Tip

Nissan X-Trail: všestrannejší a bezpečnejší

Nissan X-Trail: všestrannejší a bezpečnejší

Najpredávanejšie SUV na svete ponúka ďalšie inovatívne bezpečnostné prvky a komfortné funkcie.

Inovácie sú založené na základe spätnej väzby od zákazníkov Nissanu  X-Trail, aby moderný crossover bol dokonalým doplnkom dobrodružnej rodiny.

 Nový Nissan X-Trail detailne

Od uvedenia prvej generácie modelu Nissan X-Trail v roku 2000 sa predalo viac ako 3,7 milióna kusov a k dispozícii je sedem- alebo päťmiestny. To platí aj pre vozidlá predávané v USA pod názvom Rogue a takmer pol milióna jednotiek v Európe. V roku 2014 predstavil Nissan tretiu generáciu, z ktorej sa predalo len v Európe okolo 115 000 jednotiek. A dopyt rastie z roka na rok: Vo fiškálnom roku 2016 bol X-Trail (vrátane Rogue) s 766 000 predanými automobilmi najpopulárnejšie SUV na svete.

Vlani Nissan predstavil nový 2,0-litrový vznetový motor s výkonom 130 kW/177 koní, ktorý mal inšpirovať zákazníkov s vyššími požiadavkami na výkon pre X-Trail. Výsledkom je najlepší X-Trail all time s novými praktickými funkciami a inovatívnymi technológiami.

Robustný vonkajší dizajn a kvalitný interiér

Nové vydanie X-Trailu si zachovalo všetky vlastnosti konštrukčného radu: svalový styling, vysoké podbehy kolies a elegantné krivky na kapote. Prepracovaný predok  poskytuje ďalšiu dynamiku.

Na prvý pohľad si môžeme všimnúť nové predné svetlomety či masku chladiča V-Motion, ktorá X-Trail približuje k modelu Murano a robí SUV širším než doteraz. Zaujímavý je aj nárazník s hmlovkami. Vzadu sa modernizácia obmedzila iba na svetlá v tvare bumerangu, osadené diódami. Spomenúť však musíme ešte novinky, ktoré vidíme pr pohľade z boku. Kde sú odlišné 17-, 18- a 19-palcové zliatinové kolesá. Okrem toho súna vozidle aj chrómované dekóry. Paleta farieb sa rozrástla o tri odtiene.

Presunúť sa môžeme do kabíny, ktorá dostala športovejší volant a modifikovanou stredovú konzolu. Volant je sploštený v spodnej časti, čím poskytuje športovejší vzhľad a viac miesta pre ľahšie nastupovanie a vystupovanie. Širší veniec volantu, je ľahko uchopiteľný a má zariadenie N-connect štandardne s novou integrovanou funkciu klimatizácie.  Zmenená bola ponuka látkového aj koženého čalúnenia a dekorov palubnej dosky. Stávkou na istotu ale je rozšírenie bezpečnostnej výbavy, ktorá aktuálne pozostáva z nového inteligentného tempomatu, aktívneho monitoringu jazdných pruhov s prednárazovým systémom, ktorého súčasťou je detekcia chodcov. Ďalej tu potom máme aj detekciu vozidiel v slepom uhle a varovania pred zrážkou s predmetmi vzadu.

Vďaka optickým úpravám modelu X-Trail sa mierne predĺžila dĺžka: od nárazníka do nárazníka teraz meria 4,690 mm (+ 50 mm). Šírka (1 830 mm), výška (1 740 mm) a rázvor (2 705 mm), zostávajú bez zmeny – rovnako ako súčiniteľ odporu vzduchu 0,32.

V päťmiestnom modeli X-Trail sa kapacita batožinového priestoru zvýšila z 550 na 565 litrov, v sedemmiestnom zostáva bezo zmeny 445 litrov. Sklopením zadných sedadiel sa objem zvýši na 1 996 litrov.

Ponuka motorov

Z ponuky motorov pre Nissan X-Trail si môžeme vybrať výkonný vznetový 2-litrový štvorvalec dCi s výkonom130 kW/177 k alebo 1,6 l dieselový motor s výkonm 96 kW/130 k a benzínový motor 1,6 l s výkonom 120 kW/163 k. Kým benzínový motor je vždy dodávaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo plynulo meniteľnou Xtronic automatickou prevodovkou a / alebo pohonom všetkých kolies, pre vznetové motory k dispozícii na želanie.

Nissan X-Trail (ab MY 2018)

Vybavenie Nissanu X-Trail obsahuje šesť airbagov, elektronický stabilizačný program, antiblokovací brzdový systém s elektronickým rozdeľovačom brzdnej sily, tempomat s obmedzovačom rýchlosti, Bluetooth, klimatizácia, či elektricky sklopné spätné. V závislosti na výbavovej línii sú k dispozícii na želanie panoramatické sklenené strešné okno, kožený interiér, tónované zadné okná, dvojzónová automatická klimatizácia a strešný nosič. Okrem stylingových doplnkov pre exteriér, je tu aj klasické Nissan príslušenstvo, ako je napríklad deliaca mriežka, či pevné ťažné zariadenie.

Nissan (šr)

Diskusia k článku

';