Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Honda X-ADV: pre život moderného človeka

Honda X-ADV je skutočný multitalent. Zvládne každodenné mestské povinnosti, aj víkendové vychádzky do prírody.

Pozrite si galériu fotografií pod článkom…

Honda už niekoľkokrát potvrdila, že má odvahu robiť veci inak, robiť veci, ktoré sa vymykajú zaužívaným štandardom. X-ADV je opäť niečo, čo tu ešte nebolo. Vyzerá ako maxiskúter spojený s krosovou motorkou. V skutočnosti – podľa konštrukcie rámu – sa však radí k motocyklom. Plne reflektuje životný štýl moderného človeka žijúceho v meste alebo v niektorom zo satelitných obcí v okolí veľkých miest, ktorý sa cez týždeň potrebuje čo najefektívnejšie presúvať v hustej premávke, ale víkend si chce naplno užiť nezávislosť. Raz chce ísť na výlet, inokedy zasa na kúpalisko potom zasa do prírody. Pritom chce najvyššiu možnú kvalitu a zároveň si potrpí na dizajne. Sedadlo pôsobí veľmi komfortne, no ja som sa z neho šmýkal smerom dopredu. Spolujazdkyňa si však vzadu doslova krochkala od blaha. Jej sedadlo je totiž široké a na testovanom stroji sa navyše mohla oprieť aj o horný kufor s integrovanou opierkou. Vďaka tomu a vďaka mohutným rukovätiam sa cítila na X-ADV komfortne a bezpečne. Ako jazdec som si mohol užívať široké stúpačky, a nastaviteľný štít (rozdiel medzi najnižšou a najvyššou polohou štítu je na výšku 136 mm a v uhle sklonu 11 stupňov), ktorý v hornej polohe poskytuje dobrú ochranu pred náporovým vetrom. Najviac zo všetkého som si však pochvaľoval mimoriadne široké a robustné riadidlo, ktoré mi poskytovalo skvelú kontrolu nad strojom v meste (hoci tam tá šírka niekedy bránila tomu, aby som sa vedel šikovne prepletať medzi autami), na otvorených okreskách aj na šotolinových cestách a v teréne. Pre jazdu v teréne (ale, samozrejme, aj v meste) je veľmi dôležité, aby človek nohami pohodlne dočiahol na zem. Vzhľadom kombináciu širokého sedla a jej výšky 820 mm som pri mojej výške 178 mm dosiahol na zem tak akurátne. Vysoko položený digitálny prístrojový štít poskytuje všetky relevantné údaje. Kontrolky sú na samostatnom displeji priamo na riadidle. Z výbavy motocykla musím vyzdvihnúť bezkľúčový systém. Stačí mať transpondér, otočný ovládač sa uvoľní a môžete odomknúť riadidlá a naštartovať motor, alebo otvoriť podsedlový priestor či nádrž. Schránka pod sedadlom má objem 21 litrov, čo postačuje na integrálnu helmu, rukavice a podobné drobnosti. Druhú helmu si musíte odložiť do prídavného kufra. Vráťme sa však k schránke pod sedadlom. Tá je osvetlená a nachádza sa v nej aj 12-voltový konektor.

750 kubíkov

V útrobách oceľového rámu je 750 kubíkový radový dvojvalec s výkonom 40,3 kW a krútiacim momentom 68 Nm. Relatívne dlhý zdvih piestov a špeciálny tvar spaľovacích komôr spolu s vysokou zotrvačnosťou kľukového hriadeľa vytvárajú vysoký krútiaci moment v nízkych otáčkach, čo je aj skutočne cítiť. Motor potiahne už od nízkych otáčok. Dohora potiahnutý tvarovaný výfuk má krásny dunivý zvuk a po uvoľnení plynu si pekne odbafká. Motor spolupracuje výhradne s dvojspojkovou robotizovanou prevodovkou DCT, ktorá poskytuje dva plne automatické jazdné režimy: D pre bežnú jazdu a S pre športovú, plus manuálny režim M. Chválim, že ani v režime D elektronika nepodtáča motor. Väčšinou pracuje jasne nad 2 000 ot.min-1. Vadilo mi však, že radí aj v zákrutách. Napríklad v kruháči, kde po preradení na vyšší prevodový stupeň motor nemá taký výkon ako pri vjazde doň. Samozrejme, kedykoľvek (ak to prevádzkový stav motora dovoľuje) môžete preradiť manuálne vyššie alebo nižšie. Na to slúžia páčky „+“ a „–“ na ľavej rukoväti. Tretím režimom je manuálny, v ktorom elektronika nepreradí ani keď dosiahnete obmedzovač. Brzdy sú účinné a majú ABS.

Nielen naoko

X-ADV sa nielenže tvári ako dvojkolesový crossover, ale ním aj je, a to so všetkou vážnosťou. Má vypletané kolesá (vpredu 17, vzadu 15 palcové) obuté do špeciálnych pneumatík, ktoré zaberú aj na šotoline a poľných cestách. Svetlá výška je 162 mm, no pre prípad, že by to nestačilo má motor zospodu chránený 2,5 milimetrov hrubým hliníkovým šusplechom. Chránená je aj reťaz poháňajúca zadné koleso. Predné tlmiče (Æ 41 mm) majú zdvih 153,5 mm, zadný tlmič rovných 150 mm. Keby som škrtol riadidlami o konáre, tak mi prsty ochránia mohutné plastové chrániče aké sú aj na modeli Africa Twin. Nemusíte sa ním teda báť opustiť okovy asfaltového koberca.

Text: Peter Varga, foto: Juraj Hrivnák a autor

Čo treba uznať: Jedinečný nápad, široké riadidlá.

Čo nám chýbalo: Malý odkladací priestor na drobnosti.

Čo nás prekvapilo: Nižšia spotreba ako udáva výrobca.

 

Honda X-ADV

Cena (základ/test)                                           10 990/10 900 €

Záruka                                                            2 roky bez obmedzenia km

 

Motor

vzduchom chladený R2/8V, zdvihový objem valcov 745 cm3, max. výkon 40,3 kW (55 k) pri 6 250 ot.min-1, max. krútiaci moment 68 Nm pri 4 750 ot.min-1. Emisie CO2 81 g/km.

Jazdné výkony

Pohotovostná hmotnosť 238 kg, vmax=~160 km/h, spotreba výrobca/test 3,6/3,3 l/100 km.

 

 

 

 

 

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov