Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Honda SH125: Malá, vrtká…

Honda SH125i je ľahká, obratná a pohodlná. Dostanete sa s ňou všade. Presne taký by mal byť malý mestský skúter. V lete je čaro dvoch kolies najsilnejšie.

Text: Juraj Hrivnák, foto: autor

Čo potrebujete k tomu, aby ste sa dostali k jazeru? Plavky, možno uterák, pár drobných a ste vybavený. Jazerá bývajú často autami horšie dostupné a preto je ideálnym dopravným prostriedkom šikovný skúter. Ja som presne taký testoval. Honda SH125i patrí do kategórie, ktorú môžem testovať aj ja, ktorý nemá na motorku vodičák. Pred tým som mal skúsenosť s Forzou, čo je o kus väčší a ťažší stroj. Práve preto ma SH veľmi príjemne prekvapila.

Je menšia, má kratší rázvor, iný štýl sedenia, je výrazne ľahšia a práve preto sa oveľa ľahšie ovláda v nízkych rýchlostiach. S trochou nadsázky je SH125i niečo ako ťažší bicykel. Nemusia sa jej báť ani dámy. Manévruje sa s ňou veľmi ľahko a aj nižší ľudia z jej sedadla pohodlne dočiahnu na zem. Nezvyčajným prvkom takejto kategórie skútrov sú veľké 16-palcové kolesá vpredu aj vzadu. Naladenie podvozka je veľmi komfortné a mäkké, čo na rozbitých mestských cestách alebo na hrboľatých chodníčkoch vedúcich k plážam rozhodne oceníte. K lepšiemu filtrovaniu drobných nerovností isto prospievajú aj spomínané väčšie kolesá. V zákrutách síce SH subjektívne pôsobí trochu vratko, ale stačí jej veriť a aj nepríjemné nerovnosti odfiltruje bez toho, aby vás vystrašila. Kratší rázvor si zobral daň v podobe menšieho priestoru pod sedadlom, takže sa sem zmestí iba jedna prilba. Je to však „tesnotka“.Náš model bol dovybavený zadným kufrom, čo tento problém dokonale riešilo. Kufor zároveň slúžil aj ako operadlo pre spolujazdca.

Z dodatočnej výbavy spomeniem aj veľký veterný štít. Ten síce perfektne bránil telo pred náporom vetra a hmyzu, ale nepríjemne sa leskol a odrážali sa v ňom rôzne artefakty, ktoré pri jazde pôsobili rušivo. Ja ako vyšší jazdec som mal navyše jeho vrchnú hranu akurát v zornom poli. V meste by som asi štít radšej obetoval. Z komfortnej výbavy spomeniem ešte tajnú schránku pod ľavým riadidlom, v ktorej sa ukrýva aj 12 V zásuvka. To je perfektná vec.

Oceňujem aj bezkľúčové štartovanie. V noci sa mi zas páčili LED svetlá vpredu aj vzadu. S motorom Hondy SH125i som bol spokojný. Nie je príliš hlučný, má dostatok sily, aby ste s ním rýchlo zmizli z hustých križovatiek a je aj úsporný. Moment spínania spojky je pozvoľný a dá sa jemne ovládať. To je super najmä pri manévrovaní v teréne, ktoré som absolvoval cestou k jazeru.

 

 

Čo treba uznať:                          Čím menší skúter, tým väčšia sloboda.

Čo nám chýbalo:                       Predsa trochu väčší odkladací priestor pod sedadlom.

Čo nás prekvapilo:                   Komfort podvozka.

 

Honda SH125i ABS

Cena a záruka:

základ/test: 3 199/3 510 €

2 roky bez obmedzenia km

Motor: kvapalinou chladený štvortaktný R1/4V, maximálny výkon 8,98 kW (12,2 k) pri 8 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 11,5 Nm pri 7 000 ot.min-1.

Jazdné výkony, spotreba:

0 – 100 km/h – n.u., vmax – 105, spotreba výrobca/test 2,1 l/2,1 l/100 km.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov