Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Maťo Homola: dramatické finále sezóny TCR v Macau

Maťo Homola neustále zlepšoval svoje tempo v Macau, ale potom zrazu prišla studená sprcha. Narazil do bariéry v štvrtom kole v prvých pretekoch. Nakonec skončil v celkovom poradí na piatom mieste.

Macao, ktoré prezývajú aj Las Vegas Ázie, no jeho výnosy z hazardu už prekonali aj túto americkú ikonu, bolo počas uplynulého víkendu dejiskom posledného kola seriálu TCR International Series v roku 2016. Náročná trať sa vinie uličkami mesta, ktoré bolo ešte nedávno portugalskou kolóniou.

homola v macau      Príloha bez názvu 00019

Maťo Homola po prvom voľnom tréningu v Macau

V prvom voľnom tréningu seriálu TCR v Macau Maťo Homola nakoniec obsadil 11. miesto, no mal ďaleko naviac: „Nemal som šancu zájsť ani jedno rýchle kolo, neustále som dobiehal jazdcov CTCC. Bude to ešte zaujímavé,“ povedal Maťo.

Kľukatá a úzka trať sa podpísala aj na Maťovom aute: „Podarilo sa mi ľavou stranou trafiť bariéru, našťastie veľmi jemne a na aute je len zopár škrabancov. Trať je uskákaná a má veľmi malú adhéziu. To by sa mohlo zmeniť, keďže odteraz na nej bude až do nedele neustále niekto jazdiť. Musíme sa pohrať s nastavením a uvidíme zajtra.“

Príloha bez názvu 00016       Príloha bez názvu 00022

So 7. najrýchlejším časom v druhom voľnom tréningu

Druhý deň Macau GP znamenal pre slovenského automobilového pretekára Maťa Homolu aj druhý voľný tréning. Podarilo sa mu zajazdiť viac kôl a  dojazdil tréning na 7. mieste, s relatívne malou stratou na prvého.

Za lepším časom stojí aj práca na nastavení auta. “Potrebovali sme eliminovať nedotáčavosť auta, čo sa nám podarilo a Maťovi nastavenie vyhovuje. Verím, že v zajtrajšej kvalifikácii dokáže zajazdiť výborný čas, no nie je to len o ňom. Vďaka pomalým jazdcom sa tvoria kolóny a niekedy treba mať skrátka šťastie vystihnúť prázdnejšiu trať,” povedal Maťov tímový inžinier Jaro Krajči.

Po náročnej kvalifikácii 9. miesto

Kvalifikácia sa na mestskom okruhu Circuito da Guia Macau odohrávala v iných podmienkach, než na aké sme zvyknutí. Rovnako aj systém štartov do pretekov bol rozdielny: v druhých pretekoch sa jazdci na štart postavili podľa dojazdu do cieľa v prvých pretekoch a nie ako zvyčajne podľa obráteného poradia najrýchlejších 10 jazdcov.

Maťo zajadil rýchlo hneď v začiatkoch prvej kvalifikácie: „Išlo sa mi výborne, hoci som hneď v zákrute Mandarin mal krízu v rýchlosti zhruba 220 km/h, čo ma celkom rozhodilo. Podarilo sa mi však, aj napriek veľkej premávke na trati, zajazdiť dobrý čas a postúpiť do druhej kvalifikácie.“

Už v závere prvej kvalifikácie sa rozpršalo a dážď neustával. Tímy museli narýchlo zmeniť nastavenia vozidiel na mokro. „Nemám toľko skúseností s jazdou na mokrej trati a v momente, keď som dokázal zrýchľovať, uplynul čas. Je škoda chyby v mojom najrýchlejšom kole, ktorá ma stála určite viac ako sekundu,“ povedal po kvalifikácii Maťo.

Nečakaný záver seriálu TCR pre Maťa Homolu v Macau

Po neustálom zlepšovaní, ktoré prichádzalo s každým ďalším výjazdom na trať, žiaľ prišlo v prvých pretekoch trpké precitnutie, keď Maťa pri predbiehacom manévri vytlačili do bariér v tretej zákrute 4. kola prvých pretekov.

Po dramatickom začiatku prvých pretekov, kedy hneď v prvej zákrute došlo ku kolízii troch vozidiel, v zákrute Mandarin, vypadol  Morbidelli a o pár zákrut neskôr ďalší jazdec, došlo na safety car a hneď aj červené vlajky. Maťo sa po výbornom štarte prepracoval z 9. miesta až na 6., z ktorého aj schádzal do boxov. Odpratanie vozidiel trvalo relatívne dlho a v momente, kedy došlo k reštartu pretekov zostávalo do konca len menej, ako 5 minút.

Nash tento víkend nemal práve ideálnu rýchlosť, hneď po reštarte pretekov ho predbehol Borković a Maťo Homola chcel rovnako využiť príležitosť. „Po výjazde z druhej zákruty som bol na vonkajšej strane, čo využil Oriola a dostal sa hneď za Nasha. Ja som išiel za Borkovićom, využil jeho slip stream a dokonca som sa dostal kúsok pred Nasha, ale nemal som sa kam zaradiť, keďže aj za ním aj pred ním bolo auto. Do tejto zákruty sa dve autá vedľa seba zmestia, žiaľ Nash mi nenechal miesto. Ja som sa snažil na neho netlačiť a mohli sme sa tam komfortne dostať obaja,“ povedal po pretekoch Maťo.

Maťo skončil v ochranných bariérach, následne doňho ešte narazili ďalšie autá a preteky boli opäť prerušené. Žiaľ, Maťove auto nebolo možné opraviť a nepodarilo sa mu nastúpiť do druhých pretekov. Za prvé preteky bolo nakoniec udelených len 50% bodov, keďže po naplnení časového limitu nemali jazdci odjazdených viac ako 75% kôl.

Nešťastná nehoda zmarila všetky nádeje na vylepšenie umiestnenia v celkovom poradí šampionátu, v ktorom si v celkovom hodnotení Maťo udržal 5. priečku.

„Som trochu smutný z dnešného dňa, ale keď sa pozriem späť na celú sezónu, som šťastný,“ zdôraznil Maťo Homola. „ Áno, sú veci, ktoré musím zlepšiť, alebo ktoré som mohol urobiť inak, ale ukázali sme, že mám miesto vo veľkých sériách, ako je táto.“ Je naozaj dôležité pripomenúť, že bol schopný držať krok s najlepšími počas celého šampionátu.

Tiago Monteiro vyhral finále TCR v Macau, Comini získal titul

Nakoniec dokončilo preteky len sedem vozidiel.

Tiago Monteiro si vyjazdil svoje prvé víťazstvo na Guia Race of Macau v pretekoch, skrátené o zdĺhavé incidenty, ktoré zapríčinili jazdy pod červenými vlajkami, takže boli udelené iba polovičné body do hodnotenia majstrovstiev TCR International Series. Vyhral ich druhý raz Švajčiar Stefano Comini z tímu Leopard Racing Team Volkswagen na vozidle Golf GTI.

„Je vzrušujúce byť prvý dvojnásbný majster seriálu TCR International Series,“ povedal Švajčiar. „Je to výsledok tímovej práce po celý rok. Toto víťazstvo nie je len moje, patrí celému tímu Leopard Racing a rovnako Volkswagenu, ktorý nás vo všetkom podporili.“

Stefano Comini vyrazil do pretekov z pole position pred tímovým kolegom  Jean-Karl Vernayom z tímu Leopard Racing, nasledovaní do prvej zákruty Tiagom Monteirom z tímu Westcoast Racing Honda. Zozadu útočil James Nash, frustrovaný po incidente v prvých pretekoch a prepracoval sa. na konci prvého kola o sedem miest dopredu.

V druhom kole, kým Dušan Borković (B3 Racing SEAT) bojoval s Vernayom z tímu Volkswagen, ocitol sa za nimi Španiel Pepe Oriola z tímu Craft-Bamboo SEAT. Už v treťom kole však vznikol prvý incident. Sunny Wongová na Citroëne dostala hodiny a zablokovala trať, čo spôsobilo dlhé jazdenie pod červenými vlajkami.

Oriola pridal v poslednom kole a odsunul Cominiho na štvrté miesto, lebo vedel, že ak chce získať titul, musí prísť do cieľa pred Jamesom Nashom.

Monteiro vyhral preteky po dokončení siedmich kôl, Vernay skončil druhý, čím si zabezpečil tretie miesto v šampionáte jazdcov a Oriola doplnil stupeň víťazov.

Comini bol spokojný so štvrtou priečkou, čo mu stačilo na výhru v šampionáte jazdcov Medzinárodnej série TCR v roku 2016.

 

TOP 10 finále TCR v Macau

01 Tiago Monteiro 7 okruhov

02 Jean-Karl Vernay + 0,926 s.

03 Pepe Oriola +1,441 s.

04 Stefano Comini +2,591 s.

05 Dušan Borković + 3,077 s.

06 Josh Files +3,493 s.

07 Mikhail Grachev +9,742 s.

08 James Nash +9,965 s.

09 Andrea Belicchi +10,4 s.

10 Andy Yan +11,179 s.

 

Konečné poradie seriálu TCR 2016

  1. Stefano Comini, 267,5 b.        Race2, Stefano Comini (SUI) SEAT León, Target Competition
  2. James Nash, 264 b..
  3. Jean-Karl Vernay, 246 b
  4. Pepe Oriola, 241,5 b.
  5. Mat’o Homola, 175 b..
  6. Gianni Morbidelli, 174 b.
  7. Dušan Borković, 173 b.
  8. Mikhail Grachev, 145 b.
  9. Sergey Afanasyev, 141 b.
  10. Davit Kajaia, 80 b.

Tímy

  1. Craft-Bamboo Lukoil, 594,5 b.
  2. Leopard Racing, 521,5 b.
  3. Westcoast Racing, 466 b.

Model roka

  1. SEAT León, 745,5 b.
  2. Volkswagen Golf Gti, 639,5 b.
  3. Honda Civic, 589 b.

(šr), foto B3 Racing

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov