Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Nová replika Jaguaru E-Type sa volá Eagle Spyder GT

Britská značka Eagle aktuálne predstavila model nazvaný Spyder GT, ktorý je už jej tretím návratom k slávnemu vozu Jaguar E-Type. S limitovanej edície sa vyrobí len šesť kusov, pričom cena jedného automobilu sa pohybuje okolo 815.000 eur.

 

 

Jaguar E-Type je jednou z najväčších legiend medzi automobilmi. Po prvý raz sa ukázal v predaji v roku 1961 a čoskoro zabodoval po celom svete. Malosériová ostrovná automobilka Eagle sa preslávila práve výrobou replík ikonických Jaguarov E-Type na objednávku (Eagle Speedster a Eagle Low Drag GT). Teraz za spomínané peniaze dostane pôvodný Jaguar E-Type prvej série, ktorým je však patrične prepracovaný Spyder GT.

 

Firma Eagle, ktorá použila moderného materiály, totiž vozu dodala úplne novú karosériu, podvozok a zároveň zanechala stopu tiež na pohonnom ústrojenstve. K dispozícii sú pritom ako pôvodné agregáty, teda 3,8-litrový a 4,2-litrový šesťvalec (pozn. oba majú 198 kW resp. 269 koní), tak aj úplne nová pohonná jednotka vlastnej produkcie. Konkrétne ide o radový šesťvalec 4,7 l so vstrekovaním, ktorý ponúka výkona 257 kW (350 koní) a krútiaci moment 488 Nm.

 

 

Nová je aj päťstupňová prevodovka. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne Eagle E-Type za menej než päť sekúnd a rozbehne sa až na 270 km/h. Zákazník si ale môže vybrať aj vlastnú prevodovku, takže sa parametre zrýchlenia a maximálnej rýchlosti môžu meniť. Roadster s celkovou dĺžkou 4260 mm, šírkou 1740 mm a výškou 1105 mm má hmotnosť 1029 kg. Vpredu aj vzadu je rovnako ako u originálneho modelu E-Type nezávislé zavesenie kolies. Úplne súčasným prvkom sú tlmiče Öhlins a brzdový systém AP Racing.

 

„Vývoj Spyderu GT začal krátko po odhalení Speedsteru v roku 2011. A tak ako všetko, čo vyrábame, sme si chceli byť istí, že bude tak blízky dokonalosti, ako len to bude v ľudských silách,“ uviedol šéf firmy Paul Brace. Jeho slová dokumentuje aj fakt, že reštaurovanie a modifikácia každého exempláru zaberú približne šesť tisíc hodín práce, teda rovných 250 dní bez prestávky.

-jj-

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov