Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Homola v Monze dvakrát bodoval

Po nevydarenom štarte Maťa Homolu do sezóny TCR International Series sa zrejme na Monze začalo blýskať na lepšie časy v Monze patril medzi najrýchlejších a napokon prvýkrát v tomto roku skončil na bodovaných miesach.

TCR sa vrátili do talianskeho “chrámu rýchlosti”

      

Štvrté stretnutie pretekárov medzinárodnej série TCR 2017 po Spa-Francorchamps sa uskutočnilo tento víkend na super-rýchlom autodróme v talianskej Monze, ktorý je celosvetovo známy ako “chrám rýchlosti”.

Mohlo to byť aj oveľa veselšie, keby po štarte z 5. miesta v prvej zákrute Španiel Oriola netrafil zadné koleso Maťového Opla. Jazdec tímu DG Sport Compétition sa tak prepadol na posledné miesto, z ktorého však okamžite začal stíhaciu jazdu. Rýchlymi časmi a skvelými predbiehacími manévrami sa postupne dostal až do prvej desiatky, no za 11 kôl už viac ako 8. miesto nemohol stihnúť. Aj tak je to pozitívna správa, ktorých v tejto sezóne z tábora 22-ročného slovenského pretekára prichádzalo veľmi málo.

Super kvalifikácia (5. miesto) a potom havária v prvej šikane.

Následne úporný  attack, super súboje a nakoniec 8. (7.) miesto. „Prvé preteky v Monze a prvý raz na bodovanom mieste! Mohlo byť aj lepšie ako 8., ale v prvej šikane som dostal ranu na zadné koleso od Oriolu (zasa raz) a po prepade na posledné miesto som robil, čo sa dalo. Auto začína fungovať, ako chcem, vďaka mojmu bývalému inžinierovi Jaroslavovi Krajčimu!“ zdôraznil Maťo Homola,

Zmeny v nastavení podvozku zlepšili stabilitu

Prvou a zásadnou zmenou je, že do Maťovho tímu pribudol v Monze jeho dlhoročný inžinier Jaroslav Krajči, ktorého slovenská motoristická verejnosť pozná ako skvelého jazdca do vrchu a skúseného pretekového inžiniera, s ktorým Maťo Homola žal úspechy v ETCC či vo vlaňajšom ročníku seriála TCR. Jeho poznatky bolo potrebné presadiť na tímových brífingoch a po uskutočnení zmien v nastavení podvozka sa Maťo okamžite posunul vo výsledkovej listine tréningov do prvej desiatky. V kvalifikácii dokonca zajazdil absolútne najrýchlejší čas v prvom sektore a bez problémov sa prebojoval do druhej kvalifikácie, určenej pre 12 najlepších jazdcov. To sa napríklad nepodarilo jeho tímovému kolegovi Corthalsovi…

„V nájazde do prvej zákruty som pocítil ranu na zadné koleso,“ vysvetľoval v padoku po pretekoch Maťo Homola. „Musel som prejsť cez štrk a stratil som veľa času, no rýchlo som dobiehal súperov. Našťastie auto nebolo poškodené, a tak som sa mohol sústrediť na rýchle kolá. Predbiehanie v Monze je vždy tvrdé, no mne sa dnes darilo. Napokon som spokojný s 8. miestom (po aktualizácii 7.) , hoci som dúfal v lepší výsledok,“ vyslovil Maťo nádej pred druhou jazdou víkendu. „Som veľmi rád, že Jaro Krajči prišiel do nášho tímu a že jeho poznatky a skúsenosti sa okamžite pozitívne prejavili na jazdných vlastnostiach môjho auta. Chcem mu za to poďakovať a verím, že spolu sa nám podarilo nastúpiť na správnu cestu a budeme spolu opäť vyhrávať.“

Colciago a Tassi získali miesta 1 a 2 pre Hondu M1RA Racing

Roberto Colciago je prvým vodičom, ktorý získal druhé víťazstvo v tohtoročnom TCR International Series. Talian, ktorý žije pár kilometrov od Autodromu, dokončil brilantne prvé preteky v Monze pred svojim mladým spolubojovníkom Attilom Tassim a spolou vyjazdili pre tím  M1RA Honda Civic impozantný výsledok.

Pepe Oriola z Lukoil Craft-Bamboo SEAT León skončil tretí pred Jean-Karlom Vernayom (Leopard Racing Team WRT Volkswagen Golf GTI), ktorý mal pomerne pokojnú jazdu. A získal užitočné body, ktoré mu pomohli udržať si vedenie v šampionát TCR s 16-bodovým

predstihom pred Colciagom.

Veľkolepé pretky v Monze s množstvom súbojov a kontaktov ohrozili aj nádeje potenciálnych súperov, akými sú Valente, Homola,Comini a Borković.

Iba osemnásť bodov delí prvé tri miesta v celkovom poradí

Stefano Comini vyhral svoje druhé preteky v Monze. Šampión TCR International Series zvíťazil so svojím Audi RS3 LMS tímu Comtoyou Racing na konci vzrušujúcej bitky. Comini mal skvelý štart, dokázal sa dostať do vedenia v prvom kole, ale nik zo súperov nedokázal zmenšiť jeho vedenie. V záverečnej časti pretekov sa musel brániť pred útokmi Roberta Colciaga, víťaza predchádzajúcich pretekov 1 za volantom M1RA Honda Civic, ktorý sa dokázal prebojovať z deviateho miesta na štarte až na druhú pozíciu. Dokonca dokázal predísť Cominiho v predposlednom kole pred Parabolicou, ale Švajčiar okamžite reagoval a dokázal ubrániť P1 až do šachovnice. Prvých 11 vozidiel skončilo v priebehu 4 sekúnd. Bolo to typické pre vzrušujúce preteky Touring Car v Monze s množstvom akcií a súbojov.

Francúz stále vedie sériu TCRT so ziskom 113 bodov, ale Colciago a Comini sú teraz len 16 a 18 bodov za ním. Boj o titul sa práve začína zahrievať!

Opel protestuje

Opel podal protest proti normám jazdy, ktoré stáli Matovi Homolemu niekoľko pozícií vrátane dvojnásobného predbiehania v prvej šikane.

Homola bol na piatej pozícii, keď sa za ním v štvrtom kole objavili v prvej šikane vozidlá pretekárov Jean-Karl Vernaya z tímu WRT a Frédérica Vervischa z Comtoyou Racing, ktoré sa zrazili a predbehli cez únikovú pasáž Opel Astru Maľa Homolu, ktorý stratil dve pozície.  Belgičan vrátil Francúzovi jeho pozíciu, ale obaja predbehli Homolovu Opel Astru, s ktorou prišiel Homola o svoju pozíciu.

„Bol som na začiatku tlačený Robertom Colciagom, ale potom Vernay a Vervisch prešli mimo trať. Hovorili sme s komisármi, lebo si myslíme, že to nie je dobré správanie a nie je to dobré pre šampionát,“ povedal Mat’o Homola pre TouringCarTimes. „Tak zostávam na 6. mieste, hoci náš protest proti Colciagovi uznali. Body potešia, hoci som dúfal vo väčšiu porciu,“ dodal. ?

Roberto Colciago bude na nasledujúcich pretekoch na Salzburgringu zaradený o päť miest dozadu na štartovacej mriežke oproti pozícii, ktorú získa v kvalifikácii.

Séria TCR pokračuje 9. a 10. kolom v Rakúsku na Salzburgringu 10. a 11. júna.

(šr) foto TCR series

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov