Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Motocykel Koenigsegg podľa ruského štúdia Burov Art

Švédsky Koenigsegg je síce špecialistom na superšportové automobily, ale z Ruska od 3D dizajnéra Maxima Burova pochádza zaujímavá vízia športového cestného motocyklu, ktorá nesie meno práve spomínanej automobilky.

 

Koenigsegg má aspoň zatiaľ vo svojom výrobnom portfóliu úplne jasnú liniu od dvojmiestnych superšportov s motorom pred zadnou nápravou k dvojmiestnym hyperšportom s hybridným pohonným systémom, ktorého aktuálnym zástupcom je model Regera. Doteraz najvýraznejším odklonom od filozofie tejto značky sa stal koncept štvormiestneho elektromobilu Koenigsegg Quant z roku 2009, ktorý ale samotná automobilka opustila už v nasledujúcom roku.

 

Možnosť, že sa Koenigsegg v blízkej alebo aj vzdialenej budúcnosti zaradí medzi skutočných výrobcov motocyklov nie je príliš pravdepodobná, no napriek tomu poslúžila táto značka ako inšpirácia pre štúdiu motorky. Ruské štúdio Burov Art si s motorkou značky Koenigsegg pohráva posledné dva roky a jeho vízia sa v prípade dizajnu vydáva podobným smerom ako štúdia Motorbike from Great Japan alebo malosériový Lotus C-01.

 

Podobne ako u tejto dvojice aj jednostopový Koenigsegg má kompletne kapotovaný rám aj motor, ale nemá kompletnú kapotáž, v ktorej je umiestnený veterný štítok a svetlá ako u drvivej väčšiny superšportových motoriek posledných tridsať rokov. K technike ukrytej pod kapotami tejto štúdie sa Burov Art nevyjadruje, ale dvojica koncoviek výfukového systému, ktorá výstražne trčí nad zadným kolesom, dáva jasne najavo, že toto nebude elektromobil.

-jj-

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov