Tip

Kolesá pre VW dodáva po novom PTG

Kolesá pre VW dodáva po novom PTG

Unikátne, na mieru šité technológie spúšťajú v najmodernejšej hale v parku P3 Bratislava.

Denne vypravených 30 kamiónov, plnoautomatizované montážne linky s nepretržitou prevádzkou, kapacita skladu 40 tisíc pneumatík a približne 2 000 obutých vozidiel. Toto sú základné parametre spoločnosti PTG Slovakia, technologicky najvyspelejšej prevádzky v Európe, ktorá začne už koncom mája dodávať kolesá pre automobilku Volkswagen. Prácu v nej našlo 100 zamestnancov a prevádzku spúšťa v špičkovo vybavenej hale DC1 v priemyselnom parku P3 Bratislava.

      

Najmodernejšia v Európe

Montážna hala spoločnosti PTG Slovakia v priemyselnom parku P3 Bratislava, neďaleko Lozorna je od závodu vzdialená len 14 kilometrov a je najmodernejšia v Európe. Výber lokality, rovnako ako aj technické vybavenie sa odvíjali od špecifických požiadaviek Volkswagenu. Kompletizácia pneumatík je náročná a fyzicky namáhavá práca, nakoľko hmotnosť jedného kolesa môže byť až 35 kg. Pomoc strojov výrazne pomáha zlepšiť pracovné podmienky zamestnancov. Nová PTG montážna hala tak vďaka technológiám a robotom zastúpi až 80 %  ťažkej práce zamestnancov. PTG je takto pripravené denne vypraviť až 30 kamiónov a vykryť dodávku kolies pre 2 000 vozidiel šiestich rôznych značiek z dielne Volkswagen. Značky ako VW Touareg, Audi Q7 a nový Porsche Cayenne s kolesami od PTG sa na cesty dostanú už v júni. Ďalšou zásadnou objednávkou je kompletizácia kolies s rozmerom 23ʺ pre vozidlá Lamborghini. PTG bude rovnako pokrývať aj dodávku kolies na autá zo segmentu „New Small Family“.

Maximálna automatizácia

PTG hala patrí k jedným z technologicky najvyspelejších na svete a v Európe je jediná, čo sa týka rozsahu automatizácie s využitím výnimočných technológií. Príprava kolies pre VW je v PTG rozdelená na dve časti. V prvej časti haly špeciálne high-tech linky kompletizujú kolesá podľa požiadaviek klienta, ktoré musia spĺňať prísne kritéria kvality a špecifiká jednotlivých značiek automobilov. Plnoautomatizovaná robotická linka obuje pneumatiku za menej ako 18 sekúnd. Pripravené pneumatiky putujú do druhej časti montážnej haly, tzv. portálového skladu, ktorý je plnoautomatizovaný a navádzaný laserom. V ňom pripravuje PTG sady kolies do výroby podľa Just In Sequence dodávacieho systému. PTG je napojená priamo na výrobný software VW, z ktorého dostáva v určitých časových horizontoch informácie o plánovanej výrobe. Realizovaná dodávka je nastavená na 360 minútové cykly, čas zahŕňa zadanie do systému, prípravu a montáž kolesa s diskom a následnú dodávku priamo do závodu.

Laserom navádzaný sklad, vykurovanie odpadovým teplom

Výstavba haly pre PTG bola pilotným projektom, vyžadujúcim špecifické riešenia, ktoré v P3 Logistic Parks zažili premiéru.mJednou z požiadaviek bola výstavba špeciálneho prejazdného tunelu na bočné vykladanie a nakladanie (tzv. side loading). Tunel zároveň urýchľuje proces manipulácie s nákladom. Keďže PTG pracuje s hotovými súpravami výrobkov a potrebuje udržiavať stálu teplotu i čistotu, tunel je uzatvorený. Druhou požiadavkou na vybavenie haly bola podlaha v absolútnej rovine. Súvisí to najmä s portálovým skladom – pre bezchybné fungovanie potrebuje jednotlivé typy pneumatík umiestniť na konkrétnom mieste, kalibrované a uskladnené v presne stanovenej výške. Najmodernejšia montážna hala spĺňa zároveň „eko-friendly“ požiadavky. PTG až z 25 % využíva na vykurovanie haly odpadové teplo z troch kompresorov slúžiacich na nafúknutie pneumatík. Prirodzenou súčasťou je zachytávanie dažďovej vody, senzory na úsporu vody, dvojfázové splachovače, vlastný transformátor na záložný generátor či izoláciu opláštenia podľa noriem EÚ.

PTG posilnilo automotive segment

O bratislavskom P3 parku sa hovorí aj ako o tzv. logistickom trojuholníku Praha – Viedeň – Budapešť. Má strategickú polohu, výbornú dostupnosť a dobré napojenie na diaľnicu D2. Je blízko pri Bratilave a od závodu Volkswagen približne len14 km, čo priaznivo vplýva na logistiku.

PTG Slovakia v číslach:

Plnoautomatické montážne linky

Nastavený 360 minútový cyklus dodávky

Montáž jedného kolesa za menej ako 18 sekúnd

Obuje 2 000 vozidiel denne

Montuje kolesá pre šesť rôznych značiek z dielne Volkswagen (VW, Audi, Porsche, Lamborghini, Škoda, Seat)

Denne vypraví až 30 kamiónov

Kapacita skladu je naprojektovaná na 40 000 pneumatík

Zamestnáva 100 ľudí

Vykurovanie haly z 25 % odpadovým teplom

 

(šr)

 

Diskusia k článku

';