Peugeot 301: inovovaný sedan má čo ponúknuť

Peugeot 301: inovovaný sedan má čo ponúknuť

Peugeot 301 je dôkazom, že aj vo veľkostnej triede doslova prevalcovanej 5- dverovými hatchbackmi má šikovný sedan čím osloviť.

Je to zrejme predovšetkým vzhľad a cena, ktorými zaujme svojich budúcich majiteľov. Predsa len, klasická, trojpriestorová karoséria evokuje dôstojnosť, serióznosť a prináša medzi neveľké automobily istú noblesu. Cena od 10 490 € za takéto vozidlo poteší rodinný rozpočet. Nesklame ich očakávania interiér a jazda?

Priestor i výbava

Interiér pôsobí rovnako klasicky i moderne, ako tvar karosérie. Palubná doska stavila na istotu: vodič vidí prístroje „normálne“, teda pod vencom volantu, veľký (podľa výbavy) 7- palcový displej je uprostred (Mirror Screen (MirrorLink®, Android Auto®, Apple CarplayTM, 3D navigácia TomTom, cúvacia kamera), dominuje elegantná a nerušivá čierna. Logické je ovládanie klimatizácie hardvérovými tlačidlami. Možno trocha prekvapí absencia ovládacích prvkov na volante (nahrádzajú ich typické satelity pod ním), či sťahovanie okien na stredovej konzole pred radiacou pákou. Má to však svoju logiku a vyčítať nie je čo. Nič nepôsobí honosne, ale ani lacno. Platí to aj o poťahoch a tvarovaní sedadiel.

     

Neunaví a poteší

Na slušnej úrovni sú tiež jazdné a dynamické vlastnosti. K dispozícii sú dva benzínové motory: 1,2 L PureTech 82 (60 kW, 3- valec), 1,6 L VTi 115 (85 kW) a dva dieselové: 1,6 L BlueHDi 100 (73 kW) a 1,6L HDi 92 (67 kW). Silnejší benzínový môže spolupracovať so 6- stupňovou automatickou prevodovkou EAT 6, inak všetky s 5- stupňovým manuálom. Nechýbajú bežné a povinné bezpečnostné systémy a úchyty IsoFix na zadných sedadlách. Práve tie prekvapia ponukou veľkého priestoru pre (nielen) nohy cestujúcich. Rovnako poteší objem batožinového priestoru 506 dm3 (VDA 210), po sklopení zadných sedadiel až 1 332 dm3. Počas prezentácie na krásnej Južnej Morave som stihol vyskúšať si obidva benzínové motory. Trojvalec s manuálom neprekypuje výkonom, ale rozhodne stačí na normálnu jazdu a vôbec nie je pomalý, či nepružný. Aj akusticky svoju podstatu prezrádza len veľmi zriedka. Samozrejme, 85 kilowattový je iná káva a v spojení s veľmi dobrým 6- stupňovým automatom robí z Peugeota 301 už vyspelý automobil po všetkých stránkach. Na diaľnici síce „točí“ cca 3 300 ot.min-1, takže ho je počuť a ani jeho spotreba nie je mikroskopická, ale pohľad do cenníka poteší oveľa viac, než náznak pochybností.

     

Pohodlný aj na zlom

Peugeot zdôrazňuje, že tento sedan skonštruovali tak, aby bez problémov slúžil aj v drsnejších podmienkach, než sú komfortné cesty v najrozvinutejších krajinách Európy. Teda aj u nás, buďme úprimní. Na Južnej Morave to potvrdil jednoznačne. Pre jeho podvozok a najmä posádku nie sú ani veľmi zlé cesty tretej triedy problémom a zvláda ich komfortne, dokonca s istou gráciou. Iste, rýchla zákruta s hrboľmi naznačí, že vzadu nepracuje viacprvková náprava, ale tú vo vozidle tejto kategórie netreba hľadať.

Vyváženým pomerom komfort/tuhosť, agilita/spotreba i cena/hodnota dal inovovaný Peugeot 301 jednoznačne najavo, že naďalej bude patriť medzi hráčov, ktorí na trhu budia rešpekt a to nielen u nás. 400 000 predaných vozidiel na nie najbohatších trhoch je toho dobrým dôkazom.

Dalibor Klíma, foto: archív, autor

 

 

 

 

 

 

 

Diskusia k článku