Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Ford sa v roku 2016 vráti do Le Mans s úplne novým Ford GT.

Spoločnosť Ford oznámila, že sa vracia na jedny z najprestížnejších automobilových pretekov na svete so svojím novým pretekárskym vozidlom Ford GT. Vychádza z platformy úplne nového ultravysokovýkonného supervozidla, ktoré sa začne predávať na budúci rok.

Pretekársky Ford GT bude od budúceho roka súťažiť na pretekoch 24 hodín Le Mans, ktoré mnohí označujú za Grand Prix vytrvalosti a efektívnosti. Ford GT, ktorý predstavili na slávnom francúzskom okruhu Le Mans, bude súťažiť vo vytrvalostnej triede Le Mans GT Endurance pre profesionálne tímy a jazdcov (LM GTE Pro).

Nový pretekársky stroj vychádza z úplne nového supervozidla Ford GT, ktoré automobilka predstavila v januári. Sériový aj pretekársky model prídu na trh v roku 2016 pri príležitosti 50. výročia víťazstva vozidiel Ford GT, ktoré sa na pretekoch 24 hodín Le Mans v roku 1966 umiestnili na prvom, druhom a treťom mieste. Svoje víťazstvo Ford zopakoval ešte v rokoch 1967, 1968 a 1969.

„Keď v 60. rokoch [minulého storočia] súťažilo v Le Mans vozidlo GT40, Henry Ford II. sa snažil dokázať, že značka Ford dokáže poraziť aj tých najlegendárnejších výrobcov automobilov pre vytrvalostné preteky,“ uviedol Bill Ford, predseda predstavenstva spoločnosti Ford Motor Company. „Stále sme mimoriadne hrdí na to, že sme vyhrali tieto kultové preteky štyri razy po sebe a že nás dodnes poháňa duch, ktorý poháňal novátorstvo prvého modelu Ford GT.“

FordGT_LeMansRaceCar_03     FordGT_LeMansRaceCar_02

Nové pretekárske vozidlo Ford GT bude súťažiť v rámci kompletného rozpisu Majstrovstiev sveta FIA vo vytrvalostných pretekoch a šampionátu TUSCC (TUDOR United SportsCar Championship) v roku 2016. Vo svojej súťažnej premiére sa predstaví v januári 2016 na pretekoch Rolex 24 na okruhu Daytona v americkom štáte Florida. Oba tímy spoločnosti Ford budú spadať pod taktovku organizácie Chip Ganassi Racing with Felix Sabates (CGRFS). Tímy oboch sérií chcú súťažiť v Le Mans so štyrmi vozidlami. Jazdci budú oznámení neskôr.

Úplne nové vozidlo Ford GT predstavuje vrcholný produkt novej skupiny Ford Performance, čo je divízia zameraná na prinášanie inovácií prostredníctvom výkonu.

Divízia Ford Performance je odhodlaná do roku 2020 priniesť na trh viac ako 12 nových výkonnostných vozidiel. Vďaka svojím odborným znalostiam v oblasti automobilových pretekov prispeje k zavádzaniu noviniek na špecializovaných výkonnostných modeloch a dieloch s cieľom rýchlejšie zopakovať použitie najnovších technológií, ktoré bude nakoniec možné aplikovať v celom sortimente vozidiel značky Ford.

Segment výkonnostných vozidiel je pre spoločnosť Ford rozrastajúcou sa sférou podnikania. Automobilka totiž reaguje na túžbu zákazníkov po vozidlách, ktoré ponúkajú výbornú spotrebu paliva, najmodernejšie technológie a skvelý zážitok z jazdy. Ponuku divízie Ford Performance tvoria modely Ford GT, Focus RS, F-150 Raptor, Shelby GT350 a Shelby GT350R, Focus ST a Fiesta ST.

„Spoločnosť Ford sa v celosvetovom meradle stále zameriava na tri priority – zrýchľovať našu stratégiu One Ford, s nadšením prinášať vynikajúcu kvalitu produktov a podnecovať vznik inovácií v každej oblasti nášho podnikania,“ uviedol Mark Fields, prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Ford Motor Company. „Spojením týchto troch aspektov vznikol aj nový Ford GT. Z našej bohatej histórie v oblasti motoristického športu tiež vieme, že konkurencia svetovej úrovne je skvelým inkubátorom pre ďalšiu inováciu produktov.“

Pretekárske vozidlo Ford GT prináša viacero noviniek, o ktorých je automobilka presvedčená, že nielen zvýšia jeho konkurencieschopnosť v kategórii LM GTE Pro, ale v konečnom dôsledku budú na osoh aj každému vozidlu v sortimente spoločnosti Ford. Patrí k nim špičková aerodynamika, ktorá zabezpečuje vynikajúcu úroveň prítlaku kvôli lepšej stabilite s minimálnym aerodynamickým odporom, moderné odľahčené kompozitné materiály s uhlíkovým vláknom, ktoré zabezpečuje mimoriadne tuhý, no pritom ľahký podvozok, a tiež výkonnosť a efektívnosť technológie EcoBoost.

Spolu s automobilkou Ford na projekte spolupracujú: Multimatic Motorsports, Roush Yates Engines, Castrol, Michelin, Forza Motorsport, Sparco, Brembo a CGRFS. Pretekárske vozidlo prešlo rozsiahlymi konštrukčnými úpravami a testovaním v spoločnostiach Ford a Multimatic. Organizácia CGRFS prispela k vývoju a Roush Yates pomáha pri vývoji 3,5-litrového motora EcoBoost V6 – doposiaľ najvýkonnejšieho sériovo vyrábaného motora s technológiou EcoBoost.

Šesťvalcový vidlicový motor EcoBoost s objemom 3,5 litra mal premiéru na šampionáte TUDOR United SportsCar Championship v roku 2014. Odvtedy si spoločnosť Ford, spolu s CGRFS, odniesla významné celkové víťazstvá na pretekoch 12 hodín Sebring a Rolex 24 na floridskom okruhu Daytona. Okrem veľkých úspechov športových vozidiel dosiahli pretekárske tímy Ganassi významné víťazstvá na pretekoch Daytona 500, Brickyard 400 a Indianapolis 500.

Ford, DK

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov