) a Maďarsku (900 vozidiel; +4,6 %).

Aj na slovenskom trhu si značka ŠKODA polepšila – 1 700 dodaných vozidiel predstavuje nárast o 6 percent. Vo východnej Európe bez Ruska sa zvýšili predaje značky ŠKODA o 3,1 percenta na 3 200 vozidiel (júl 2016: 3 100 vozidiel). Mimoriadne silný rast pritom automobilka dosiahla na Ukrajine (600 vozidiel; +65,0 %), v Pobaltí (500 vozidiel; +18,8 %) aj v Bosne a Hercegovine (100 vozidiel; +20,0 %). V Rusku došlo v júli k nárastu predajov značky ŠKODA o 13,6 percenta na 5 300 vozidiel (júl 2016: 4 700 vozidiel). V Číne, celosvetovo najväčšom trhu značky ŠKODA, dodala automobilka zákazníkom v júli 22 000 vozidiel, čo je o 3 percentá viac ako v rovnakom mesiaci minulého roka (júl 2016: 21 400 vozidiel). V Indii zaznamenala značka ŠKODA vysoký dvojciferný rast a v júli dodala zákazníkom 1 200 vozidiel (júl 2016: 900 áut, + 34,0 %).

Dodávky vozidiel značky ŠKODA zákazníkom v júli 2017 (v kusoch, zaokrúhlené, podľa jednotlivých modelov; +/- v percentách oproti rovnakému mesiacu minulého roka):

ŠKODA OCTAVIA (29 600; -8,1 %)

ŠKODA RAPID (14 700; 8,3 %)

ŠKODA FABIA (14 200; 8,3 %)

ŠKODA SUPERB (11 200; +18,2 %)

ŠKODA KodiaQ (10 000, -)

ŠKODA YETI (5 100; -26,4 %)

ŠKODA Citigo (predaj len v Európe: 2 000; -40,4 %)

Škoda Media Services (šr)

Diskusia k článku