Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Peugeot 508 RXH: Tak akurát

Peugeot 508 RXH so zvýšeným podvozkom pôsobí chlapsky až drsne. A aby takým bol aj na ceste, dostal výborný motor s maximálnym výkonom 180 koní.

Autá so zvýšeným podvozkom sú v kurze, a tak má takéto eso pre potenciálnych zákazníkov v talóne aj značka Peugeot. K vyššiemu podvozku (+50 mm) Peugeot 508 RXH pridáva veľmi dobre svietiace reflektory osadené LED technikou, plastové lemy blatníkov, upravený predný a zadný nárazník  a tiež dizajnovo zaujímavé 18-palcové zliatinové disky kolies. Z pohľadu jazdy mimo spevnených ciest je dobré, že sú dôležité časti podvozka chránené ochrannými panelmi.

Na dlhé kilometre

Interiér ponúka výborné sedadlá so širokými možnosťami nastavenia a kvalitné dielenské vypracovanie. Pri rýchlych presunoch po diaľnici sme ocenili aj veľmi dobré odhlučnenie kabíny a pri manipulácii s batožinou zasa nízko položenú nakladaciu hranu dna batožinového priestoru a elektricky ovládané piate dvere. Z pohľadu ergonómie sme si museli zvyknúť na dve netradičné riešenia. Štartovacie tlačidlo motora je umiestnené naľavo od volantu a dlhšie sme hľadali aj ovládače sklonu head-up displeja. To sú však iba drobnosti, na ktoré si bez problémov zvyknete.

Osvedčená technika

Auto malo pod prednou kapotou štvorvalcový turbodiesel 2,0 BlueHDi s maximálnym výkonom 133 kW (180 k) a maximálnym krútiacim momentom 400 Nm, ktorý spĺňa emisnú normu Euro 6. Motor automobilka dodáva v kombinácii s novou šesťstupňovou automatickou prevodovkou klasickej konštrukcie s hydrodynamickým meničom. Prevodovka je s motorom výborne zladená, veľmi dobre využíva jeho potenciál, a tak zbytočne nepodraďuje. Pri pokojnom tempe je motor mimoriadne tichý a úsporný, po okresných cestách nie je problém jazdiť s priemernou spotrebou na úrovni piatich litrov nafty na 100 kilometrov. Ak sa naopak rozhodnete povoziť svižnejším tempom, vhod príde možnosť manuálneho radenia prevodových stupňov pádlami pod volantom. Reakcie prevodovky na želanie vodiča sú totiž v tomto režime veľmi rýchle. Podvozok je vzhľadom na vyššiu svetlosť naladený skôr tvrdšie, vďaka čomu sa auto aj pri rýchlom prejazde zákrut nakláňa minimálne.

Peugeot 508 RXH 2,0 BlueHDi EAT6

Čo treba uznať: Kvalitné dielenské vypracovanie.

Čo nám chýbalo: Nič podstatné.

Čo nás prekvapilo: Výborný motor.

 

Cena a záruka:

Základ/test 37 490 €/39 460 €

4 roky alebo 100 000 km

Motor: preplňovaný vznetový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 997 cm3, max. výkon 133 kW (180 k) pri 3 750 ot.min-1, max. krútiaci moment 400 Nm pri 2 000 ot.min-1. Emisie CO2 119 g/km.

Jazdné výkony, spotreba:

0 – 100 km/h za 8,9 s

vmax = 220 km/h, spotreba výrobca/test 4,6/6,4 l/100 km.

Peter Lacena, foto autor

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov