Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Nová Škoda Fabia bude úspornejšia

Očakávanú novinku Škody, model Fabia, predstavia oficiálne v októbri na medzinárodnom autosalóne v Paríži. Niektoré technické údaje sú však dostupné už dnes. Novinka bude úspornejšia až o 17 %…

Nová Fabia bude najekeologickejšou a najúspornejšou Fabiou. Paletu pohonných jednotiek budú tvoriť štyri zážihové a tri vznetové motory. Všetky budú spĺňať emisnú normu Euro 6.

Všetky modely budú mať v sériovej výbave systém štart-stop a rekuperáciu brzdnej energie. Prevodovky budú v sériovej výbave manuálne, za príplatok bude samočinná prevodovka DSG.

Zážihové motory budú mať 3 a 4 valce. Základom bude trojvalec s nepriamym vstrekovaním benzínu 1,0 MPI s výkonom 44 kW (60 k). Najsilnejším motorom bude 1,2 TSI s výkonom 81 kW (110 k). Downsizing je očividný –  v prvej generácii pracoval ešte motor so zdvihovým objemom 2,0 litra.

Záujemcovia o vznetové motory budú mať na výber jednu z troch výkonových variantov trojvalca 1,4 TDI. Blok motora je z hliníkovej zliatiny. Priame vstrekovanie nafty zabezpečuje systém Common-Rail. Výkonové varianty siahajú od 55 kW (75 k) po 77 kW (105 k).

Najekeologickejšou verziou bude Fabia s motorom 1,4 TDI a výkonom 55 kW (75 k). Na trh príde koncom roka 2015. Vďaka systému štart-stop, rekuperácii brzdnej energie, pneumatikám so zníženým valivým odporom a cielenej aerodynamike bude mať priemernú spotrebu 3,1 l/100km.

Nová Fabia bude v závislosti od motorizácie a výbavy aj ľahšia voči súčasnej generácii. Základná verzia s motorom 1,0 MPI bude mať pohotovostnú hmotnosť 980 kg. Aj vďaka nižšej pohotovostnej hmotnosti budú mať všetky verzie nižšiu spotrebu paliva.

MM, Škoda

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov