Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Nová Toyota RAV4 Hybrid: štvorkolka trocha inak

Toyota RAV 4 hybrid zaujme najmä technickými riešeniami. O pohon zadných kolies sa v prípade potreby stará elektromotor a prepojenie náprav hnacím hriadeľom je zbytočné…

Slnko, sucho, teplo. Presne takéto podmienky si “štvorkolku” nevyžadujú. Lenže o to príjemnejšie sa s ňou jazdí v polovici januára v španielskom Alicante, ak si uvedomíte, že u nás mrzne, až praští.

Plnohybridná pohonná jednotka modelu RAV4 Hybrid kombinuje 2,5-litrový zážihový motor pracujúci v Atkinsonovom cykle s výkonným elektromotorom a k dispozícii je v oboch variantoch pohonu – s pohonom predných aj všetkých kolies. Vzadu namontovaný elektromotor zabezpečuje verzii RAV4 Hybrid AWD elektronický pohon všetkých kolies E-Four. Prináša lepšiu priľnavosť a ťažnú kapacitu 1 650 kg bez dodatočných komponentov stredového hnacieho hriadeľa.

Nová RAV4 Hybrid má celkový výkon systému 145 kW/197 koní. Zrýchľuje z 0 na 100 km/h len za 8,3 sekundy, pričom má mať primernú spotrebu paliva len 4,9 l/100 km a emisie CO2 115 g/km.

Úplne nový 2,0-litrový vznetový motor s turbodúchadlom, určený pre modely s pohonom predných kolies, má výkon 105 kW/143 koní a krútiaci moment 320 Nm, pričom emisie CO2 sú len 123 g/km. Prepracovaný 2,0-litrový zážihový motor, určený pre modely s pohonom všetkých kolies s manuálnou alebo CVT prevodovkou, má výkon 111 kW/151 koní a krútiaci moment 195 Nm s emisiami CO2 od 149 g/km.

RAV4 Hybrid AWD je ako prvý model Toyota v Európe vybavený 50 kW vysokootáčkovým zadným elektromotorom pracujúcim s vysokým napätím, ktorý zabezpečuje pohon všetkých kolies vozidla bez potreby stredového hnacieho hriadeľa.

Systém E-Four pracuje nezávisle od predného elektromotora hybridného systému a poháňa len zadné kolesá. Na klzkom povrchu a pri rozbiehaní hladko prepína do režimu pohonu všetkých kolies, čím maximalizuje priľnavosť, stabilitu a ovládateľnosť aj v najnáročnejších jazdných podmienkach.

Systém E-Four generuje krútiaci moment vďaka efektívnemu využívaniu energie hybridného systému vozidla. Optimalizuje nielen výkon systému pohonu všetkých kolies v rôznych jazdných podmienkach, ale aj znižuje straty energie, čím sa znižuje spotreba paliva v porovnaní s bežnými vozidlami s AWD.

V praxi, overenej vlastnou skúsenosťou, sa toto všetko skoncentruje do úplne bezproblémového ovládania, hladkej a tichej jazdy. Je to ako s dobrým hercom: na javisku vyzerá, akoby nebolo nič jednoduchšie, než jeho rola. Koľko práce a umu je za tým – to diváka, či v našom prípade vodiča – zauájímať nemusí…

Novinka je už k dispozícii aj na slovenskom trhu. Rozpätie cenníkových cien siaha od 22 500 € do 36 500 €.

Toyota, dk

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov