Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Peugeot 2008: Takmer SUV

Peugeot 2008 je typickým príkladom toho, čo si žiada trh: kompaktný automobil, ktorý aspoň vyzerá, že ho ľahší terén nezastaví.

Text: Dalibor Klíma, foto: Peter Varga

SUV sú hitom trhu. Automobilky preto na jednej strane prinášajú nové SUV modely, no na strane druhej z „normálnych“ áut robia verzie, ktoré SUV aspoň pripomínajú. Peugeot 2008 je o 10 cm vyšší a o 20 cm dlhší, so svetlou výškou väčšou o 2,5 cm než základný model 208. Nemá síce možnosť voľby pohonu všetkých kolies, no ovládačom pri radiacej páke (Grip Control) možno meniť režim práce systémov pohonu a pribrzďovania kolies a vyžmýkať tak z bežnej „dvojkolky“ maximum. Celkom to funguje, ale pohon všetkých kolies to samozrejme nenahradí.

Vodiča po nasadnutí osloví vynikajúci malý volant, no už menej poloha prístrojov nad ním. Dá sa však na to zvyknúť. Poteší veľký stredový displej a tiež skutočnosť, že napr. klimatizácia sa ovláda samostatnými ovládačmi a nie cez dotykový displej. Sedadlá sú nadpriemerne dobré a sedenie vpredu je bezchybné aj vďaka výraznému bočnému tvarovaniu. Na rovnako dobrých zadných sedadlách by sa zišlo o čosi viac miesta v pozdĺžnom smere, najmä za vyšším vodičom. Škoda, že nad dverami chýbajú typické sklopné rúčky. Pri ostrejšej jazde po nich spolujazdci podvedome siahli.

Podvozok je naladený príjemne a v spolupráci s potentným dieselovým motorom dovolí aj dosť razantné prechádzanie serpentín, pričom mu neprekáža ani zaťaženie štyrmi osobami. A dokáže si udržať veľmi prijateľnú spotrebu. Batožinový priestor s 350 dm3 sa prakticky dá zväčšiť sklopením zadných operadiel, ktoré tak vďaka pohybu sedákov vytvoria peknú rovnú plochu.

Peugeot 2008 je naozaj rozumný a komfortný automobil pre každodenné použitie na čoraz horších mestských cestách. Vďaka rozmerom sa doň bezchybne nastupuje i nakladá a robustnejší podvozok znesie dosť nepriazne vozoviek. Ak k tomu prirátame napr. asistent parkovania, máme tu kompaktné rodinné vozidlo, ktoré je „in“ nielen výzorom a tvarom, ale aj technikou a možnosťami využitia.

STRUČNE

Čo treba uznať: Moderné auto na každý deň.

Čo nám chýbalo: Sklopné rúčky nad dverami.

Čo nás prekvapilo: Grip Control vyťažil z “dvojkolky” zrejme maximum

 

Peugeot 2008 Allure 1.6 BlueHDi S&S

 Cena a záruka:

Základ/ test  11 990/19 190 €

4 roky bez obmedzenia km

Motor: preplňovaný vznetový R4/8V, zdvihový objem valcov 1 560 cm3, max. výkon 88 kW (120 k) pri 3 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 300 Nm pri 1 750 ot.min-1, Emisie CO2 96 g/km.

Jazdné výkon, spotreba:

0 – 100 km/h za 9,6 s, vmax = 190 km/h, spotreba výrobca/test 3,7/4,6 l/100 km

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov