Pápež František jazdí ekologicky: Opel Ampera-e

Pápež František jazdí ekologicky: Opel Ampera-e

Najnovší Popemobile je elektricky poháňaný automobil Opel Ampera-e, vyrobený v Michigane.

Na prepravu pápežov už boli používané rôzne druhy automobilov, od jednoduchých fiatov až po obrovské luxusné landaulety Mercedes-Benz.

František, súčasný pápež, uprednostňuje malé, jednoduché, ekologické vozidlá – a vo veľkej miere bez sklenených ochranných krytov, ktoré sú montované na niektoré z predchádzajúcich „Popemobiles“.

Jeho najnovšie vozidlo je úplne elektrický automobil a možno prekvapí mnohých Európanov skutočnosť, že je vyrobené v Michigane (USA). Konkrétne ide o model Opel Ampera-e, ktorý je v Amerike lepšie známy ako Chevrolet Bolt EV.

Jazdiť na bezemisnom vozidle je úplne v súlade s cieľom Vatikánu stať sa prvou krajinou na svete, ktorá nevytvára žiadne splodiny uhlíka, a to aj prostredníctvom využitia obnoviteľných zdrojov energie a elektrických vozidiel.

Vtedajší Generálny riaditeľ spoločnosti Opel Karl-Thomas Neumann odovzdal kľúče od nového vozidla Opel Ampera-e pápežovi Františkovi počas konferencie „Laudato Sì: Udržateľnosť komunikácie a inovácie“.

Ako súčasť svojho daru sa automobilka zaviazala spolupracovať s Vatikánom a talianskou energetickou spoločnosťou Enel na programe udržateľnej mobility pre celý mestský štát.

Spoločnosť Opel poznamenáva, že model Ampera-e má cyklus dojazdu podľa NEDC, ktorý sa používa v krajinách Európskej únie, na vzdialenosť 520 kilometrov.

Všetky elektrické autá Opel Ampera-e sú vyrábané v montážnom závode General Motors v meste Orion, Michigan, spolu s kompaktným sedanom a hatchbackom Chevrolet Sonic.

V marci tohto roku GM uzavrela dohodu o predaji svojej európskej jednotky – vrátane značiek Opel a British Vauxhall – spoločnosti PSA Peugeot Citroën. Francúzska automobilka PSA, ktorá produkuje vozidlá značky Citroën, DS a Peugeot, zaplatí za značky, továrne a ostatné aktivity Oplu 2,2 miliardy eur.

Opel bude aj naďalej zásobovať trh s elektrickými vozidlami Ampera-e niekoľko rokov, aj keď zodpovednosť za jeho nástupcu padá na francúzsku spoločnosť.

Green Car Reports (šr)

Diskusia k článku