Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Nová Kia Rio: Auto magazín na predpremiére

Nová Kia Rio bola hlavným hrdinom dnešnej prezentácie vo Frankfurte nad Mohanom. Auto magazín bol pri tom!

DSCN3201    DSCN3199

Kiar Rio, jej najnovšia verzie, bude jednou z výstavných premiér na Parížskom autosalóne už o mesiac. Dnes ju predstavili v predpremiére motoristickým novinárom v európskom sídle značky Kia vo Frankfurte nad Mohanom (SRN), priamo v predvádzacej miestnosti dizajnérskeho centra značky.

DSCN3197    DSCN3182

Niekoľko desiatok novinárov tak mohlo po prvý krát “na živo” uvidieť elegantný a moderný kompaktný automobil, ktorý okrem mena nemá s celkom pôvodnou Kiou Rio spoločné absolútne nič. Podrobný popis prinášame nižšie. Po prvej prezentácii konštatujeme, že v rybníku triedy kompaktov sa nepochybne objavila šťuka, ktorá ak bude lákať aj cenou, učite hladinu rozvíri. Pekná na pohľad zvonka a minimálne rovnako aj znútra ponúka na dotyk príjemné a na pohľad kvalitné materiály, veľký dotykový displej, dostatok miesta vpredu i vzadu a prehľadné i funkčne bezchybné rozmiestnenie ovládacích prvkov. Určite bude zaujímavé vyskúšať si novinku na ceste, čo nám zatiaľ umožnené nebolo.

4th Generation Kia Rio_interior      4th Generation Kia Rio_front

Pre tých, čo sa o nový model zaujímajú podrobnejšie, prinášame kompletnú informáciu, ktorú Kia novinárom na predpremiérovom podujatí poskytla.

Dalibor Klíma

Svetová premiéra novej Kia Rio

  • Progresívny nový dizajn pre celosvetovo najpredávanejší model Kia
  • Nové technológie a možnosti pripojenia, vrátane integrácie smartfónov s operačným systémom Android a OS od spoločnosti Apple
  • Vysoká miera bezpečnosti – prvé vozidlo vo svojej triede, ktoré bude ponúkať autonómny systém núdzového brzdenia s funkciou identifikácie chodcov
  • Pohodlnejšia jazda s podmanivejším ovládaním
  • Prvotriedna priestrannosť kabíny a objem batožinového priestoru 325 litrov
  • V ponuke s novým energickým 1,0 l motorom T-GDI od spoločnosti Kia
  • V Európe v predaji v priebehu prvého štvrťroka 2017

Na Medzinárodnom autosalóne v Paríži (Mondial de l’Automobile) sa 29. septembra 2016 predstaví vo svojej svetovej premiére nová Kia Rio. Rio je celosvetovo najpredávanejším modelom kórejskej automobilky. V roku 2015 sa z neho predalo vo svete viac ako 473 000 kusov, čo predstavuje 16 percent ročného predaja značky Kia.

Rio teraz vstupuje do svojej štvrtej generácie a záujemcom o vozidlá triedy B ponúkne neprekonateľný balík s atraktívnym novým dizajnom, vysokou mierou praktickosti a pohodlia, prvotriednymi bezpečnostnými technológiami, novými možnosťami pripojenia a podmanivejšími jazdnými vlastnosťami, ako aj ovládaním vozidla.

Kia Rio je pre spoločnosť Kia dôležité vozidlo, je to náš najpredávanejší model na svete,“ uviedol Michael Cole, prevádzkový riaditeľ spoločnosti Kia Motors Europe. „Na trhu s novými automobilmi patrí segment B k oblastiam s najtvrdšou konkurenciou, a práve Rio tretej generácie priviedlo k značke Kia najviac zákazníkov.

„Kia Rio ako brána k značke tradične ponúka atraktívny dizajn, nízke prevádzkové náklady a praktický charakter,“ pokračuje Cole. „Práve z týchto dôvodov sa z aktuálneho modelu predal rekordný počet kusov po celom svete. Nový model bude stavať na týchto silných stránkach a pridá k nim ešte výraznejšiu atraktívnosť, väčšiu radosť z jazdy a najvyspelejšie bezpečnostné prvky vo svojej triede.“

Model Kia Rio je skonštruovaný a vyrobený tak, aby vyhovoval potrebám a predstavám širokého spektra zákazníkov. Nová Kia Rio zohráva čoraz dôležitejšiu úlohu v modelovom portfóliu značky Kia a B-segment je najväčším segmentom trhu na európskom trhu nových automobilov. Spoločnosť Kia Motors očakáva, že novinka priláka vyše 100 000 zákazníkov vo svojom prvom celom roku od spustenia predaja. Tým sa model Kia Rio pripojí k najpredávanejším modelom v Európe, Kia Sportage a modelom radu Kia cee´d.

Nová Kia Rio sa bude vyrábať vo výrobnom závode automobilky Kia v kórejskom meste Sohari a do celosvetového predaja vstúpi v priebehu prvého štvrťroka 2017.

Dizajn exteriéru: Charakteristický rovnými líniami a hladkými povrchmi

Za progresívnym dizajnom exteriéru a interiéru nového modelu stoja dizajnové centrá automobilky Kia v Nemecku a Kalifornii, ktoré pri jeho tvorbe úzko spolupracovali s domácou dizajnovou základňou automobilky v juhokórejskom Namyangu. Vonkajší vzhľad novej Kia Rio charakterizujú rovné línie a hladká povrchová úprava, ktoré dodávajú vozidlu osobitý nový vzhľad a vyspelejší charakter, než mal jeho predchodca.

Na prednej strane prináša Kia Rio najnovšiu verziu mriežky chladiča v tvare „tigrieho nosa“, typického pre značku Kia, ktorá je v najnovšej úprave užšia na výšku a širšia po celej prednej strane vozidla. Kryt mriežky má lesklý čierny náter a samotná mriežka je integrovaná so združenými svetlometmi, ktoré sú v novej úprave výraznejšie tvarované kvôli nápadnejšiemu vzhľadu a prinášajú nový rukopis svetiel LED v tvare písmena U. Obruby predných hmlových svetiel sú v novom modeli posunuté smerom k vonkajšiemu okraju a nahor do predného nárazníka v porovnaní s polohou, akú mali v modeli tretej generácie. Toto riešenie dodáva prednej časti väčšiu vizuálnu šírku a vozidlo celkovo pôsobí mocnejšie. Dlhšia kapota je zvrásnená vystúpenými bočnými líniami v tvare svorky, ktoré sa tiahnu od základne stĺpikov čelného skla smerom nadol k mriežke chladiča a svetlometom.

Pri pohľade zboku má Kia Rio štvrtej generácie predĺžený a vyváženejší postoj, čo je výsledkom kombinácie dlhej kapoty a dlhšieho predného previsu, o 10 mm dlhšieho rázvoru (2 580 mm), štíhlejšieho a kolmejšieho zadného stĺpika a kratšieho zadného previsu. Celkovo je vozidlo v porovnaní so svojím predchodcom o 15 mm dlhšie (súčasná dĺžka dosahuje 4 065 mm) a o 5 mm nižšie (jeho aktuálna výška je 1 450 mm). Rovné, zreteľne vymedzené čiary prechádzajú po celej dĺžke vystúpenej bočnej línie a pozdĺž dverí, čo ešte výraznejšie predlžuje vzhľad celého vozidla a dodáva mu sebaistejší charakter.

Zadná časť je v najnovšej verzii kolmejšia a má takmer vertikálne zadné okno a kratší previs. Rovná línia, ktorá prechádza od mriežky chladiča cez svetlomety a pozdĺž hornej časti dverí, pokračuje okolo zadnej časti vozidla, kde sa spája s užšími, výraznejšie tvarovanými zadnými svetlami, ktoré sa vyznačujú novým svetelným rukopisom s diódami LED v tvare šípky. Rovnako ako širšie pôsobiaca „tvár“ vozidla, aj dizajn zadnej časti dodáva novej Kia Rio mohutnejší celkový vzhľad.

Od uvedenia na európsky trh bude nová Kia Rio v ponuke v ôsmich rôznych farbách karosérie a na výber budú tri druhy diskov kolies z hliníkovej zliatiny, s priemerom od 15 do 17 palcov. Kia Rio sa bude v Európe predávať ako päťdverový model.

Dizajn interiéru: Moderná kabína s novým „plávajúcim“ rozhraním HMI

Nová Kia Rio má modernú novú kabínu, ktorá v porovnaní s predchádzajúcim modelom ponúka výraznejšie tvarované formy a ergonomickejšie usporiadanie. Interiér bol zároveň navrhnutý tak, aby pojal viacero nových technológií, ktorými je vybavené nová Kia Rio.

Rovnako ako exteriér, aj tvar interiéru charakterizujú rovné línie tiahnuce sa po celej šírke palubnej dosky. Kabíne dodávajú širší vzhľad a vytvárajú pocit väčšieho priestoru pre cestujúcich. Tak ako dlhé postranné čiary, ktoré určujú tvar palubnej dosky, majú vetracie otvory namiesto vertikálneho tvaru, známeho z modelu tretej generácie, horizontálny tvar, čím kabínu vizuálne rozširujú. Centrálnu časť palubnej dosky lemujú lesklé čierne lišty.

Samotná palubná doska je v novom modeli natočená smerom k vodičovi. Toto riešenie dodáva vozidlu nielen športovejší dizajn, ktorý je výraznejšie orientovaný na vodiča, ale aj luxusnejší charakter. Uprostred prístrojovej dosky je nový informačno-zábavný systém, „plávajúce“ rozhranie HMI (angl. Human-Machine Interface, t.j. rozhranie pre komunikáciu medzi človekom a strojom), ktoré je v ponuke s dotykovou obrazovkou s vysokým rozlíšením. Pod ním sa nachádza stredová konzola orientovaná na vodiča, ktorá má menší počet tlačidiel, ergonomickejšie a vydutejšie prepínače, ako aj nižšie otočné číselníky na ovládanie kúrenia a vetrania.

Nová Kia Rio ponúka možnosť výberu čierneho alebo sivého textilného čalúnenia sedadiel, alebo čalúnenie zo syntetickej kože v čiernej alebo sivej farbe. „Červený balík“ pre nové Rio ponúka zákazníkom čierne čalúnenie sedadiel s červeným lemovaním zo syntetickej kože po celej kabíne.

Príťažlivosť kabíny nového Ria umocňujú aj nové technológie. Keďže nový model má svojmu majiteľovi zlepšovať komfort a pohodlie, je vybavený bezkľúčovým systémom nastupovania a štartovania vozidla, vyhrievanými sedadlami a volantom, stieračmi čelného skla s dažďovým senzorom a automatickými svetlometmi. Nový model je v ponuke aj s automatickým tempomatom s obmedzovačom rýchlosti a zadným parkovacím asistentom so zadnou kamerou (bližšie informácie o nových bezpečnostných systémoch modelu Kia Rio nájdete v časti „Bezpečnosť“).

Praktickosť: Väčšia kabína a batožinový priestor, lepší výhľad do všetkých strán

Nová Kia Rio disponuje mimoriadne priestrannou kabínou a jednou z najvyšších hodnôt kapacity batožinového priestoru (325 litrov) spomedzi všetkých vozidiel vo svojej triede, pričom hlavný dôraz pri vývoji tohto modelu kládli konštruktérske tímy na praktickosť.

K väčšej kabíne a rozmerom batožinového priestoru novej Kia Rio prispel rázvor dlhší o 10 mm a karoséria dlhšia o 15 mm. Priestor pre nohy sa zväčšil na 1120 mm vpredu a na 770 mm vzadu, pričom šírka priestoru vo výške pliec, ktorú ponúka nový model, je väčšia než u väčšiny vozidiel v tejto triede – až 1375 mm vpredu a 1355 mm vzadu. Napriek tomu, že nová Kia Rio je v porovnaní s odchádzajúcim modelom o 5 mm nižšia, výška od sedadla po strop vpredu (1021 mm) aj vzadu (966 mm) patrí k najväčším v segmente B.

Uvedené vylepšenia priestoru v kabíne nového modelu sa podarilo dosiahnuť prostredníctvom viacerých zmien v oblasti usporiadania a dizajnu. Patrí sem obloženie dverí s novým profilom, použitie nových materiálov na čalúnenie stropu, upravený tvar palubnej dosky, ako aj ďalšie významné zmeny karosérie – napríklad dlhší rázvor.

Navyše užšie zadné stĺpiky – zúžené o 87 mm – a premiestnené vonkajšie spätné zrkadlá (posunuté vyššie k základni stĺpika čelného skla) prispievajú k zmenšeniu veľkosti mŕtvych uhlov vodiča a zlepšujú tak celkový výhľad. Nižšia okenná čiara okolo kabíny a nové postranné okienka na konci zadných dverí takisto poskytujú vodičovi aj cestujúcim lepší výhľad von.

Kabína modelu Rio ponúka viac úložného priestoru než predtým. Na spodnej časti stredovej konzoly je otvorený priestor pre mobilné zariadenia a iné drobné predmety a stropná konzola obsahuje priestor na odloženie slnečných okuliarov. Odkladacia priehradka pred spolujazdcom má taktiež tvar samostatnej schránky. Nové Rio má v každých dverách držiaky na fľaše (pojmú 1,5-litrové fľaše v prednej a 0,5-litrové fľaše v zadnej časti vozidla) a dva väčšie držiaky na nápoje vpredu. Dvere ponúkajú aj úložný priestor – v kľučkách dverí sú odkladacie otvory s uzavretým dnom, ktoré sú vhodné na odloženie drobných predmetov, napríklad telefónu alebo mincí. K dispozícii za príplatok je aj voliteľná lakťová opierka, čo ďalej zvyšuje variabilitu kabíny.

O 13 % sa zväčšil sa aj objem batožinového priestoru, a to o 37 litrov na aktuálnych 325 litrov ( podľa metodiky VDA), ktorý patrí medzi najlepšie v triede.Tento dodatočný priestor sa podarilo dosiahnuť napriek tomu, že zadný previs modelu Kia Rio je skrátený o 15 mm na aktuálnych 655 mm, čo je kľúčový prvok nového dizajnu vozidla. Nová Kia Rio má dvojúrovňovú podlahu batožinového priestoru, ktorá umožňuje majiteľom vozidla meniť jej výšku tak, aby sa pod ňu dali uložiť predmety a nemuseli sa voľne kotúľať po priestore, alebo aby sa jednoducho skryli z dohľadu. Novinka ponúka v rámci štandardnej výbavy sklápacie delené zadné sedadlá a súpravu na opravu pneumatík pod podlahou batožinového priestoru. V rámci voliteľnej výbavy si môžu zákazníci objednať aj rezervné koleso.

Palivová nádrž, ktorá sa nachádza pod zadnou lavicou, má objem 45 litrov, čo je o dva litre viac, než má predchádzajúci model.

Nové výkonné motory T-GDI s nízkou hladinou emisií a okamžitou odozvou

Pohon nového modelu Kia Rio bude zabezpečovať paleta zážihových a vznetových motorov, z ktorých každý sa vyznačuje vysokou hospodárnosťou a okamžitým zrýchlením.

Narastajúca chuť zákazníkov po menších preplňovaných motoroch viedla spoločnosť Kia Motors k zavedeniu najmodernejších trojvalcových 1,0-litrových motorov T-GDI (preplňovaných zážihových s priamym vstrekovaním paliva). Tento ľahký a kompaktný nový motor sa po prvý raz predstavil v modernizovanom modeli Kia cee’d v roku 2015 a predpokladá sa, že bude predstavovať väčšinu predaných modelov Kia Rio, keď sa spustí predaj nového modelu. Okrem toho, že nové motory T-GDI sa vyznačujú vysokou hospodárnosťou a nízkou úrovňou emisií, ich odľahčený charakter prospieva prednému ovládaniu vozidla, takže Kia Rio pôsobí proti menšej hmotnosti a zotrvačnosti v zákrutách.

Zákazníci, ktorí si objednajú Rio s 1,0-litrovým motorom T-GDI, si môžu vybrať výkon 100 alebo 120 koní. Verzia s výkonom 100 koní vyvinie najvyšší výkon pri 4 500 otáčkach za minútu a dodá 172 Nm krútiaceho momentu od 1 500 do 4 000 otáčok za minútu. Motor s vyšším výkonom 120 koní dodáva rovnaký krútiaci moment v tom istom rozsahu otáčok. Najvyšší výkon motora je dostupný pri 6 000 otáčkach za minútu. Teraz, keď sú oba motory v neskorších fázach testovania a vývoja, by mali podľa očakávania produkovať emisie CO2 pod úrovňou 90 g/km (kombinované, podľa Nového európskeho jazdného cyklu NEDC). Systém automatického spúšťania a vypínania motora (ISG), ktorý čaká na schválenie, znižuje emisie modelu Rio ešte výraznejšie.

Nová Kia Rio ponúka okrem 1,0-litrového motora T-GDI aj 1,25-litrový a 1,4-litrový zážihový motor bez preplňovania s technológiou viacbodového vstrekovania paliva (MPI). Menší 1,25-litrový variant s výkonom 84 k produkuje najvyšší výkon pri 6 000 otáčkach za minútu a dodá 122 Nm krútiaceho momentu pri 4 000 otáčkach za minútu, kým 1,4-litrový motor vyvinie výkon 100 k pri 6 000 otáčkach za minútu a dodá 132 Nm krútiaceho momentu pri 4 000 otáčkach za minútu. Až do záverečných homologizačných testov by mali oba motory podľa očakávania produkovať emisie CO2 pod úrovňou 120 g/km.

V záujme ďalšieho zníženia emisií bude nová Kia Rio v ponuke aj s 1,4-litrovým vznetovým motorom vo výkonovej verzii 70 k alebo 90 koní. Bez ohľadu na výstupný výkon bude 1,4-litrový agregát produkovať najnižšie emisie CO2 v celom modelovom rade Rio; konštruktéri automobilky Kia chcú dosiahnuť úroveň pod 90 g/km emisií CO2, a to so systémom ISG alebo bez neho.

Všetky motory dodávajú výkon na predné kolesá – či už prostredníctvom päťstupňovej manuálnej prevodovky spojenej s 1,25-litrovým a 1,0-litrovým zážihovým motorom T-GDI s výkonom 100 k, alebo šesťstupňovej manuálnej prevodovky, ktorá je spojená s 1,4-litrovým zážihovým motorom, 1,0-litrovým zážihovým motorom T-GDI s vyšším výkonom 120 k, ako aj s oboma 1,4-litrovými dieselovými motormi.

Bezpečnosť: Pokročilé systémy pomoci pre vodiča (ADAS) a päťhviezdičková méta v hodnotení Euro NCAP

 Nové Rio bude od chvíle svojho uvedenia na trh jedným z najbezpečnejších automobilov vo svojej triede. V ponuke bude s celým radom pokročilých technológií asistenčných systémov pre vodiča (ADAS) spoločnosti Kia Motors. Jeho karoséria je zhotovená z vysokopevnostnej ocele a vozidlo ponúka širokú škálu vybavenia v oblasti pasívnej bezpečnosti – je skonštruované tak, aby spĺňalo tie najprísnejšie bezpečnostné kritériá nárazových skúšok vo svete.

Model Kia Rio si kladie za cieľ dosiahnuť päťhviezdičkové hodnotenie v nárazových skúškach organizácie Euro NCAP. Keď bude vybavený voliteľnou technológiou ADAS, bude prvým automobilom v segmente B, ktorý bude ponúkať autonómny systém núdzového brzdenia (AEB) s funkciou detekcie chodcov. Systém AEB využíva radarový systém s dlhým dosahom snímania na detekciu potenciálnej hrozby kolízie s inými vozidlami alebo chodcami a pomôže vozidlo zastaviť*. Systém AEB je spojený so systémom varovania pred opustením jazdného pruhu (LDWS), ktorý vodiča upozorní, ak sa vychýli zo svojho jazdného pruhu vyznačeného na vozovke bez použitia smerových svetiel.

Značná časť karosérie je zhotovená z pokročilej vysokopevnostnej ocele (AHSS). Vysoké zastúpenie AHSS v karosérii je súčasťou celkového úsilia spoločnosti Kia Motors dosiahnuť zníženie priemernej hmotnosti karosérie nových vozidiel do roku 2020 o 5 % v porovnaní s rokom 2014, pričom tieto automobily budú zároveň zaisťovať väčšiu bezpečnosť a ochranu. Až 51 % karosérie nového modelu Kia Rio je vyrobených z pevnej a ľahkej ocele AHSS v porovnaní s 33 % v modeli tretej generácie.

Rozsiahlejším zastúpením AHSS sa posilnil priestor kabíny pre cestujúcich v záujme ich vyššej bezpečnosti a efektívnejšieho rozloženia nárazových síl. Pevnejšia oceľ sa použila na vystuženie stĺpikov čelného skla a stredných stĺpikov, ako aj na posilnenie bočných prahov, konštrukcie strechy, priestoru motora a podlahovej dosky.

Nová Kia Rio je vybavená šiestimi airbagmi po celej kabíne. Na sedadle spolujazdca a zadných sedadlách pre cestujúcich sú upevňovacie spony a kotviace body systému detských sedačiek ISOFIX.

Jazda: Pohodlná jazda s podmanivejším a stabilnejším ovládaním

Okrem toho, že sa v ňom bude neuveriteľne bezpečne jazdiť, nová Kia Rio stavia na miere zapojenia vodiča, akú ponúkal aj model tretej generácie. Vývojové tímy pracujúce na vývoji podvozka sa snažili priniesť väčšiu jazdnú príťažlivosť so svižnejšou a pohotovou ovládateľnosťou a zároveň vyššiu mieru jazdného komfortu. Kia Rio je konštruované na plne nezávislých predných vzperách MacPherson a zadnej náprave s torznou tyčou.

Práca na tuhšej karosérii dala výskumno-vývojovým tímom voľnosť pri vývoji vyhovujúcejšieho systému zavesenia kolies. Nová Kia Rio využíva výhody lepšieho nastavenia pružín a tlmičov, než mal odchádzajúci model, čo zlepšuje súlad a komfort vozidla pri všetkých rýchlostiach a zároveň uľahčuje jeho ovládanie a dodáva mu príťažlivejšie jazdné vlastnosti.

K úpravám podvozka nového vozidla v porovnaní s modelom tretej generácie patria: tuhšie vzpery a priečny nosník zavesenia prednej nápravy a zvýšená zadná torzná tyč v záujme zabezpečenia stability pri vysokej rýchlosti, použitie nových vertikálnych zadných tlmičov a predných tlmičov s technológiou lineárnych ventilov s predpätím, čo má za následok lineárnejšie ovládanie a odozvu pruženia na rozbitej vozovke, ako aj premiestnený posilňovač riadenia, čo zabezpečuje lepšie držanie stredovej vzdialenosti pomocou volantu. Zmeny podvozka majú dodať novej Kia Rio bezprostrednejšiu odozvu riadenia a zvýšiť mieru sebadôvery vodiča za volantom.

Vrcholom balíka technológií ADAS je systém ovládania stability vozidla (VSM) od spoločnosti Kia Motors s elektronickým systémom riadenia stability (ESC), ktorý je súčasťou štandardnej výbavy. Systém VSM zabezpečuje stabilitu vozidla pri brzdení a vjazde do zákruty, zaznamenáva stratu trakcie a využíva systém ESC, čím pomáha vodičovi udržiavať smer jazdy.

Konektivita: plná integrácia smartfónov s operačným systémom Android a OS od spoločnosti Apple

Uprostred palubnej dosky sa nachádza nový informačno-zábavný systém s najmodernejším rozhraním pre komunikáciu medzi človekom a strojom (HMI) od spoločnosti Kia. Nové Rio ponúka v rámci štandardnej výbavy informačno-zábavný systém s „plávajúcou“ 5,0-palcovou dotykovou obrazovkou, ktorý je spojený s audiosystémom so sústavou šiestich reproduktorov. Záujemcovia si taktiež môžu objednať systém Android Auto™ alebo Apple CarPlay™.

Nová Kia Rio ponúkne zákazníkom prístup k službám Kia Connected Services od spoločnosti TomTom®. Tento nový balík konektivity ponúka vodičom širokú škálu aktuálnych informácií, ako je aktuálny dopravný servis**, miesta s rýchlostnými kamerami a upozornenia na ich výskyt na ceste**, vyhľadávanie miestnych bodov záujmu a predpoveď počasia. Balík Kia Connected Services je k dispozícii vo vozidlách s navigačným systémom a v ponuke bude bezplatne pre európskych zákazníkov na obdobie sedem rokov od zakúpenia vozidla. 

Pre zabezpečenie plnej integrácie smartfónov je nová Kia Rio k dispozícii so systémami Android Auto™ a Apple CarPlay™, pričom každý z nich je prepojený s plávajúcim dotykovým displejom vozidla.

Systém Android Auto™ v modeli Rio je určený pre mobilné telefóny s operačným systémom Android verzie 5.0 (Lollipop) a vyššej a je v ponuke od uvedenia na trh. Systém Android Auto™ sa pripojí k mobilnému telefónu používateľa a umožní mu prístup k aplikáciám a funkciám telefónu prostredníctvom palubného informačno-zábavného systému vozidla, ako je napríklad navigácia hlasovým navádzaním Google Maps, telefonovanie bez používania rúk (hands-free), textové správy či funkcia rozpoznávania hlasu. Systém Android Auto™ umožní používateľom aj prehrávanie hudby prostredníctvom služby Google Play Music™, ako aj ďalších systémov.

Systém Apple CarPlay™, určený pre mobilné telefóny iPhone 5 a novšie, umožní plné hlasové ovládanie rôznych funkcií a aplikácií mobilného telefónu prostredníctvom hlasovej služby Siri, vrátane navigácie cez aplikáciu Apple Maps, telefonovania či diktovania textových správ. Systém Apple CarPlay™ podporuje aj ďalšie zvukové aplikácie, ktoré si mohol používateľ stiahnuť do svojho telefónu iPhone – napríklad počúvanie hudby cez internet či audioknihy.

Kia Rio bude prvým automobilom v segmente B, ktorý bude vybavený USB portami v prednej aj zadnej časti kabíny. Umožní tak používateľom fyzicky si pripojiť svoje mobilné zariadenie k informačno-zábavnému systému vozidla a dobíjať batérie počas jazdy.

Predaj: Nová Kia Rio príde do Európy začiatkom roka 2017

Nová Kia Rio sa začne predávať v Európe v prvom štvrťroku 2017 a v rámci štandardnej výbavy sa na ňu bude vzťahovať jedinečná záruka spoločnosti Kia 7 rokov / 150 000 km.

Poznámky:

*Autonómny systém núdzového brzdenia (AEB) je asistenčný systém a nezbavuje vodiča zodpovednosti za bezpečné ovládanie vozidla. Vodič je neustále povinný prispôsobovať spôsob jazdy svojim osobným vodičským schopnostiam, požiadavkám zákona, ako aj celkovému stavu vozovky a situácie na ceste. Systém AEB nie je určený na autonómne riadenie vozidla.

**Na tieto služby sa môžu vzťahovať právne obmedzenia v závislosti od ich využívania v konkrétnej krajine.

 Všetky technické údaje obsiahnuté v tejto tlačovej správe a technické špecifikácie sú očakávané hodnoty a ciele, čakajúce na ďalší vývoj a homologáciu. Všetky údaje sa môžu meniť.

ÚPLNE NOVÁ KIA RIO – TECHNICKÉ ÚDAJE (EURÓPA)

 

Motory

Zážihové

 

1,0-litrový / 100 k T-GDI zážihový (nižší výkon)

Typ                              Trojvalcový radový, preplňovaný

Objem                         1,0 litra, 998 cm3

Vŕtanie a zdvih                       71,8 x 84,0 mm

Max. výkon                 100 k (73 kW) pri 4 500 ot./min.

Max. krútiaci moment 172 Nm pri 1 500 – 4 000 ot./min.

Počet ventilov             12 (štyri na valec)

Palivová sústava        Priame vstrekovanie

Emisná trieda             Euro 6b

 

1,0-litrový / 120 k T-GDI zážihový (vyšší výkon)

Typ                              Trojvalcový radový, preplňovaný

Objem                         1,0 litra, 998 cm3

Vŕtanie a zdvih                       71,8 x 84,0 mm

Max. výkon                 120 k (88 kW) pri 6 000 ot./min.

Max. krútiaci moment 172 Nm pri 1 500 – 4 000 ot./min.

Počet ventilov             12 (štyri na valec)

Palivová sústava        Priame vstrekovanie

Emisná trieda             Euro 6b

 

1,25-litrový / 84 k MPI zážihový

Typ                              Štvorvalcový radový, nepreplňovaný

Objem                         1,25 litra, 1,248 cm3

Vŕtanie a zdvih                       71,0 x 79,0 mm

Max. výkon                 84 k (62 kW) pri 6 000 ot./min.

Max. krútiaci moment 122 Nm pri 4 000 ot./min.

Počet ventilov             16 (štyri na valec)

Palivová sústava        Viacbodové vstrekovanie

Emisná trieda             Euro 6b

 

1,4-litrový / 100 k MPI zážihový

Typ                              Štvorvalcový radový, nepreplňovaný

Objem                         1,4 litra, 1,368 cm3

Vŕtanie a zdvih                       77,0 x 75,0 mm

Max. výkon                 100 k (73 kW) pri 6 000 ot./min.

Max. krútiaci moment 132 Nm pri 4 000 ot./min.

Počet ventilov             16 (štyri na valec)

Palivová sústava        Viacbodové vstrekovanie

Emisná trieda             Euro 6b

 

Vznetové

1,4-litrový / 70 k WGT vznetový (nižší výkon)

Typ                              Štvorvalcový radový, preplňovaný

Objem                         1,4 litra, 1,396 cm3

Vŕtanie a zdvih                       75,0 x 79,0 mm

Max. výkon                 70 k (52 kW)

Počet ventilov             16 (štyri na valec)

Palivová sústava        Priame vstrekovanie so systémom common -rail

Emisná trieda             Euro 6b

 

1,4-litrový / 90 k WGT vznetový (vyšší výkon)

Typ                              Štvorvalcový radový, preplňovaný

Objem                         1,4 litra, 1,396 cm3

Vŕtanie a zdvih                       75,0 x 79,0 mm

Max. výkon                 90 k (66 kW) pri 4 000 ot./min.

Max. krútiaci moment 240 Nm pri 1 500 – 2 500 ot./min.

Počet ventilov             16 (štyri na valec)

Palivová sústava        Priame vstrekovanie so systémom common -rail

Emisná trieda             Euro 6b

 

Prevodovky

Päťstupňová manuálna prevodovka (MT)

Šesťstupňová manuálna prevodovka (MT)

Štvorstupňová automatická prevodovka (AT)

 

Zážihové motory

1.0 T-GDI (low)          1.0 T-GDI (high)         1.25 MPI         1.4 MPI

Manuálna                    5-stup.             6-stup.             5-stup.             6-stup.

Automatická               —                    —                    —                    4-stup.

 

Vznetové motory

1.4 (low)          1.4 (high)        1.6

Manuálna                    6-stup.             6-stup.             6-stup.

Automatická               —                    —                    6/7 DCT

 

Hnacie ústrojenstvo

Pohon predných kolies (všetky modely)

 

Odpruženie a tlmenie

Vpredu                            Plne nezávislé zavesenie kolies so vzperami MacPherson upevnenými na pomocnom ráme, vinutými pružinami a tlmičmi plnenými plynom, s tyčou stabilizátora

Vzadu                              Čiastočne nezávislé zavesenie kolies pomocou spojenej nápravy s torznou tyčou (CTBA), vinutými pružinami a tlmičmi plnenými plynom, s tyčou stabilizátora

Riadenie

Typ                                  Hrebeňové riadenie s posilňovačom poháňané elektromotorom

Kolesá a pneumatiky

Štandardné                     15-palcové, pneumatiky 185/65 R15

Voliteľné                      15-palcové z ľahkých zliatin, pneumatiky 185/65 R15

16-palcové z ľahkých zliatin, pneumatiky 195/55 R16

17-palcové z ľahkých zliatin, pneumatiky 205/45 R17

Rezervné                    Súprava na opravu pneumatík alebo voliteľné rezervné koleso

 

Rozmery (mm)

Exteriér

Celková dĺžka             4 065               Celková šírka*                        1 725

Celková výška                        1 450               Rázvor                         2 580

Predný previs             830                  Zadný previs               655

*bez vonkajších spätných zrkadiel

Interiér

  1.                         rad               2. rad

Výška od sedadla po strop    1 021               966

Priestor pre nohy                    1 120               770

Šírka vo výške pliec               1 375               1 355

 

Kapacita (l)

Palivová nádrž                                    45

Batožinový priestor (VDA)             325

Dalibor Klíma, Kia

 

 

 

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov