Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Nová Alpina B7: súkromný "tryskáč"

Alpina predstavuje nové modely niekoľko mesiacov po oficiálnej premiére vozidiel, z ktorých vychádza. Obdobný prístup zvolila tiež v prípade najnovšieho BMW 7.

Alpina B7 bola donedávna výkladnou skriňou automobilky. Novinka však prichádza s ešte výraznejšou porciou dynamiky, ktorá bude po prvýkrát reálne konkurovať automobilom z Affalterbachu s prívlastkom AMG.

Alpina zatiaľ len neoficiálne poodhalila dizajn a parametre novinky, avšak už dnes môžeme tvrdiť, že sa máme na čo tešiť. Prvé dostupné kusy prídu k predajcom v septembri tohto roka a na začiatku budú k dispozícii len v USA.

Najzaujímavejšou časťou bude vidlicový osemvalec. Alpina ho voči sériovej verzii upravila na výsledných 441 kW (600 k). Takto vyladený motor už pracuje napríklad v BMW M5 30 Jahre Edition.

Alpina B7 Alpina B7

V Alpine B7 je však nastavený na 800 Nm, ktoré sú k dispozícii pri 3 000 ot./min. Dôležitou zmenou voči M5 30 Jahre Edition je použitie pohonu všetkých kolies xDrive. Spolu s ním totiž dokáže viac ako dvojtonový automobil zrýchliť z 0 na 100 km/h len za 3,6 sekundy, čo je voči predchodcovi o 0,8 s menej.

Maximálna rýchlosť je podľa automobilky 310 km/h. Alpina sa zamerala na úpravu systému nasávania vzduchu, turbodúchadiel, medzichladičov a výkonnej chladiacej sústavy. Už pri 2 000 ot./min má vodič k dispozícii 670 Nm.

Vnútri motora pôsobia na ojnicu špeciálne piesty Mahle. Zapaľovacie sviečky NGK sú navrhnuté tak, aby zvládli tlak 20 Psi a kompresný pomer len 10,0:1. Športový výfuk z kvalitnej nerezovej ocele znižuje hmotnosť a zaručuje ten správny zvukový potenciál.

Alpina B7 Alpina B7

Vo výfukovom trakte sú ventily, ktoré ovláda vodič pomocou prepínača Driving Dynamic Control. Alpina B7 tiež preberá dvojnápravové vzduchové pruženie z bežného modelu 7. Aktívna stabilizácia zabraňuje náklonom karosérie v zákrutách.

Svetlá výška je nastaviteľná v rozsahu 4 cm. Pri rýchlosti nad 225 km/h automobil automaticky zníži svetlú výšku o 2 cm. Tlmiaci systém má na výber režimy od Comfort+ po Alpina Sport+. Po prvýkrát je tiež k dispozícii v modeloch Alpina riadenie zadnej nápravy s pohonom všetkých kolies.

Vozidlo stojí na 20-palcových diskoch s dizajnom Alpina. Vpredu sú obuté plášte s rozmerom 255/40 a vzadu s rozmerom 295/35. Za príplatok má automobilka v ponuke 21-palcové disky, ktoré ušetria 2,5 kg neodpružených hmôt na každom kolese.

Alpina B7 Alpina B7

Na prednej náprave sú 4-piestikové strmene a kotúče s priemerom 400 mm, vzadu nájdeme 360 mm kotúče. Prenos krútiaceho momentu má na starosti 8-stupňová automatická prevodovka, ktorú Alpina nazýva Switch Tronic. V ponuke je tiež Launch Control.

Vzhľad vozidla je výrazný, avšak nie príliš zmenený voči bežnému modelu 7. Vpredu je výraznejší podnárazník. K dispozícii sú 2 farebné kombinácie dostupné výlučne pre Alpinu: modrá a zelená kovová metalizovaná farba.

Vnútri nájdeme jemnú kožu Nappa, komfortné sedadlá alebo koženú palubnú dosku. V štandardnej výbave je tiež Head-Up displej, navigačný systém, zadná kamera a rôzne komunikačné a zábavné systémy. Cenovka zatiaľ nebola stanovená, s vysokou pravdepodobnosťou však bude z „ríše snov“.

MM, Alpina

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov