Tip

Mitsubishi predstavilo nové MPV Xpander

Mitsubishi predstavilo nové MPV Xpander

Spoločnosť Mitsubishi Motors Corporation (MMC) v rámci 25. ročníka indonézskeho medzinárodného autosalónu GAIKINDO (GIIAS) v Jakarte predstavila vo svetovej premiére úplne nové MPV Xpander.

Model Xpander s dĺžkou 4 475 mm spája štýlové krivky priestranného MPV s robustným a dynamickým vzhľadom vozidiel SUV. Robustný vzhľad pripomínajúci vozidlá SUV potvrdzujú vytiahnuté lemy blatníkov. Obrysové LED svetlá sú zasadené do dekorov po stranách kapoty, nielen kvôli peknému vzhľadu, ale aj na zviditeľnenie vozidla a zvýšenie bezpečnosti. Svetlomety sa nachádzajú nízko v nárazníku kvôli čo najlepšej viditeľnosti pri jazde po zlých cestách. Zadné združené LED svetlá jedinečným spôsobom nadväzujú na výklopnú zadnú časť. Koncové LED svetlá v tvare písmena „L“ sú oddelené od brzdových svetiel.

Čisto navrhnutý prístrojový panel od MMC sprostredkuje informácie pri jazde v náročnom teréne alebo v serpentínach. Prináša intuitívne ovládanie; klenutý dizajn nadväzujúci na panely obloženia predných dverí vyjadruje vysokú kvalitu a priestrannosť. Sedemmiestny Xpander zhmotňuje odlišný prístup k poňatiu vozidiel MPV: zvonku je širšie (1 750 mm) a vo vnútri väčšie než konkurenčné modely v danej triede. Priestrannú kabínu (v danom segmente najväčšiu) a premyslené usporiadanie priestoru pre cestujúcich dopĺňa veľkorysý batožinový priestor Xpandera. Celá posádka sa môže tešiť z pohodlného interiéru a nadbytku priestoru nad hlavou. Na pohodlné sedadlá v treťom rade je skvelý prístup. Operadlá sedadiel druhého radu (delenie v pomere 60:40), resp. tretieho radu (delenie 50:50) je možné ľahko sklopiť, a ponúknuť tak množstvo variantov usporiadania pre posádku a batožinu, alebo vytvoriť veľký batožinový priestor s plochou podlahou bez schodov či medzier. Stredové operadlo v druhom rade je tiež možné sklopiť a vytvoriť širokú lakťovú opierku, resp. umožniť prevoz rozmerných predmetov, napr. zrolovaného koberca alebo dlhého rebríka. Interiér ponúka aj nespočetné množstvo väčších ako aj menších odkladacích priestorov, ktoré pojmú všetko, od nadmernej batožiny až po inteligentné telefóny či mince. Súčasťou prístrojovej dosky je dokonca skrytá tajná schránka. Vo výplniach dverí Xpandera a stredovom paneli medzi prednými sedadlami napočítame celkom 16 držiakov na fľaše.

Jednoduchú konverzáciu celej posádky uľahčuje účinné potlačenie hluku v kabíne. V danom segmente je jedinečné panoramatické čelné sklo Xpandera, ktoré je vyrobené z vysoko kvalitného zvukotesného skla, laminovaného ďalšou akusticky pohltivou vrstvou pre potlačenie vonkajšieho hluku v záujme tichého prostredia v kabíne vozidla. Tichú a výkonnú klimatizáciu je možné jemne nastaviť vďaka ôsmich úrovniam výkonu pre zónu cestujúcich na predných sedadlách a štyrom úrovniam pre zadnú časť vozidla. Veľké rebrované ovládače možno ľahko nahmatať bez nutnosti odkláňať zrak od vozovky.

Všetky potrebné informácie sprostredkuje farebný LED displej palubného počítača uprostred prístrojového štítu. Po aktivácii zapaľovania privíta vodiča úvodná stránka. K účinnému zníženiu spotreby paliva napomáha ukazovateľ hospodárnej jazdy (Eco). Systém palubného infotainmentu možno prostredníctvom Bluetooth® ľahko spárovať s inteligentnými telefónmi s funkciou hands-free volania, alebo s prístupom na internet. K dispozícii je USB vstup a v každom rade sedadiel sa nachádza 12V zásuvka pre napájanie príslušenstva. Pohodlie ďalej zvyšuje rozsvietenie obrysových svetiel vozidla po dobu 30 sekúnd po diaľkovom otvorení dverí. Svetlomety svietiace 30 sekúnd po vypnutí motora zase uľahčujú cestu k dverám domu. Veľkorysá svetlá výška 205 mm umožňuje sebaistú jazdu po nespevnených cestách alebo v hlbokých kalužiach po prívalových dažďoch. Zároveň je zabezpečená vysoká úroveň pohodlia a jazdnej stability, na čom má podiel ľahká a pevná karoséria spoločne s odladenou konštrukciou podvozku, ktorou sa tento automobil výrazne odlišuje od obvyklých riešení vozidiel v triede MPV.

Xpander poháňa zážihový motor s objemom 1,5 litra 16v a s výkonom 77 kW/105 k, vybavený vlastným systémom premenlivého časovania sacích ventilov MIVEC  (Mitsubishi Innovative Valve timing Electronic). Motor je zladený s päťstupňovou manuálnou alebo štvorstupňovou automatickou prevodovkou. Oba typy ústrojenstva poháňajúce predné kolesá zabezpečujú agilnú a spoľahlivú jazdu aj pri šplhaní plne naloženého vozidla do prudkých svahov.

Mitsubishi (šr)

Diskusia k článku

';