Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Nový Opel Corsa: ceny na Slovensku od 7990 €.

Nový Opel Corsa, so záujmom očakávaná novinka v nabitej triede kompaktov, práve prichádza na slovenský trh. Už poznáme ceny. Začínajú sa na 7990 €.

V stupni výbavy Selection (14/15″ oceľové ráfiky, ESP, asistent rozjazdu do kopca, kontrola tlaku v pneumatikách, elektrické ovl. predných okien, nastaviteľný volant, ISOFIX, čelné, bočné a hlavové airbagy, centr. zamykanie s diaľ. ovl., brzdový asistent, posilňovač riadenia s režimom City, atď.) sú “dlhodobé akčné ceny” takéto:

1,2 / 50 kW, manuálna 5 stupňová prevodovka:                              7990 €

1,4 / 66 kW,  manuálna 5 stupňová prevodovka:                             8590 €

1.4 / 66 kW, aut. prev. Easytronic:                                               9490 €

1.4 / 66 kW 6AT, automatická 6 stupňová prevodovka:                 10190 €

1.4 Turbo / 74 kW, manuálna 6 stupňová prevodovka:                    9490 €

1.0 Turbo SIDI / 66 kW, manuálna 6 stupňová prevodovka:             9990 €

1.0 Turbo SIDI / 85 kW, manuálna 6 stupňová prevodovka:          10 190 €

1.3 CDTI / 55 kW, manuálna 5 stupňová prevodovka:                  10 690 €

1.3 CDTI / 70 kW, manuálna 6 stupňová prevodovka:                  11 190 €

Príplatok za 5 dv. krosériu 500 €.

Opel Corsa E

Aká je nová Corsa podľa našich prvých skúseností?

Stále je to kompaktný, štvormetrový automobil, troj- a päťdverový, s motorom a pohonom vpredu. A stále je jedným z ťahúňov predaja tradičnej nemecko-americkej automobilky.

Ešte viac než vzhľadom sa nová Corsa od predchodcov líši technikou. Nový podvozok má vpredu tuhší pomocný rám, novú geometriu, čapy prednej nápravy a charakteristiku elektrického posilňovača riadenia. Za volantom poskytuje podstatne iný pocit, než v súčasnej generácii. Riadenie je istejšie, auto na ceste stabilné a filtrácia nerovností, vrátane ich prenosu do riadenia, je na vysokej úrovni. Ani v razantne prechádzaných zákrutách nemá Corsa tendenciu príliš „kľaknúť“ na vonkajšiu stranu.

Nový interiér s doterajším, okrem veľkosti, nemá spoločné nič. Preč je dominantná vertikálna stredová konzola a dva veľké kruhové výduchy. Prístrojovému panelu vládnu prísne horizontálne, opticky rozširujúce línie, s výraznou lištou ťahajúcou sa od dverí k dverám. Posádka má preto pocit, že sedí v podstatne širšom a vzdušnejšom aute. Čo zostáva, sú mohutné a dlhé bočné stĺpiky predného okna s mini okienkami a pocit trocha „vanovitého“ pohľadu vpred.

Prístrojový panel ponúka okrem tachometra, otáčkomera, ukazovateľa stavu paliva a displeja palubného počítača aj teplomer chladiacej kvapaliny. Veľký displej (8 palcový) na stredovej konzole slúži predovšetkým systému IntelliLink a MirrorLink.  Treba pochváliť kvantum asistenčných systémov, ktorými novú Corsu možno vybaviť. Vodič má za volantom veľmi dobrý pocit i posed, cíti sa bezpečne, útulne, jazda je tichá, bez hluku od podvozka, či iných pazvukov.

Hlavnou témou informácií o novej Corse v oblasti motorov je nový trojvalec 1,0 Ecotec Direct Injection Turbo. Okrem iného je vybavený protibežným vyvažovacím hriadeľom a spĺňa emisnú normu Euro 6. Má dva výkonové varianty: 66 kW (90 k) a 85 kW (115 k). Obidva dosahujú maximálny krútiaci moment 170 Nm už pri otáčkach 1800 min-1. V Corse je celkom živý, tichý, hospodárny (priemerná spotreba 3,4 l/100 km podľa výrobcu, moja pri svižnej jazde mimo mesto 6,1), aj pekne dynamický. Ďalším z nových motorov je prepĺňaný benzínový štvorvalec 1,4 l / 74 kW (100 k), 200 Nm. Poskytuje novej Corse najvyšší krútiaci moment, vrátane dvoch turbo dieselových motorov 1,3 CDTI (55, resp. 70 kW). A je to aj cítiť. Dlhšie prevody robia jazdu sebaistejšou a ešte pokojnejšou, s pocitom lepšej dynamiky, hoci paradoxne je papierovo živším spomínaný litrový trojvalec. Pre úplnosť spomeňme ďalšie motory v úvodnej ponuke novej Corsy: benzínový štvorvalec 1,2 l (51 kW / 70k) a 1,4 l (66 kW / 90 k).

Dizajnérom sa podarilo vytvoriť Corsu, ktorá je na prvý pohľad nová. Hoci vonkajšie rozmery zostali prakticky bezo zmeny, nižšie umiestnená čelná maska, výrazne tvarovaná kapota a široké, úzke svetlomety opticky opäť Corsu výrazne rozširujú a tlačia do vyšších sfér automobilového imidžu. To isté platí o pohľade zozadu, hoci tam je príbuznosť s doterajšou generáciou očividnejšia.  Bočný pohľad charakterizujú veľmi ostré hrany prelisov.

V segmente kompaktov, takým dôležitým aj u nás, nastáva pekná tlačenica. Ak spomeniem len novinky najnovšie, prichádza nový Opel Corsa, nová Škoda Fabia, nový Hyundai i20. Motoristických novinárov nepochybne čaká žatva porovnávacích testov. Zákazníkov zasa neľahká, priam frustrujúca úloha vybrať si. Tak hádam na záver len pripomeniem staré porekadlo: proti gustu žiadny dišputát…

Dalibor Klíma

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov