Tip

Odštartovala výroba Lexusu LC pre európsky trh

Odštartovala výroba Lexusu LC pre európsky trh

Začiatkom júna začala automobilka Lexus výrobu prvých luxusných kupé Lexus LC pre trhy na európskom kontinente. Tieto vozy opúšťajú špeciálne montážne linky v prebudovanom japonskom závode Motomači v Toyota City v prefektúre Aiči.

 

V Motomači, ktoré bývalo rodiskom superšportiaku LFA, vytvorili odborníci japonskej automobilky účelovo zamerané pracovné prostredie s maximálnym dôrazom na najvyššie štandardy presnosti, kvality a remeselného spracovania.

 

V priestore pre konečnú montáž sa úplne zmenilo usporiadanie, plocha je teraz čisto biela, aby sa konštruktéri mohli čo najlepšie sústrediť na svoju prácu. Na každý pracovný úkon majú jednotliví pracovníci bezmála 20 minút, čo je zárukou toho, že všetky fáze procesu splnia tie najnáročnejšie kvalitatívne požiadavky značky Lexus.

 

Novinkou celé linky je presklenná kója, kde je každý milimeter karosérie vozu podrobený dôkladnej prehliadky pod žiarou výkonných LED svetiel. Priestor pre kontrolu tlmičov výfuku je obklopený silnejšími sklenenými panelmi, aby bolo možné odhaliť aj tie najdrobnejšie zvukové odchýlky. Tu sa kontroluje aj chod a kvalita funkčných súčastí, ako napríklad dverí.

 

Montáži modelu LC sa venuje tím špeciálne vybraných a vyškolených mistrov výroby Takumi, ktorí majú dlhoročné skúsenosti vo výrobe vozov Lexus. Nielenže sa Lexus LC zostavuje v rovnakých priestoroch ako tomu bolo v prípade LFA, ale ťaží aj z mnohých technológií, ktoré Lexus vyvinul špeciálne pre výrobu svojho ručne montovaného superšportu.

 

Uvedenie modelu LC na európskych autosalónoch je naplánované na august tohto roku. Zákazníci si budú môcť vybrať z dvoch rôznych typov pohonu. LC 500 s benzínovým agregátom V8 používa desaťstupňovú automatickú prevodovku, ktorá je v rámci osobných vozov svetovou novinkou.

 

Plne hybridný LC 500h ťaží z výhod nového viacstupňového hybridného pohonu Lexus, teda technológie budúcej generácie, ktorá prináša rôznorodé výhody čo sa týka jazdných vlastností a vyššieho pôžitku z jazdy, vrátane vyššieho krútiaceho momentu a priamejšej lineárnej akcelerácii pri rozjazde z miesta.

-jj-

Diskusia k článku

';