Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Kawasaki J 125: v tieni brata?

Kawasaki J 125 už z diaľky dáva najavo, že sa nachádza v tele svojho väčšieho brata J 300. Podobajú sa ako vajce vajcu.

Text: Miroslav Hrušovský, foto: Peter Varga

Galériu fotografií nájdete na konci článku.

Testovaný model sa na naše prvé stretnutie obliekol do farby Ice White, ktorá sa mu naozaj hodila. Druhou alternatívou je čierna Anthracit Black. Spredu človeka upúta dvojica svetiel s denným LED svietením. Kvitujem, že svietia oba reflektory a aj ich svetelný výkon v noci je viac ako dobrý. Už od začiatku som oceňoval aj obrovský osvetlený batožinový priestor pod sedadlom. Bez problémov sa tam vojde helma aj ďalšie veci. Nechýbala vzpera sedadla, takže manipulácia s batožinou je veľmi ľahká. Do vodotesného priestoru vpredu sa vojdú doklady alebo PET fľaša a nachádza sa tam aj 12 V konektor. Pod riadidlami je aj praktický háčik na tašku s nákupom. Jednoducho praktický skúter. Prístrojový štít pôsobí dospelo, dominujú mu dva kruhové prístroje, vľavo rýchlomer, vpravo otáčkomer (pri maximálke ukazuje 9 300 ot.min-1!!!) a medzi nimi je LCD displej s plnohodnotným ukazovateľom paliva, teplotou motora, hodinkami a počítadlami kilometrov. V noci je to celé pekne podsvietené do modra a dobre čitateľné. Milo ma prekvapila možnosť nastavenia páčok bŕzd. Spínacia skrinka dostala bezpečnostné prekrytie, aby vám do nej vandali či deti nestrčili zápalky alebo paličky.

Stačí béčko

Jazda so 125-kou vám dáva pocit istoty a dobrej ovládateľnosti aj vďaka dlhému rázvoru (1 555 mm) a veľkým kolesám (vpredu 14”, vzadu 13”). Zvláštnu pochvalu si zaslúžia brzdy, ktoré boli na testovanom modeli doplnené o ABS. Pri kúpe by som na tom určite nešetril, pretože športové kotúče vpredu aj vzadu brzdia excelentne a vzhľadom na bezpečnosť sa k nim ABS hodí. Obzvlášť, keď tento skúter môžu viesť aj menej skúsení jazdci s vodičským preukazom skupiny B. Teda bez vodičáku na motorku. Naopak, sklamalo ma, že som tu nenašiel ručnú brzdu. Pri takejto veľkej motorke by už nemala chýbať. Užitočným prvkom je zámok integrovaný do skeletu skútra. Pevné oceľové lano je okolo priestoru pod sedadlom a keď chcete zamknúť skúter, tak vytočíte riadidlo doľava a lanom s integrovaným zámkom ho zamknete. Je to rýchle, čisté, elegantné a vždy poruke. Síce je to súčasť doplnkovej výbavy, ale vrelo odporúčam. Pri rozbiehaní a jazde po meste s akceptovaním rýchlostných limitov je motorových 14 poníkov plne postačujúcich a zrýchlenie na 60 poprípade 80 km/h je v pohode. Ja som sa vybral aj kúsok mimo, kde som skúsil maximálku cca 115 km/h, ide to, ale asi od 90 km/h to už závisí od vetra. Určite to ovplyvňovalo doplnkové väčšie plexi, kde som mal zakryté aj moje rúčky a pri vyšších rýchlostiach mierne pískalo. Plexi je určite praktický doplnok a má svojich zástancov, ja zastávam názor, že na motorke má fúkať, čiže by som si ho nevolil.

Zhrnutie

Celkovo by som malú „kawu“ rád pochválil a zároveň sa spýtal, kde tak dlho bola? Ale ako sa vraví, na dobré si treba počkať. A to tu platí do bodky. Za svoje peniaze dostanete kvalitu a dizajn Kawasaki. Je to stroj určený (vďaka širokej škále doplnkov) na každodenné dochádzanie do práce alebo za zábavou. Poskytuje nadpriemerný priestor a pohodlie aj pre dvoch pasažierov. Vďaka skvelému podvozku a brzdám je jazda na ňom kedykoľvek bezpečná. Akurát keď má šofér 185 cm a viac nevie si vystrieť nohy, čo zase pri krátkych jazdách nemusí až tak vadiť.

Čo treba uznať: perfektný podvozok a brzdy.

Čo nám chýbalo: Ručná brzda.

 

Kawasaki J 125 ABS

Cena základ/s ABS    4 195/4 495 eur

Záruka 2 roky bez obmedzenia km.

Motor

Kvapalinou chladený štvortaktný jednovalec 125 cm3, maximálny výkon 10,3 kW (14 PS) pri 9 000 ot.min-1, maximálny krútiaci moment 11,5 Nm pri 7 000 ot.min-1.

Jazdné výkony

vmax cca 115 km/h, 0 – 100 km/h – n. u.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov