Mercedes-Benz: crash testy prvýkrát pod dohľadom röntgenu

Mercedes-Benz: crash testy prvýkrát pod dohľadom röntgenu

Použitie röntgenu pri nárazových skúškach umožní vidieť proces deformácie konštrukčných dielov aj zvnútra.

Spoločne s organizáciou Fraunhofer-Institut für Kurzzeitdynamik (Inštitút Fraunhofer pre krátkodobú dynamiku), Ernst-Mach-Institut z Freiburgu testuje sekcia bezpečnosti vozidiel koncernu Daimler AG v Tech Center i-protect prvý raz použitie röntgenovej technológie pri nárazových skúškach. Ultrakrátkodobá röntgenová technológia zhotovuje počas nárazovej skúšky stavové obrázky definovaných oblastí v maximálne ostrej kvalite. Novinkou pritom je, že vďaka tejto technológii je možné skúmať správanie konštrukčných dielov, ktoré sú významné z hľadiska bezpečnosti, a to dokonca principiálne v ich vnútri. Ďalšie plus: údaje z „röntgenovej nárazovej skúšky“ možno spájať s počítačovo podporovanými simulačnými modelmi. Táto syntéza môže prispieť k ešte výraznejšiemu zlepšovaniu spoľahlivosti prognózy simulácií nárazov.

     

Aj vzhľadom na alternatívne koncepcie ochrany – práve pri vysoko automatizovanom jazdení budúcnosti – pracujú interdisciplinárne tímy aktívne v centre Tech Center i-protect. Veda a prax spoločne hľadajú odpovede na otázku, aké nové impulzy pri pozorovaní interiéru a klasifikácii cestujúcich relevantne prispievajú k zlepšovaniu pasívnej bezpečnosti.

Vo virtuálnom svete sa digitálny model človeka (Human Body Model) dokázal prvýkrát pomocou svalmi riadených pohybov podstatným spôsobom priblížiť aktívnej úlohe ako náhrada figuríny pre preventívne koncepty ochrany.

Od založenia centra Tech Center i-protect 21.januára 2016 pracuje koncern Daimler AG v rámci tejto platformy na trvalo udržateľných riešeniach pre integrálnu bezpečnosť v rámci mobility budúcnosti.

Daimler (šr)

Diskusia k článku