Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Nové kombi Mercedes AMG E63: 4MATIC+ a S 4MATIC+

V novom kombi E 63 4MATIC+ a E 63 S 4MATIC+ kombinuje Mercedes AMG jazdný výkon typický pre značku s vysokou úžitkovou hodnotou a inteligenciou Triedy E.

Štvorlitrový motor V8 s dvoma turbodúchadlami Twinscroll (420 kW/571 k; 750 Nm, respektíve 450 kW/612 k; 850 Nm) a plno-variabilný pohon všetkých kolies 4MATIC+ AMG Performance zabezpečujú vynikajúcu dynamiku jazdy. Vďaka sériovému vypínaniu valcov AMG Cylinder Management a ďalším opatreniam sú oba varianty pohonu ešte úspornejšie. Zhodne vykazujú kombinovanú normovanú spotrebu 9,4 – 9,1 litra/100 km. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,6 a 3,5 sekundy predstavuje nový rekord a objem 640 až 1 820 litrov zasa najväčší ložný priestor v segmente športovo výkonných kombi. Medzi novinkami sériovej výbavy je tiež funkcia operadla zadného sedadla na prepravu nákladu. Kombi E 63 S 4MATIC+ má ako jediné v segmente dynamické ložiská motora.

Agilnejšiu jazdu obom novým kombi umožňuje 9-stupňová športová prevodovka AMG SPEEDSHIFT MCT (Multi Clutch Technology, technika viacnásobnej spojky) skombinovaná s mokrou rozjazdovou spojkou či novo-skonštruovaný podvozok AMG s plno-nosným viackomorovým vzduchovým pružením. Rovnako nový pohon všetkých kolies 4MATIC+ AMG Performance, ktorý prvý raz ponúka plno-variabilné rozdeľovanie momentu medzi prednú a zadnú nápravu, pričom zaručuje optimálnu trakciu pri akomkoľvek stave vozovky.

Obdobne ako sedan, aj modely E 63 4MATIC kombi+ a E 63 S 4MATIC+ kombi ponúkajú inovatívnu techniku pohonu a maximálny výkon, skombinované so svojráznym dizajnom (okrem iného širší predný nárazník, podbehy i zadný spojler, bočné obloženia dverí navyše či dve dvojité pochrómované koncovky výfuku), s exkluzívnou výbavou a najaktuálnejšími funkciami infotainmentu na komplexné zosieťované multimediálne aplikácie.

„Nové AMG E 63 kombi spája dynamiku jazdy typickú pre našu značku s vysokým praktickým úžitkom. Nie neopodstatnene je tento model už štyridsať rokov pevnou súčasťou nášho portfólia AMG. Silná motorizácia a inteligentný pohon všetkých kolies potvrdzujú našu ambíciu byť v otázke výkonu vždy na čele vývoja,“ zdôraznil Tobias Moers, predseda obchodného vedenia spoločnosti Mercedes-AMG.

Novinka disponuje štyrmi jazdnými programami AMG DYNAMIC SELECT Komfort, Šport, Šport plus a Individuálny, ktoré komplexne ovplyvňujú charakteristiku a zmenia parametre odozvy motora, prevodovky, podvozku, riadenia, ESP® a pohonu všetkých kolies. Tlačidlo M umožní priamo prejsť do manuálneho režimu.

Dizajnéri a experti na aerodynamiku pri vývoji modelu E 63 4MATIC+ kombi úzko spolupracovali. Vďaka ich poznatkom vznikol nielen výrazný styling AMG, ale aj rovnováha vztlaku orientovaná na výkon – s cieľom umožniť agilnejšie jazdné vlastnosti na cestách nižšej triedy a optimálnu jazdnú stabilitu pri vysokej rýchlosti na diaľnici.

Ale aj praktický každodenný úžitok nového kombi E 63 4MATIC+ posúva latku v tomto segmente: s objemom 640 až 1 820 litrov ponúka najväčší úložný priestor v segmente športovo výkonných kombi. Novinkou je sériová funkcia operadla zadného sedadla na prepravu nákladu. Možno ho nastaviť o desať stupňov strmšie. Takto vznikne ďalší úložný objem 30 litrov pri zachovaní plnej využiteľnosti všetkých piatich miest na sedenie. Operadlo zadného sedadla možno popritom rozdeliť v pomere 40:20:40.

Krátke časy preradenia, vysoká hospodárnosť

Moderná 9-stupňová prevodovka AMG SPEEDSHIFT MCT je špeciálne nastavená na požiadavky oboch modelov. Hardvér a softvér boli vyvinuté nanovo. Softvér zabezpečuje extrémne krátke časy preradenia a rýchle viacnásobné podradenie naraz, funkciu medziplynu pre emocionálny zážitok radenia. Mokrá rozjazdová spojka nahrádza menič krútiaceho momentu. Šetrí hmotnosť a optimalizuje odozvu, najmä počas šprintov a pri zmenách zaťaženia.

Štyrmi jazdnými programami AMG DYNAMIC SELECT Komfort, Šport, Šport plus a Individuálny môže vodič komplexne ovplyvniť charakteristiku kombi E 63. Pritom sa zmenia dôležité parametre ako odozva motora, prevodovka, podvozok, riadenie, elektronický systém stabilizácie ESP® a pohon všetkých kolies. Nezávisle od jazdných programov môže vodič pomocou tlačidla M priamo prejsť do manuálneho režimu, v ktorom radí výlučne radiacimi páčkami na volante. V prípade potreby si možno zvoliť jednotlivé stupne podvozka. Variant S ponúka aj jazdný program PRETEK na jazdy s vysokou dynamikou na uzavretých pretekárskych tratiach.

Nový podvozok AMG

Za agilnosťou a vysokými rýchlosťami prejazdu cez zákruty nových modelov je kompletne novoskonštruovaný podvozok AMG s plnonosným viackomorovým vzduchovým pružením. Zabezpečuje vysokú mieru tuhosti odklonu kolies, dynamiky jazdy a presnosti riadenia.

Na prednej náprave je štvorprvková konštrukcia z kovaných hliníkových dielov s trojuholníkovými priečnymi ramenami, s pozdĺžnym ramenom ťažným a pružinovým ramenom. Navzájom nezávislé prvky vedenia a odpruženia kolies umožňujú vyššie priečne zrýchlenie pri minimálnych vplyvoch pohonu na systém riadenia. Rovnako samostatná, kompletne novoskonštruovaná zadná náprava bola nastavená špeciálne na vyššiu dynamiku jazdy. Podvozok tak zaručuje komfort typický pre Triedu E pri vysokej presnosti a dynamike jazdy.

Oba športovo výkonné modely kombi čaká svetová premiéra na marcovom autosalóne v Ženeve. Dodávať sa začnú v júni 2017. Pri uvedení kombi E 63 S 4MATIC+ bude (asi do roka) v ponuke aj mimoriadne exkluzívne vybavená Edition 1.

Daimler (šr)

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov